عربستان، بالا رفتن نرخ تورم در پی افزایش مالیات ها

به گزارش نوای پرنده پارسی، نرخ تورم در عربستان افزایش داشته که بیشتر مربوط به بالا رفتن قیمت مواد غذایی و نوشیدنی ها و همچنین حمل و نقل است.

عربستان، بالا رفتن نرخ تورم در پی افزایش مالیات ها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الخلیج الجدید، نرخ تورم در عربستان پس از سه برابر شدن مالیات بر ارزش اضافه نموده، در ماه سپتامبر به 5.7 درصد رسید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اداره کل آمار عربستان سعودی روز پنجشنبه گفت که تورم عربستان به دلیل افزایش مالیات بر ارزش اضافه نموده از 5٪ به 15٪ در جولای گذشته است.

شاخص سالانه هزینه های زندگی عربستان در سپتامبر ماه گذشته به 104.0 واحد افزایش یافت.

اداره کل آمار عربستان سعودی اضافه نمود که تمام بخشهای اصلی ، به استثنای بخش آموزش ، در مقایسه با ماه سپتامبر سال گذشته ، شاهد افزایش قیمت ها بوده اند و دلیل اصلی تورم، افزایش قیمت مواد غذایی و نوشیدنی ها و همچنین حمل ونقل به ترتیب 12.6 درصد و 7.8 درصد است.

بخش توتون و تنباکو در ماه گذشته با 13.3 درصد بیشترین افزایش قیمت را داشته که قیمت سیگار تحت تاثیر افزایش توتون و تنباکو 12.3 درصد افزایش یافته است.

عربستان سعودی مالیات بر ارزش اضافه نموده را در اول جولای از 5 درصد تا 15 درصد افزایش داد. این اقدام بخشی از سیاست دولت برای جبران قیمت پایین نفت در اثر همه گیری ویروس کرونا و اختلال در بازار بود که درآمد دولت را به شدت پایین آورده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5375

به "عربستان، بالا رفتن نرخ تورم در پی افزایش مالیات ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، بالا رفتن نرخ تورم در پی افزایش مالیات ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید