ساعی: یک میلیارد از غرامت ویلموتس سرنوشت ورزشکاران را در المپیک تغییر می دهد، باید پول را از امضاکنندگان قرارداد بگیرند

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیر فنی تیم ملی تکواندو گفت: یک میلیارد از غرامت ویلموتس می تواند سرنوشت و رنگ مدال قهرمانان ما را در المپیک توکیو تغییر دهد.

ساعی: یک میلیارد از غرامت ویلموتس سرنوشت ورزشکاران را در المپیک تغییر می دهد، باید پول را از امضاکنندگان قرارداد بگیرند

هادی ساعی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در خصوص شروع اردوی تیم ملی تکواندو از 15 شهریورماه گفت: زمان شروع اردو معین شده، اما منتظر هستیم به صورت کتبی از سوی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش مجوز دریافت کنیم تا رسماً کار خود را شروع کنیم. با 4 ملی پوش و کمترین تعداد تمرینات را شروع خواهیم کرد تا مسئله ای پیش نیاید. هرچه تعداد نفرات حاضر در اردو کمتر باشد کنترل راحت تر است.

وی در خصوص استارت تمرینات بعد از 6 ماه عنوان کرد: بچه ها برای شروع تمرینات روزشماری می کنند و ما نیز شرایطی مانند بچه ها داریم. اگر تعطیلی اردوها بیش از این طول بکشد از رقبا عقب خواهیم افتاد. بیشتر رقبای ما تمرینات خود را شروع کرده و در حال تمرین هستند. برخی از کشورها در فضای باز تمرین انجام می دهند و برخی دیگر نیز با رعایت پروتکل ها در سالن به تمرین می پردازند. ما هم برای عقب نیفتادن باید تمرینات را شروع کنیم و برنامه ای 10،11 ماهه برای حضور در المپیک داشته باشیم، با این حال با توجه به اینکه هنوز از سوی فدراسیون دنیای تکواندو تاریخ هیچ رویدادی اعلام نشده، کار سخت است.

مدیر فنی تیم ملی تکواندو با تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی برای شروع تمرینات گفت: رعایت پروتکل ها فرایند خاص خود را دارد و باید تمرینات را در شرایط سخت انجام دهیم، شرایطی که برای همه دنیا وجود دارد، اما برای ما با توجه به اینکه امکانات کمتری داریم سخت تر است. با همه این شرایط باید سختی ها را بپذیریم و کار را شروع کنیم. بچه ها نیز با ورود به اردو مدتی را اجازه خروج نخواهند داشت و سعی می کنیم رفت و آمدها در اردو خیلی کم باشد.

ساعی در خصوص بحث روز ورزش ایران و محکومیت فدراسیون فوتبال به پرداخت 170 میلیارد تومان به مارک ویلموتس گفت: در ورزش ایران چنین بودجه ای وجود ندارد و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم از چنین پولی برخوردار نیستند. یک میلیارد از غرامت ویلموتس می تواند سرنوشت و رنگ مدال قهرمانان ما را در المپیک توکیو تغییر دهد و باعث شود که ورزشکاری که در حد شانس کسب مدال است، به مدال برسد.

وی شرح داد: ورزشکاران رشته های انفرادی پتانسیل بسیار بالایی برای کسب مدال در المپیک دارند و باید با کسانی که چنین تخلف بزرگی را در قرارداد ویلموتس انجام دادند به شدیدترین و بدترین شکل برخورد شود تا جلوی این اتفاقات ناگوار گرفته شود. در زمان حاضر شرایط کشور از لحاظ اقتصادی مناسب نیست و نمی توانیم این موضوع را انکار کنیم، در این شرایط بد اقتصادی چنین پولی می تواند مسائل زیادی را حل نماید.

پرافتخارترین المپین ورزش ایران گفت: حتماً باید پول غرامت ویلموتس را کسانی که با او قرارداد امضا کردند، پرداخت کنند، تاوان لطمه ای به این بزرگی را نباید مردم و ورزش کشور پرداخت کنند، این اتفاق به جز لطمه مادی، لطمات دیگری نیز دارد، ناامیدی که بعد از این اتفاق در ورزش کشور افتاد با هیچ پولی جبران نمی شود و جبران ناپذیر است.

ساعی گفت: ملی پوشان ما در بسیاری از رشته ها مشکل روزمرگی دارند و وقتی چنین اتفاقی را می بینند دلسرد و بی انگیزه می شوند، این مسئله لطمه بسیار بزرگی برای ورزش کشور است و باعث بی اعتمادی مردم به جامعه ورزش، ورزشکاران و مدیران ورزشی خواهد شد. اعتماد مردم و انگیزه ورزشکاران را نمی توان با پول خرید و نتیجه آن ناامیدی در کشور است که جبران ناپذیر است. حکایت قرارداد ویلموتس مانند آدمی است که با از دست دادن سرمایه اش می گوید علاوه بر پول، دین و ایمانش نیز برده شده است. افرادی که این قرارداد را بستند نه تنها پول مملکت را بردند بلکه در حال از بین بردن اعتقاد مردم هستند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5024

به "ساعی: یک میلیارد از غرامت ویلموتس سرنوشت ورزشکاران را در المپیک تغییر می دهد، باید پول را از امضاکنندگان قرارداد بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعی: یک میلیارد از غرامت ویلموتس سرنوشت ورزشکاران را در المپیک تغییر می دهد، باید پول را از امضاکنندگان قرارداد بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید