معرفی کامل شهر شنزن در چین

به گزارش نوای پرنده پارسی، شهر شنزن در چین | شنزن

با این که شنزن یکی از شهرهای معروف چینی است اما اگر بخواهیم درباره واژه معروف ترین درباره این شهر صادق باشیم باید بگوییم که شنزن در پس سایه شهرت و جذابیت شهرهایی همچون پکن، شانگهای و گوانژو قرار گرفته است و به عبارتی دیگر هنوز هم به اندازه پتانسیلی که دارد معروف و مشهور نیست اما این باعث نمی گردد که دیدنی ها و جاذبه های این شهر را نادیده گرفت! شهر شنزن در چین در استان گوانگ دونگ قرار گرفته است و از آن جایی که یک منطقه کاملا آزاد تجاری است، کم کم به یکی از قطب های گردشگری چین تبدیل شده است. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، معرفی کامل شهر شنزن در چین و جاذبه هایش را داشته باشیم.

معرفی کامل شهر شنزن در چین

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

همه چیز درباره معرفی کامل شهر شنزن در چین و جاذبه هایش

شنزن و یا شنژن، یکی از شهرهای چینی است که امروزه به عنوان یکی از قطب های مالی این کشور مطرح می باشد. شهر شنزن در چین یکی از پر جاذبه ترین شهرهای این کشور از لحاظ دارا بودن جاذبه های تفریحی است که البته بیشتر این محبوبیت را مدیون این است که یکی از قطب های مالی این کشور به معنا و مفهوم کامل است. همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، شنزن را باید به عنوان یکی از شهرهای استان گوانگ دونگ به حساب آورد که اتفاقا مرکز این استان نیز محسوب می گردد.

شهر شنزن در سال 1980 میلادی به عنوان یکی از قطب های مهم مالی در چین معرفی گردید. در حال حاضر نیز پیش بینی می گردد که میزان جمعیت شهر شنزن در چین نزدیک به 15 میلیون نفر شده باشد که از این میزان نزدیک به 3.5 میلیون نفرشان در حاشیه های این شهر چینی زندگی می نمایند. در شنزن همه جور آدمی با هر تفکری را می توان پیدا کرد و از این نظر این شهر دارای فراوانی مختلف و بسیار کاملی است.

از لحاظ گویش، مردم شنزن به زبان چینی ماندارین صحبت می نمایند البته، بومی های این شهر گویش های مربوط و مخصوص به خودشان را دارند.

این شهر از لحاظ آب و هوایی نیز شنزن از مناطق نیمه گرمسیری چین می باشد. معمولا برای سفر به شنزن اگر آب و هوای مقصدتان برایتان خیلی مهم است بهترین فصلی که به شما پیشنهاد می گردد؛ فصل های بهار و تابستان است. این شهر سوغاتی های مخصوص به خودش را دارد و معمولا کسانی که به آن سفر می نمایند به عنوان سوغاتی؛ سنگ یشم و یا زیورآلات ساخته شده از این سنگ، چای خوری های سنتی چینی، انواع سازه های زینتی ساخته شده از کریستال، لباس و انواع و اقسام دیگر وسایل را از این شهر سوغات می آورند.

بازارهای شهر شنزن در چین بسیار زیاد و معروف هستند اما اگر می خواهید یک خرید یک جا و کامل داشته باشید، به شما مراکز خرید معروفی همچون کوکوپارک و دونگ مین را پیشنهاد می نماییم. البته شنزن پر است از بازارهای سنتی و مراکز خرید مختلف که به نظر می رسد این ها معروف ترینشان باشند. اگر می خواهید تا به این شهر بزرگ و پیشرفته چینی سفر کنید، دانستن این نکته در معرفی کامل این شهر چینی و جاذبه هایش به شما یاری خواهد نمود. فرودگاه بین المللی شنزن در قسمت شرقی رود پرل قرار گرفته است و پذیرای پروازهای هواپیماهایی است که از بسیاری از شهرهای دنیا همچون: وین، کوالالامپور، بانکوک و سئول پروازهای ورودی و خروجی دارد.

شنزن WEATHER

معرفی جاذبه های دیدنی شهر شنزن در چین

  • خیابان انگلیسی ها | Chung Ying Street

خیابان انگلیسی ها در شهر شنزن در چین یکی از خیابان هایی است که تبدیل به یکی از جاذبه های این شهر شده است. این که چرا چینی ها نام این خیابان را انگلیسی گذاشته اند یا به این خاطر است که انگلیسی ها آن را به وجود آورده اند و یا انگلیسی های زیادی در آن زندگی می نمایند. در زبان چینی خیابان انگلیسی ها را به عنوان چانگ یینگ می خوانند. در این خیابان پر است از بازارهای مختلف و متفاوت که هم بازارهای خیابانی را تشکیل می دهند و هم مراکز خرید مختلف. عاملی که باعث شده است که این خیابان به عنوان یکی از خیابان های معروف شنزن تبدیل گردد این است که در این خیابان بر خلاف بسیاری از دیگر خیابان ها و مراکز خرید شنزن ، مالیات بر خرید بر روی محصولات وجود ندارد و به همین خاطر، مخاطبین خرید از این خیابان زیاد هستند.

  • دهکده فرهنگ | شنزن Culture Village

دهکده فرهنگ در شنزن یکی از جاذبه های مشهور این شهر است که دارای مساحت بسیار زیادی است. در این دهکده بسیار بزرگ، در حدود 56 خانه به سبک چینی اما عجیب و غریب ساخته شده که در 24 روستای نمادین قرار گرفته است. این روستاهای نمادین و خانه های عجیب و غریب در و اقع نمادی از چین و ملیت هایی است که در آن زندگی می نمایند. رفتن به دهکده فرهنگ در شنزن و معرفی کامل آن برای کسانی مناسب است که می خواهند با آداب و رسوم این شهر به صورت کامل آشنا شوند به شدت توصیه می گردد.

  • پارک سافاری شنزن | شنزن Safari Park

یکی از زیباترین پارک هایی که در شهر شنزن در چین وجود دارد، پارک سافاری این شهر است. از جمله افتخاراتی که این پارک دارد این است که به عنوان اولین باغ وحش بدون قفس در این کشور فعالیت می کند. در این پارک نزدیک به 300 گونه حیوان وجود دارد که از جمله آن ها می توان به زرافه، ببر، خرس، گرگ و چیتا اشاره کرد.

  • پنجره ای رو به دنیا! | Window of the World

این نام زیبا و جذاب، در واقع اسم یکی از جاذبه های شهر شنزن در چین است که ما می خواهیم آن را به شما معرفی نماییم. این پارک موضوعی در واقع اشاره به این دارد که تنها در یک بعد مکانی معین، جاذبه های تاثیرگذار دنیا را به خوبی معرفی نماید. این پارک که یکی از بزرگ ترین پارک های کشور چین است در سال 1994 میلادی ساخته و افتتاح شد و از آن موقع تبدیل به یکی از جاذبه های بسیار دیدنی این شهر چینی شد. در این پارک معرفی دیدن ترین جاذبه های هر شهر با معروف ترین جاذبه آن صورت می گیرد. بودن در این پارک مثل این است که کل دنیا را گشته اید.

  • دریاچه عسل | Honey lake

اسم این دریاچه به این معنی نیست که در آن پر از عسل است اما جلوه ای که این دریاچه در شب ها دارد، حسی کمتر از شیرینی عسل به شما نمی دهد. این دریاچه را معماران چینی با استفاده از اصول معماری سنتی چینی و همچنین نشانه هایی از معماری سبک اروپایی طراحی نموده اند. در اطراف این دریاچه زیبا و دیدنی، باغ هایی زیبا و مهمانخانه های سنتی چینی قرار گرفته است. یادتان باشد که اگر به شهر شنزن در چین رفتید، حتما به این جاذبه سر بزنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1249

به "معرفی کامل شهر شنزن در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کامل شهر شنزن در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید