پارسایی: مدرسه غرب تهران با تغییر تابلو به کار خود ادامه می دهد

به گزارش نوای پرنده پارسی، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با انتقاد از روند پیگیری پرونده مدرسه غرب تهران در آموزش و پرورش گفت که این مدرسه با تغییر تابلو به کار خود ادامه می دهد.

پارسایی: مدرسه غرب تهران با تغییر تابلو به کار خود ادامه می دهد

بهرام پارسایی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این که پرونده مدرسه غرب تهران هنوز در کمیسیون اصل 90 مفتوح است، اظهار کرد: چند روز گذشته شاهد این بودیم که متهم این پرونده علیه والدین دو تن از دانش آموزان شکایتی را مطرح نموده است. در همین راستا من مجددا پرونده این موضوع در کمیسیون را مورد آنالیز دادم. طبق توضیحاتی که وزارت آموزش و پرورش در مورد اقدامات انجام شده ارائه نموده بود، لغو مجوز و تعطیلی دائما مدرسه از جمله این اقدامات عنوان گردیده بود.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ حرمت و شان فرهنگیان، افزود: انتظار این بود که پس از بروز این اتفاق که حتی رهبری هم نسبت به آن حساسیت نشان دادند، تلنگری به وزارت آموزش و پرورش وارد می شد که تیم های تحقیقی و نظارتی به سایر مدارس اعزام نمایند تا خدای ننموده شاهد تکرار این اتفاق در مدارس دیگر نباشیم، اما متاسفانه نه تنها این اتفاق نیافتاد ، بلکه ظاهرا به دنبال سر پوش گذاشتن روی همین مساله هستند.

پارسایی افزود: طبق تحقیقات جدیدی که در این باره انجام دادیم، فقط صورت مساله پاک گردیده و تابلوی دکتر مشخص به سرامدان علم تغییر نموده است و ظاهرا ترکیب مدیریت مدرسه همان است. ضمن این که به جای این که کل مدرسه تعطیل گردد فقط یک پایه آن تعطیل گردیده و به جای آن پیش دبستانی به این مدرسه اضافه گردیده است. ظاهرا مسئولان مدرسه به جای مسائل تربیتی به فکر مسائل مالی و اقتصادی هستند، در حالی که آموزش و پرورش نباید این اجازه را به آنها می داد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 با بیان این که وزیر آموزش و پرورش در زمان وقوع این اتفاق صرفا به یک توییت به جای عذرخواهی بسنده نموده است، توضیح داد: در حال حاضر نیز مدرسه با تعویض تابلو به کار خود ادامه می دهد و این ضربه سنگین تری از نظر روانی به دانش آموزانی که مورد بی حرمتی واقع گردیده اند وارد می نماید. علاوه بر این مدیر منطقه مربوطه آموزش و پرورش نیز که خیلی نسبت به این مساله حساسیت نشان داده و پیگیر بوده است، برکنار گردیده است و اینها نگرانی های جدی را در جامعه ایجاد می نماید که اراده لازم در آموزش و پرورش برای حفاظت و مراقبت از فرزندان مردم وجود ندارد.

وی در خاتمه با بیان این که با توجه به جمعیت 13 میلیون نفری دانش آموزان، 26 میلیون نفری والدین و یک میلیون نفری فرهنگیان 40 میلیون نفر به صورت مستقیم آموزش و پرورش سر و کار دارند، گفت : قطعا مدیریت آموزش و پرورش نباید وجه غالبش به سمت مدارس غیر انتقاعی باشد که با شهریه های کلان بی حساب و کتاب از مردم پول می گیرند ولی پاسخگوی عملکردشان در قبال حفاظت از دانش آموزان نیستند. این نشان دهنده قدرت یا لابی آنها است که ناشی از ضعف مدیریت آموزش و پرورش به حساب می آید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 246

به "پارسایی: مدرسه غرب تهران با تغییر تابلو به کار خود ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارسایی: مدرسه غرب تهران با تغییر تابلو به کار خود ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید