ضرورت ایجاد سامانه ای برای رصد کشت های گلخانه ای

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران (پانا) - وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم حمایت از توسعه گلخانه ها و تسریع در صدور و تمدید مجوزهای متقاضیان تاکید می نماید و می گوید ما باید احتیاج به تاییدیه را در زیر بخش های وزارت جهاد کشاورزی کاهش دهیم تا مشکل متقاضیان سریع تر برطرف گردد.

ضرورت ایجاد سامانه ای برای رصد کشت های گلخانه ای

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، ششمین جلسه ستاد عالی گلخانه های کشور عصر امروز با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، محمدعلی طهماسبی سرپرست معاونت امور باغبانی، احمدعلی کیخا معاون برنامه ریزی و مالی، علیرضا اورنگی رئیس سازمان امور اراضی کشور، علی اشرف منصوری مدیر عامل شرکت شهرک های کشاورزی، شاهرخ رمضان نژاد رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، روح الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی ایران و داریوش سالم پور مجری طرح گلخانه ها برگزار گردید.

در این جلسه وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با موانع صدور و تمدید مجوزها، تاکید نمود: با هماهنگی سایر دستگاه ها باید احتیاج به تاییدیه را در زیر بخش های وزارت جهاد کشاورزی کاهش دهیم تا مشکل متقاضیان سریع تر برطرف گردد.

خاوازی تأکید کرد: مسئولیت آنالیز پروانه ها بر عهده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و معاونت باغبانی است و بانک کشاورزی باید بر اساس استعلامات این دو بخش، تمدید و تخصیص اعتبارات را تسریع کند.

وی با اشاره به خوداجرایی در تامین سرمایه برای تاسیس گلخانه ها، گفت: در زمینه خوداجرایی گلخانه ها، پتانسیل خوبی وجود دارد و باید این مسئله به درستی آنالیز گردد.

خاوازی اضافه نمود: باید نوع گلخانه های خوداجرایی، نحوه ترکیب کشت و میزان سودآوری آنها مورد آنالیز قرار گیرد که با این آنالیز، نوع مشوق های ما برای این گلخانه ها با سایر گلخانه ها متفاوت خواهد شد.

وی ادامه داد: باید موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی بر روی این موضوع کار کند تا بدانیم احتیاج این بخش چیست و به چه حمایت هایی احتیاج دارند.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با موانع ایجاد شده در صدور پروانه ها توضیح داد: رئیس جمهوری بسیار بر روی برطرف موانع جهش فراوری و مقررات زدایی حساس هستند و مدارک و مستندات مربوط به موانع ایجاد شده توسط دستگاه های ذیربط باید به هیات دولت ارسال گردد.

وی بیان کرد: باید در زمینه فراوری محصولات گلخانه ای اطلاعات کاملی داشته باشیم؛ به عنوان مثال باید بدانیم در حال حاضر چه میزان گوجه فرنگی در گلخانه ها وجود دارد تا در اسرع وقت به بازار تزریق گردد.

خاوازی اضافه نمود: باید سامانه ای داشته باشیم که بتوانیم به وسیله آن کشت های گلخانه ای را مدام رصد کنیم تا از این طریق ترکیب کشت را به صورت دقیق به دست بیاوریم.

در این جلسه، معاونین و مدیران بخش باغبانی و امور اراضی به طور جداگانه در رابطه با شرایط احداث گلخانه ها، موانع و مسائل و صدور مجوزها گزارش دادند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5568

به "ضرورت ایجاد سامانه ای برای رصد کشت های گلخانه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت ایجاد سامانه ای برای رصد کشت های گلخانه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید