وزیر خارجه فرانسه:ترامپ با خروج از برجام، قوانین چندجانبه گرایی را زیرپا گذاشت

به گزارش نوای پرنده پارسی، ژان ایو لودریان در گفت وگوی اختصاصی با یورونیوز افزود:عمیقا معتقدم که ترامپ از آغاز به کار به شکلی منسجم عمل می کند. وی با روشی مشخص، دست به تخریب تمام ابزارها و مقررات چندجانبه گرایی زد. بسیاری از افراد تصور می کنند که وی فردی غیر قابل پیش بینی است اما من می گویم که اینطور نیست. وی فردی کاملا قابل پیش بینی است و برنامه هایش را درست انجام می دهد، گرچه کاملا با تصمیم ها و اقداماتش مخالف هستم.

وزیر خارجه فرانسه:ترامپ با خروج از برجام، قوانین چندجانبه گرایی را زیرپا گذاشت

وی ادامه داد: ترامپ با شعار نخست آمریکا وارد کاخ سفید شد اما اکنون وی پای خود را فراتر گذاشته و شعار آمریکا به تنهایی را سر می دهد. یعنی آمریکایی که با همه درگیر جنگ قدرت شده، در هر نوع مذاکره دوجانبه ای بر رجحان خود تاکید می کند.

وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد: ترامپ خصوصیت شومن ها تلویزیونی را دارد و اظهاراتش تحریک کننده است. اما در نهایت کارهایش انسجام دارد. این وضع تا زمانی که او بر سر قدرت است ادامه خواهد داشت. این وضعیت بازتاب دهنده نظرات بسیاری ازآمریکایی ها هم هست و آنها نیز نگران هستند.

وزیر خارجه فرانسه در ادامه گفت: ترامپ از همان لحظه ورود به کاخ سفید دست به تخریب تمام ابزارها و قوانین چند جانبه گرایی زده که بر زندگی ما و تمام ساکنان سیاره زمین تاثیر گذار بوده است.ترامپ در ابتدا از توافق آب و هوایی پاریس و سپس از توافق هسته ای با ایران خارج شد. اخیرا آمریکا را از یونسکو و از از شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز خارج کرده است. در حال حاضر میان آمریکا و چین، کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا جنگ تجاری درگرفته که نقش این کشور در ناتو را نیز زیر سوال برده است.

لودریان در ادامه تاکید کرد: اروپا باید در مقابل ترامپ که می خواهد به طور سیستماتیک اساس چندجانبه گرایی را نابود کند به مصاحبه ادامه دهد. اروپا باید قوانین خود را تغییر دهد تا نوعی چندجانبه گرایی تازه را، از جمله در رابطه با آمریکا ایجاد کند.

لودریان در ادامه صحبت اخیر رئیس جمهوری آمریکا درباره آلمان را به باد انتقاد گرفت و گفت: سرنوشت آلمان و فرانسه به هم گره خورده و این دو کشور باید در شرایط مشابه از هم دفاع کنند. در وضعیت کنونی، اتحاد بین فرانسه و آلمان و تقویت روابط بین آنها حیاتی است. این دو کشور به تنها قطب های پایدار جهان تبدیل شده اند و شاید در حول و حوش این، قطب یک اروپای متحد شکل بگیرد و مرجعی برای کل جهان شود.

چندی پیش نیز، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری پیشین فرانسه در گفت وگو با رادیو اروپا-1 ضمن انتقاد از سیاست های یک جانبه گرایانه رئیس جمهوری آمریکا در بسیاری از پرونده های بین المللی، وی را یک پوپولیست (عوام فریب)واقعی خواند.

اولاند گفت: این روزها با مقوله عجیبی به نام ترامپ روبرو هستیم. او (ترامپ) باعث بی نظمی جهانی و اختلاف در درون اروپا شده است. اقدامات وی از زمان حضور در کاخ سفید دمکراسی را تضعیف کرده و به همین علت است که من معتقدم نباید در برابر او کوتاه بیاییم. باید در برابر اقدامات و سرسختی های ترامپ، از خود سرسختی نشان دهیم.متاسفانه ما ترامپ را دست کم گرفتیم. او فردی نیست که نسنجیده عمل کند. او راهبرد خاص خود را دارد اما ما متاسفانه وی را نادیده گرفتیم و اکنون باید بهای سنگین آن را بپردازیم.

به گزارش ایرنا، بسیاری از مقامات اروپایی در ماه های گذشته مخالفت خود را با سیاست های یکجانبه رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده اند.

چندی پیش نیز برونو لومر وزیر اقتصاد فرانسه با ابراز تاسف از خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران، تاکید کرد: اینکه واشنگتن بخواهد ژاندارم اقتصادی جهان باشد، به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

سران انگلیس، آلمان و فرانسه نیز با انتشار بیانیه های جداگانه ای حمایت خود را از برجام اعلام کردند.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: انتخاب
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2987

به "وزیر خارجه فرانسه:ترامپ با خروج از برجام، قوانین چندجانبه گرایی را زیرپا گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه فرانسه:ترامپ با خروج از برجام، قوانین چندجانبه گرایی را زیرپا گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید