هزینه های سفر به ونکوور و عالمی از تجربیات تازه

به گزارش نوای پرنده پارسی، کانادا، کشور وسیعی است که در آن شهرهای بسیاری با دیدنی های بسیار وجود دارد. یکی از این شهرهایی که دارای جاذبه های بسیاری است، ونکوور است. در ادامه به معرفی دیدنی های ونکوور و همچنین آب و هوای ونکوور می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید که مطالبی جالب در مورد هزینه های سفر به ونکوور برای شما خواهیم داشت.

هزینه های سفر به ونکوور و عالمی از تجربیات تازه

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

معرفی

ونکوور در استان بریتیش کلمبیا و در قسمت جنوبی کانادا قرار گرفته است. این شهر ساحلی، دارای جاذبه های طبیعی بسیاری است و به همین دلیل در بین دیگر شهرهای کانادا جز پرهوادارترین ها است. در ونکوور رستوران های مختلف به همراه غذاهای متنوع از سراسر جهان وجود دارد به همین دلیل آن را یکی از پایتخت های غذایی کانادا می دانند. در کلان شهر ونکوور، هر نوع جاذبه گردشگری را که بخواهید یافت می گردد. برای آن که از شلوغی شهر به دور باشید می توان به مناطق اطراف این شهر رفت که دسترسی به آن ها بسیار آسان به وسیله وسایل حمل و نقل عمومی انجام می گردد. از ویژگی های این کلان شهر این است که مردم آن به فرهنگ و هنر بسیار علاقه دارند و این موضوع را می توان در کوچه و خیابان ها به طور واضح دید. همانطو که گفته شد، جاذبه های طبیعی این شهر بیشتر است. در اطراف ونکوور و با فاصله بسیار کمی کوه هایی را می بینیم که تفریحات بسیاری در اینجا و در آب و هوای ونکوور انجام می گردد.

نکاتی برای سفر

این شهر با تهران 11 ساعت و نیم اختلاف زمانی دارد و در واقع از نظر زمانی از تهران عقب تر است. مردم ونکوور به زبان های انگلیسی و فرانسوی صحبت می نمایند و واحد پول نیز مانند دیگر شههرای کانادا، دلار کانادا است. کد کانادا 001 است و شماره تلفن اضطراری در این کشور 911 است. رانندگی در این شهر از سمت راست هست. در ونکوور فرودگاه بین المللی به نام همین شهر وجود دارد. نوع برق شهر ونکوور 120 ولت و 60 هرتز است و باید از دو شاخه های نوع A و B استفاده کرد.

آب و هوا

ونکوور، آب و هوای اقیانوسی و معتدل دارد و اکثر روزهای سال بارانی است، البته دو ماه از سال، جولای و آگوست، هوای گرم و خشک است و باران نمی بارد. بیشترین زمانی که در این شهر باران می بارد، اکتبر و مارس است. برای آن که به این شهر سفر کنید، بهترین زمان که آب و هوای ونکوور خوب باشد، ماه های مارس تا مه و سپتامبر تا نوامبر است. البته در این ماه ها هزینه اقامت هم کمتر است و به طور کلی این زمان از همه لحاظ برای سفر بهتر است. بسیاری برای سفر در آب و هوای ونکوور، ماه های تابستان را در نظر می گیرند که باید برای رزرو هتل چندین هفته جلوتر اقدام کنید. البته ونکوور در زمستان نیز دارای جاذبه های خاص خودش است که مسافران را راضی نگه می دارد. برای آنکه بتوانید وضعیت آب و هوای ونکوور را در هر ماه از سال بهتر بدانیم، در ادامه به برسی هر ماه آب و هوای ونکوور پرداخته ایم:

مارس - مه: از ماه مارس تا ماه می، هوا در ونکوور سرما را از دست داده و کم کم گرم می گردد. در واقع این ماه ها بهار ونکوور است و بهترین زمان از نظر آب و هوایی برای سفر به این شهر است. در این فصل از سال، گل ها و غنچه ها بیرون آمده اند و همه جا سرسبز و زیبا است. مردم به قایق سواری، قدم زدن در پارک استنلی و مشغول سرگرمی های فرهنگی و هنری هستند که در این شهر برگزار می گردد. اگر در این ماه های سال به ونکوور سفر کنید، مسافران و گردشگران کمتر هستند و به همین دلیل هزینه هتل ها، پایین تر از فصل گردشگری است. در این موقع از سال، فستیوال هایی مانند فستیوال بین المللی کودک، جشنواره ایت ونکوور و فستیوال سان ران برگزار می گردد که دیدن این مراسم و جشنواره ها در آب و هوای ونکوور، بسیار جالب و دیدنی است.

ژون - آگوست: در بین ماه های ژوئن تا آگوست، فصل تابستان، این شهر بیشترین گردشگر و مسافر را پذیرا است و دمای هوای ونکوور به بیشترین میزان خود می رسد. مردم برای شنا و آفتاب دریافت به سواحل می روند و از تفریحات و جاذبه هایی که در این شهر وجود دارد، لذت می برند. همان طور که در بالا نیز گفته شد، در این فصل از سال، قیمت هتل ها بالاتر می روند و به همین منظور برای آن که هم در هزینه های سفر به ونکوور صرفه جویی کنید و هم هتل بهتری را پیدا کنید، باید از چندین هفته قبل برای رزرو هتل اقدام کنید. در این فصل از سال نیز فستیوال هایی وجود دارند که دیدن آن ها خالی از لطف نیست. از جمله این جشنواره ها می توان به روز کانادا، جشنواره بین المللی قصه گویی ونکوور، جشنواره موسیقی محلی ونکوور و جشنواره بین المللی جاز اشاره نمود.

سپتامبر - نوامبر: در این ماه ها از سال، هوای شهر رو به سردی می رود و به همین دلیل گردشگران کمتری به ونکوور سفر می نمایند اما با این حال هنوز هم می توان گفت زمان مناسبی برای سفر به این شهر است. در فصل پاییز دیدن مناظر پاییزی این شهر خود یکی از نقاط قوت سفر در این موقع از سال است و می توان به پیاده روی در پارک ها و جاذبه های طبیعی این شهر پرداخت. بدیهی است که قیمت هتل ها در این موقع از سال پایین است. در فصل پاییز نیز جشنواره هایی در آب و هوای ونکوور برگزار می شوند مانند رژه هالوین و اکسپو، جشنواره بین المللی فیلم و جشنواره نویسندگان ونکوور.

دسامبر - فوریه: در بین ماه های دسامبر تا فوریه، این شهر حال و هوای زمستانی دارد و دمای هوا بسیار کاهش پیدا می نماید. در این موقع از سال تب ورزش های زمستانی بسیار داغ می گردد و بسیاری به خاطر همین تفریحات به ونکوور سفر می نمایند. در زمستان، تنها جاذبه این شهر پیست اسکی و ورزش های زمستانه است و زمان مناسبی برای سفر به این شهر نیست. قیمت هتل های ونکوور در فصل زمستان به حداقل رسیده اند. فستیوال های این فصل در آب و هوای ونکوور شامل جشنواره بین المللی هنرهای نمایشی، جشنواره نور و جشنواره شنای خرس قطبی است.

مبالغ و تعرفه سفر

اقامت

با توجه به آنکه در چه جایی اقامت می کنید، میزان هزینه در بین هزینه های سفر به ونکوور نیز متفاوت می گردد. کمترین هزینه مربوط به اقامت در خوابگاه هاستل، با شبی 25 دلار است. برای اتاق خصوصی دو تخته در هاستل، باید شبی 60 دلار پرداخت کنید. هزینه اقامت در هتل کمی بالاتر است و با توجه به امکاناتی و محلی که قرار گرفته است، هزینه آن متفاوت است، برای ارزان ترین هتل های ونکوور برای هر شب باید بین 75 تا 120 دلار در بین هزینه های سفر به ونکوور، هزینه کرد. اگر به دنبال اجاره خانه یا آپارتمان هستید، هزینه این ها در بین هزینه های سفر به ونکوور از شبی 150 دلار آغاز می گردد. یکی دیگر از گزینه های اقامت، اتاق های مشترک است که می توان از سایت Airbnb آن ها را رزرو کنید. هزینه این اتاق ها هم برای هر شب تقریبا 60 دلار است.

خوراک

ارزان ترین غذاها در ونکوور، غذاهایی مانند پیتزا و شاورما است که باید برای آن بین 3 تا 8 دلار هزینه کرد. در ونکوور رستوران ها و اغذیه فروشی های محلی را می توان پیدا کرد که برای یک وعده غذا در بین هزینه های سفر به ونکوور حدود 13 دلار دریافت می نمایند. غذاهای رستوران های معمولی، حدودا 20 دلار است. برای کاهش هزینه ها می توانید، مواد غذایی از فروشگاه ها تهیه کنید و آشپزی کنید. یکی از راه های صرفه جویی در هزینه های خورد و خوراک، کامیون های سیاری هستند که می توان آن ها را در هر نقطه از شهر پیدا کرد. این کامیون ها غذاهایی با قیمت های مناسب ارائه می دهند و از طرفی کیفیت غذاها نیز بسیار خوب است.

حمل و نقل

در شهر ونکوور با خرید یک بلیت می توانید به مدت 1 ساعت و نیم از اتوبوس، اسکای ترین و سی باس بهره ببرید البته بلیت های روزانه هم به قیمت 10 دلار وجود دارند که گزینه بسیار مناسبی برای مسافران و گردشگران هستند. به طور کلی هزینه یک سفر در مرکز شهر در بین هزینه های سفر به ونکوور، 2.75 دلار و مناطق اطراف شهر بین 3 تا 7 دلار است.

هزینه تفریحات و جاذبه ها

برای آنکه در هزینه های خود صرفه جویی کنید، می توانید از پارک ها و جاذبه های طبیعی که هزینه ورودی ندارند، دیدن کنید و ساعاتی را در این فضاهای سبز سپری کنید. در ونکوور مسابقه های ورزشی بسیاری برگزار می گردد که می توانید در همان روز بلیت آن ها را نصف قیمت در بین هزینه های سفر به ونکوور تهیه کنید. در ونکوور گالری به نام گالری هنر وجود دارد که ورودی آن 20 دلار و برای بچه ها 15 دلار است، اما اگر سه شنبه ها از ساعت 5 به بعد به این گالری بروید و بازدید آن رایگان است البته باید مبلغی را به عنوان خیریه پرداخت کنید که مقدار آن بستگی به خودتان دارد. اگر دوست دارید به دیدن مناطق کوهستانی بروید، در کوه گروز شب ها تله کابین تخفیف دارد.

فستیوال های غذایی

همانطور که گفته شد، ونکوور شهری است که در آن رستوران ها و جشنواره های بسیاری مربوط به غذا وجود دارند و آن را یکی از پایتخت های غذایی کانادا می دانند. در این شهر رستوران های بسیاری وجود دارند که تنوع غذایی بسیاری از سرتاسر جهان دارند، دلیل آن هم افراد مهاجری است که در آن زندگی می نمایند. در ادامه به معرفی بعضی از این جشنواره های غذا در آب و هوای ونکوور می پردازیم:

جشنواره سالمون استیوستون: این جشنواره در واقع در روز ملی کانادا برگزار می گردد که در آن سالمون کبابی در کنار خیابان و در مراسم این روز سرو می گردد.

جشنواره Carnaval De Sol: این جشنواره موضوع غذایی و هم موضوع فرهنگی دارد و در آن می توان با فرهنگ آمریکای لاتین بیشتر آشنا شد.

جشنواره گریک سامرفست: در این جشنواره غذاهای یونانی و مدیترانه ای سرو می گردد و در کنار این ها، کنسرت ها بسیاری برگزار می شوند که به طور کلی می توان این روز را از جمله اتفاقات جالب توجه در بین دیدنی های ونکوور دانست.

جشنواری روزهای کارائیبی: در این جشنواره نیز در کنار اتفاقات فرهنگی جذابی که رخ می دهد، غذاهای کارائیبی نیز سرو می شوند. در این جشنواره با منطقه بریتیش کلمبیا نیز بیشتر آشنا می شوید.

غذاهای بومی

در کانادا غذاهای بومی بسیاری وجود دارد که در سفر به این کشور حتما آن ها را امتحان کنید. در ادامه بعضی از این غذاهای بومی را معرفی نموده ایم:

پوتین: یکی از غذاهای بومی این منطقه که امروزه در سرتاسر جهان رواج پیدا نموده است. ترکیبات این غذا، سیب زمینی سرخ نموده، پنیر و سس گریوی است که در بعضی از رستوران ها برای این غذا تاپینگ هایی مانند بیکن نیز در نظر گرفته اند. پوتین، غذای مقرون به صرفه ای است و قیمت بالایی ندارد.

رول لابستر: کانادا به غذاهای دریایی معروف است. یکی از این غذاهای دریایی رول لابستر است. این غذا در بین مردم این کشور بسیار هوادار دارد.

ساندویچ گوشت دودی: این غذا نیز از جمله غذاهای کانادایی رواج پیدا نموده در کل جهان است. این ساندویچ شامل گوشت کبابی است که با نمک و ادویه طعم دار شده و در نان چاودار به همراه سس خردل استفاده می گردد.

بیکن پیمیل: بیکن مخصوص کانادایی ها، بیکن پیمیل است که با مدل آمریکایی بسیار تفاوت دارد. این بیکن با آرد ذرت تهیه می گردد و طعم بهتری دارد.

سوپ لپه: کانادا، کشور سردی است و غذاهای گرم و سوپی در چنین هوایی بسیار لذت بخش خواهد بود. سوپ لپه یکی از این غذاها است. این سوپ از لپه، سبزیجات و گوشت تهیه شده است.

تورتیر: از گذشته کانادایی ها در روزهای تعطیل خود پای گوشت مخصوص خودشان به نام تورتیل را می پزند. دستور پخت این غذای بسیار خوشمزه، در هر منطقه ای متفاوت است، حتی گوشتی که برای تهیه آن استفاده می گردد برای هر کس متفاوت است.

باناک: نوعی نان است که از زمان های قدیم در کانادا پخت می گردد. در حال حاضر این نان را می توانید از انواع نانوایی ها و کافه ها بخرید، اما هر کدام تغییراتی در آن به وجود آورده اند.

تارت کره ای: یکی از دسرهای کاندا، تارت کره ای است که طعم بسیار لذیذ و خوشمزه ای دارد. این دسر از خمیر تارت و فیلینگ کره، تخم مرغ و شکر تشکیل شده، به نظر ساده می آید اما طعم بهشتی دارد که هرگز فراموش نخواهید کرد.

بیگل: این شرینی نیز از جمله دسرهای کانادا است که در کل جهان نیز یافت می گردد. این شیرینی در کانادا با کنجد و در تنور پخته می گردد.

پای توتین سسکتون: از دیگر دسرهای محلی کانادا، پای توتین سسکتون است. توتین سسکتون نوعی میوه هست. این دسر طعم بسیار خوبی دارد که باید حتما آن ها را امتحان کنید.

بیورتیلز: این دسر در بین کانادایی ها بسیار هوادار دارد اما متعلق به این کشور نیست. این دسر در واقع خمیر سرخ شده است که تاپینگ های مختلفی مانند نوتلا بر روی آن می آید.

تافی افرا: این شرینی طرز تهیه بسیار جالبی دارد و اصالتا مربوط به این کشور است. شیرینی افر را در واقع از ریختن شیره افرای گرم بر روی برف تهیه می نمایند. با ریختن شیره روی برف، سفت می گردد و این شکلات سفت شده همان تافی افرا است.

پودینگ شومور: یکی دیگر از دسر های پرهوادار در بین کانادایی ها که مختص این کشور است. این دسر از کیک و شربت به خصوصی بر روی آن تهیه می گردد. این دسر بسیار ساده پخته می گردد و احتیاج به مواد به خصوصی ندارد و با کمترین وسایل می توان آن را تهیه کرد، به همین دلیل نام آن را شومور گذاشته اند که به معنای بیکاری است.

مکان های دیدنی ونکوور

موزه مردم شناسی

در دانشگاه بریتیش کلمبیا ونکوور، موزه ای در نظر گرفته شده که در خصوص تمامی فرهنگ های سراسر جهان است. موزه مردم شناسی با وجود آنکه از همه فرهنگ ها است اما بیشتر از همه به فرهنگ ساکنان نخستین بریتیش کلمبیا پرداخته است. ساختمانی که این موزه در آن قرار گرفته است در واقع قسمتی از قلعه ای است که در جنگ جهانی دوم ساخته شده است. در این موزه همچنین اشیایی به نمایش گذاشته شده که در مناطق مختلفی از جهان کشف شده است. برای بازدید از این موزه، باید بین ساعات 10 صبح تا 5 عصر و در روزهای سه شنبه 10 صبح تا 9 شب به آن در بین دیدنی های ونکوور مراجعه کرد.

موزه ونکوور

یکی دیگر از موزه های شهر ونکوور به نام همین شهر است که در آن آثار و اشیایی مربوط به این شهر نگهداری و به نمایش گذاشته شده اند تا فرهنگ و تاریخ این شهر، بهتر شناخته گردد. برای بازدید از این موزه در بین دیدنی های ونکوور باید بین ساعات 10 صبح تا 5 بعدازظهر و سه شنبه ها از 10 صبح تا 8 شب مراجعه کنید.

کانادا پلیس

در ونکوور ساختمان عجیبی وجود دارد که مانند کشتی بوده و سقف آن به شکل بادبان ساخته شده است. این ساختمان به نام کانادا پلیس در واقع هم هتل و هم مرکز کنوانسیون ونکوور در بین دیدنی های ونکوور است.

ساختمان جهانی علم

یکی از ساختمان های مدرن و زیبای این شهر متعلق به مرکز علمی است که در آن اتفاقات و نمایشگاه های علمی برگزار می گردد و دارای بخش های مختلفی مانند اختراعات، حرکت، آب، هوا است. در این ساختمان و در بین دیدنی های ونکوور، سینمایی با پرده بزرگ آی مکس وجود دارد. این بنا به شکل کروی و برای نمایشگاه اکسپوی 86 ساخته شده است. برای بازدید از این بنا باید از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر و در روزهای پنج شنبه 10 صبح تا 9 شب مراجعه کرد.

پل معلق کاپیلانو

در نزدیکی مرکز شهر، پل معلقی بر روی ارتفاع 70 متری رودخانه قرار گرفته است که جز دیدنی های ونکوور محسوب می گردد. پل کاپیلانو در سال 1889 ساخته شده که در سرانجام به یک پارک با فضای سبز بسیار غنی می رسد. افراد بسیاری برای هیجانی که این پل دارد، بر روی آن می روند. پیشنهاد می گردد افرادی که مشکل قلبی دارند بر روی این پل نروند هر چند که پل ایمن است و مسئله ای به وجود نمی آید. اگر برای دیدن این پل در بین دیدنی های ونکوور تمایل داشته باشید، در شهر اتوبوس هایی برای دیدن از این پل و پارک منتهی به آن قرار داده شده اند.

گستاون

یکی از مناطق توریستی و دیدنی ونکوور که دیدنی های بسیار در آن وجود دارد، گستاون است. گستاون در واقع محله قدیمی مربوط به سال 1867 میلادی است که در آن ساختمان های قدیمی و زیبا، بازسازی و مرمت شده وجود دارند و به کاربری های مربوط به گردشگری و تفریح تغییر پیدا نموده اند. در این محله، نمای ساختمان ها و تمامی تجهیزاتی که در خیابان ها و کوچه پس کوچه ها است، شکل و ظاهر قدیمی دارند. در این محله در بین دیدنی های ونکوور، مجسمه ای از جان دیتون فردی که در واقع سازنده این محل است، قرار گرفته است که خود از جاذبه های گستاون است.

محله چینی ها

یکی از محله های ونکوور، محله چینی ها است که در آن ساختمان های جدید و قدیمی بسیاری وجود دارد که بر روی آن ها تابلوها و علائم چینی زده شده است. در این محله، جاذبه ها و دیدنی های بسیاری وجود دارد به همین دلیل گردشگران بسیاری از این محل دیدن می نمایند. محله چینی ها، از جمله مناطق بسیار شلوغ و زنده شهر است که این موضوع در زمان سال نوی چینی ها بیشتر هم می گردد و در آن برنامه ها و مراسم جذابی برگزار می گردد. از جمله جاذبه های دیگر این محله، باغ چینی است که از زیبایی به خصوصی برخوردار است و هر کسی را به خود در بین دیدنی های ونکوور جذب می نماید.

خیابان رابسون

یکی از مراکز مشهور و مهم برای خرید، خیابان رابسون است که در آن برندها و مارک های مختلفی را می توان پیدا کرد. در این خیابان، گالری های هنری و اتفاقات فرهنگی دیگری دیده می شوند. در این خیابان، میدانی به همین نام وجود دارد که خود جز جاذبه های این شهر به حساب می آید. در این میدان فضای عمومی و پیست اسکی وجود دارد.

پارک استنلی

یکی بهترین پارک ها و فضایی که می توان ساعاتی را به استراحت در آن پرداخت، پارک استنلی است. این پارک در نزدیکی مرکز شهر قرار گرفته است و دور تا دور آن را به صورت شبه جزیره ای، آب محاصره نموده است. پارک استنلی دارای فضای سبز بسیار زیبا و همچنین مناظر طبیعی جذابی است که روزانه افراد بسیاری را جذب خود می نماید. دور تا دور این پارک و در کنار آب، مسیری در نظر گرفته شده که لذت پیاده روی و دوچرخه سواری را در بین دیدنی های ونکوور، دو چندان می نماید.

پارک ملکه الیزابت

بلندترین قسمت شهر ونکوور، در پارک ملکه الیزابت این شهر قرار گرفته است که این قسمت به نام لیتل مانتین معروف است. در این پارک، می توان منظره زیبایی را از قسمت شمالی ونکوور مشاهده کرد. پارک الیزابت، دارای فضای سبز بسیار زیبا و همچنین جاذبه های دیگری مانند رستوران، زمین گلف و تنیس است و به همین دلیل مکان بسیار مناسبی برای تفریحات خانوادگی است.

گرانویل آیلند

در گذشته در این شهر جزیره کوچک صنعتی به نام گرانویل آیلند وجود داشته که امروزه این جزیره به یک مکان گردشگری تبدیل شده که گردشگران و توریست های بسیاری از آن دیدن می نمایند. به دلیل صنعتی بودن این جزیره، در آن انبارهای بسیاری وجود داشته که تمامی آن ها امروزه تغییر کاربری داده و تبدیل به کاربری هایی همچون رستوران، کافه، گالری شده اند. این جزیره توریستی امروزه میزبان بسیاری از هنرمندان است و اتفاقات فرهنگی و هنری بسیاری در آن رخ می دهد. در این جزیره، بازاری وجود دارد که در آن می توان انواع مواد غذایی و خوراکی را پیدا کرد. به دلیل جاده ای که این جزیره را به منطقه داخل شهر متصل می نماید، کلمه جزیره از نظر تئوری برای این قسمت از شهر درست نیست.

کوه گروز

یکی از دیدنی های ونکوور که چه در زمستان و چه در تابستان هوادار دارد، کوه گروز است. برای بالا رفتن از این کوه می توان از تله کابین استفاده کرد و از تفریحات و امکاناتی که در آن در نظر گرفته شده، استفاده کرد. اگر زمستان به این کوه بیایید، در آن ورزش های زمستانی بسیاری برگزار می گردد. این کوه مکان بسیار مناسبی برای تفریحات خانوادگی است و ساعاتی را می توان به دور از شلوغی شهر در دل طبیعت سپری کرد. از این کوه، منظره بسیار زیبایی از شهر پیداست.

ساحل کیتسیلانو

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی و تفریحی این شهر که دارای هواداران بسیاری هم در بین گردشگران و هم مردم بومی این منطقه است، ساحل کیتسیلانو هست. این ساحل شنی، دارای منظره بسیار زیبایی از کوه و دریا است که در آن امکانات و تفریحات بسیاری در نظر گرفته شده است. در این ساحل، خانواده ها می توانند ساعاتی را به تفریح، پیاده روی و شنا بپردازند.

انگلیش بی

از جمله جاذبه های طبیعی شهر ونکوور که در آن تفریحات بسیاری در نظر گرفته شده، خلیج انگلیش بی است. در ساحل این خلیج که بسیار شلوغ و پرهوادار است، اتفاقات هنری و فرهنگی بسیاری صورت می گیرد. در اینجا رستوران ها و کافه های بسیاری وجود دارد. اگر به کانادا و شهر ونکوور سفر کردید و در خصوص سفر به این شهر تجربیاتی دارید، بسیار خشنود می شویم تا با ما در میان بگذارید.

منبع: همگردی
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1467

به "هزینه های سفر به ونکوور و عالمی از تجربیات تازه" امتیاز دهید

1 کاربر به "هزینه های سفر به ونکوور و عالمی از تجربیات تازه" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های سفر به ونکوور و عالمی از تجربیات تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید