آخرین نوروز والیبال با کولاکوویچ، فقط یک مدال جهانی با ایگور!

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، ایگور کولاکوویچ اواخر سال 95 راهنمایی تیم ملی والیبال را در زمان ریاست محمدرضا داورزنی برعهده گرفت. کولاکوویچ مدرک کارشناسی مدیریت تجاری از دانشگاه اقتصاد پادگوریکا در مونته نگرو دارد و در دانشگاه مونت پولیه فرانسه در رشته مربیگری والیبال و دانشگاه آلفا بلگراد در رشته تربیت مدیر نیز درس خوانده است.

آخرین نوروز والیبال با کولاکوویچ، فقط یک مدال جهانی با ایگور!

کولاکوویچ مربی والیبال اهل مونته نگرو در سال های 2006 تا 2014 سرمربی تیم ملی والیبال مردان صربستان بود و با تیم صربستان به مقام چهارمی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان 2006 رسید که بر عقیده بعضی از مفسرین و کارشناسان بین المللی والیبال جهان، قهرمانی صربستان در لیگ جهانی سال 2016 نیز حاصل کار این مربی در مدت حضورش در تیم ملی صربستان بوده است.

وی به عنوان پاسور در تیم های مختلفی بازی نموده است که دو عنوان قهرمانی در لیگ یوگسلاوی، یک عنوان قهرمانی در جام یوگسلاوی و نایب قهرمانی در جام قهرمانی اروپا با تیم پارتیزان بلگراد از جمله افتخارات وی در دوران حرفه ای بازیکنی است.

این مربی بین المللی والیبال، 23 مدال در رنگ های مختلف و از رویدادهای متعدد والیبال در پرونده کاری دوران مربیگری خود دارد که 13 مدال آن به رنگ طلایی است. ایگور کولاکوویچ سابقه راهنمایی تیم های باشگاهی و ملی نیز در پرونده کاری خود دارد که مهمترین آن راهنمایی تیم ملی والیبال صربستان در سال های 2006 تا 2014 است.

سرمربی تیم ملی با عناوین گفته شده وارد ایران شد و راهنمایی تیم والیبال ایران را برعهده گرفت حالا پس از گذشت حدود چهار سال این مربی اهل مونته نگرو به آخرین ماه های حضور در تیم ملی ایران نزدیک می گردد. کولاکوویچ در حالی سال 98 را در ایران پشت سرگذاشت که کسب سهمیه المپیک 2020 عظیم ترین دستاوردش بود. دستاوردی که به اعتقاد بعضی از کارشناسان در نبود ایگور و با حضور بازیکنانی مانند سعید معروف، محمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی پور، علی شفیعی و سایر ستارگان تیم ملی برای والیبال ایران کسب می شد و کسب سهمیه در مسابقات قاره ای آسیا دور از دسترس نبود.

کولاکوویچ با هدف تغییر نسل کارش را در والیبال ایران شروع کرد اما در مدت حضورش در ایران شاید عدم استفاده و فرصت ندادن به جوانان یکی از عظیم ترین نقدهای وارد به او بود. شاید چهره های جوانی مانند علی اصغر مجرد، پوریا یلی، امیر حسین اسفندیار و جواد کریمی در یک سال اخیر در والیبال ایران و جهان چهره شدند اما نمی توان خیلی ایگور را در آن تأثیر گذار دانست.

در شرایطی که ساملوو سرمربی تیم ملی روسیه و هینن سرمربی تیم ملی لهستان در یک سال اخیر چهره متفاوت و جوانی از تیم های خود در مسابقات مختلف رونمایی کردند اما کولاکوویچ با اصرار و پافشاری در هر رقابتی ترکیب اصلی را وارد زمین کرد.

کولاکوویچ که حتی در رقابت های لیگ ملت های سال 98 در غیاب ستاره و چهره های شناخته شده رقبا به دنبال فتح سکو بود باز هم ناکام بود. ناکامی ایگور در مرحله نخست مسابقات کسب سهمیه هم ادامه دار بود و تیم ملی در مقابل تیم پرمهره و آماده روسیه شکست را پذیرفت تا در مرحله دوم مسابقات انتخابی برای کسب سهمیه کوشش کند.

علاوه بر اصرار عجیب کولاکوویچ در استفاده از ترکیب اصلی و نادیده دریافت جوانان، نحوه تصمیم گیری او در تعویض بازیکنان در طول مسابقات و مربیگری اش در کنار زمین، نقدها بسیاری به همراه داشت. به اعتقاد بعضی کارشناسان تیم ملی ایران با توجه به پتانسیل و استعداد انسانی باید مربی عظیم تری در اختیار می داشت.

کولاکوویچ در مدت حضورش در ایران پیروز شد در مسابقات قاره ای جهان مقام سوم را برای ایران به دست بیاورد که افتخار قابل توجهی بود اما با توجه به پتانسیل در اختیار داشته او می توانست با تدبیر و جسارت بیش تر عناوین بیش تری در لیگ ملت ها و مسابقات جهانی برای ایران به دست آورد و حتی کار کسب سهمیه المپیک را در مرحله نخست انتخابی تمام کند.

حالا کولاکوویچ به اواخر دوران حضورش در ایران نزدیک می گردد. پیش از شیوع ویروس کرونا و اعمال تغییر در برنامه های فدراسیون جهانی والیبال، حضور در لیگ ملت ها و المپیک توکیو دو رویداد مهمی بود که کولاکوویچ با آن می توانست تیم ملی ایران را همراهی کند و حال با اعمال تغییر و به تعویق افتادن مسابقات لیگ ملت ها به پس از بازی های المپیک 2020، کولاکوویچ در المپیک توکیو به کار خود در والیبال ایران خاتمه خواهد داد چرا که قرار داد او تا توکیو است.

تیم ملی والیبال ایران در چند سال گذشته با در اختیار داشتن مربی قدرتمند در حد نام والیبال ایران می توانست افتخارات بیش تری کسب کند. فدراسیون والیبال در انتخاب سرمربی بعدی باید دقت بیشتری را داشته باشد تا با توجه به بازیکنان و استعدادهای والیبال ایران نتایج و عناوین بهتری در جهان کسب کنیم.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4062

به "آخرین نوروز والیبال با کولاکوویچ، فقط یک مدال جهانی با ایگور!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین نوروز والیبال با کولاکوویچ، فقط یک مدال جهانی با ایگور!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید