تذکر 35 نماینده به دولت درباره انتصابات فامیلی

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران (پانا) - عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

تذکر 35 نماینده به دولت درباره انتصابات فامیلی

روح اله متفکرآزاد در نشست علنی امروز یکشنبه 23 آبان مجلس شورای اسلامی، تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

*تذکر محمدحسن آصفری نماینده اراک به همراه 34 نفر از نمایندگان به رئیس جمهوری درخصوص ضرورت جلوگیری از انتصابات فامیلی و بی توجهی به شایسته سالاری در دستگاه های دولتی، تذکر وی به همراه 28 نفر از نمایندگان به وزیر علوم درباره لزوم اقدامات لازم جهت برگزاری کلاس های حضوری دانشجویان، تذکر وی به همراه 22 نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت و درمان درباره جلوگیری از برگزاری کلاس های مجازی دانشجویان رشته های پزشکی و پیراپزشکی و ضرورت تشکیل کلاس ها به صورت حضوری.

*تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به همراه 31 نماینده دیگر به وزیر تعاون درباره لزوم ممانعت از به کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در فروشگاه ها و کارگاه ها و تذکر دیگری به همراه 16 نماینده به وزیر کشور درباره ضرورت نظارت بر حضور و تعدد اتباع بیگانه در شهرها به خصوص دولت آباد و اصفهان و تذکری به همراه 50 نماینده دیگر به وزیر ارتباطات درباره ضرورت تغییر شرایط استخدامی ایثارگران و مشمولان بند (د) تبصره (20) قانون بودجه 1400 از طریق شرکت مخابرات ایران و تذکر دیگری به همراه 50 تن از نمایندگان به رئیس جمهوری درباره لزوم تسریع در پرداخت پاداش سرانجام خدمت فرهنگیان.

*تذکر سیدالبرز حسینی نماینده خدابنده به همراه 19 نماینده دیگر به وزیر راه درباره ضرورت تأمین زمین قانون جهش تولید مسکن در شهر قیدار و ایجاد دسترسی ثبت نام برای متقاضیان در سامانه سمن.

*تذکر بهروز محبی نجم آبادی نماینده سبزوار به همراه 27 نماینده دیگر به وزیر راه درباره لزوم بازسازی و بهسازی روکش آسفالت جاده پرتردد سبزوار-نیشابور و تذکر دیگری به همراه 28 نماینده دیگر به وزیر تعاون درباره ضرورت ساماندهی حوزه اشتغال و تسهیل امور اشتغال فارغ التحصیلان شهرستان ها.

*تذکر قاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان و 26 نماینده دیگر به وزیر کشور درخصوص علت عدم رسیدگی به شرایط شهرداری های دشت آزادگان و هویزه و مسائل به وجود آمده از جمله عدم پرداخت حقوق پرسنل و کارگران و تحصن ناشی از آن و تذکر دیگری به همراه 46 نماینده دیگر به وزرای نفت و نیرو درباره علت عدم اجرای قانون حمایت از ایثارگران درباره تغییر شرایط کاری طبق قانون مجلس.

*تذکر زهره الهیان نماینده تهران به همراه 54 نماینده دیگر به وزیر بهداشت درباره علت عدم تخصیص اعتبار بیمه درمان ناباروری مصوب قانون بودجه 1400.

*تذکر سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه به وزیر فرهنگ درباره لزوم افزایش مبلغ 200 هزارتومانی مستمری هنرمندان و ضرورت پیگیری مصوبه تخصیص نیم درصد بودجه جاری به فرهنگ و هنر و ضرورت جلوگیری از تخصیص بودجه فرهنگ و هنری به کارهایی غیر از آن و لزوم تخصیص بودجه معین برای برگزاری جشنواره موسیقی سالانه صفی الدین.

*تذکر رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان به همراه 16 نماینده دیگر به وزیر کشور درباره لزوم تسریع در پرداخت معوقات و مزایای کارگران شهرداری سیاهکل.

*تذکر مهدی شریفیان نماینده تهران به همراه 20 نماینده دیگر به وزیر علوم درباره لزوم تسریع در تکمیل ساختمان دانشگاه پیام نور اسلامشهر به عنوان تنها دانشگاه دولتی این شهر.

*تذکر جعفر قادری نماینده شیراز و 45 نماینده دیگر به وزیر ارتباطات درباره لزوم حل مشکل ارتباطی خطوط تلفن همراه در منطقه ها مختلف کشور و تذکر دیگری به همراه 50 تن از نمایندگان به وزیر اقتصاد درباره ضرورت جلوگیری از فروش بی رویه اسناد خزانه در بورس و جمع آوری نقدینگی و کاهش ارزش شاخص ارزش سهام.

*تذکر سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز به همراه 54 نماینده دیگر به رئیس جمهوری و وزرای راه و نفت درباره علت عدم توزیع قیر مصوب در قانون بودجه با گذشت 8 ماه از سال.

*تذکر مجتبی بخشی پور نماینده اسلام آباد غرب به وزیر فرهنگ درباره ضرورت تسریع در حل مسائل زمین مسجد جامع اسلام آباد غرب.

*تذکر احسان ارکانی نماینده نیشابور به وزرای اقتصاد و تعاون درباره علت عدم معین تکلیف در زمان مقرر قانونی و توقیف طولانی مدت کالاها در انبارهای سازمان اموال تملیکی و گمرکات کشور که باعث فاسد شدن و نابودی این اموال و کالاها که بعضا با ارز دولتی وارد شده اند چیست و علت عدم اقدام سازمان تأمین اجتماعی در ایفای تکلیف مندرج در حکم جزء (1) بند (ه) تبصره (2) قانون بودجه مبنی بر ثبت و به روزرسانی اطلاعات موضوع این جزء شامل صورت های اقتصادی بودجه و عملکرد نیروی انسانی مربوط به خود و شرکت ها و مؤسسات تابعه وابسته در سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت ها و نهادهای عمومی غیردولتی مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی چیست.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7451

به "تذکر 35 نماینده به دولت درباره انتصابات فامیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تذکر 35 نماینده به دولت درباره انتصابات فامیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید