باقرزاده: عابدینی کاری کرد کارستان، این مدال با نداری به دست آمد

به گزارش نوای پرنده پارسی، رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: مدال مجتبی عابدینی بسیار با ارزش و با اهمیت بود و ما با نداری این نتیجه را گرفتیم.

باقرزاده: عابدینی کاری کرد کارستان، این مدال با نداری به دست آمد

فضل الله باقرزاده در گفت و گو با خبرنگاران درباره مدال برنز مجتبی عابدینی در مسابقات شمشیربازی اسلحه سابر قهرمانی جهان بیان نمود: مجتبی عابدینی کاری کرد کارستان و کلکسیونی از ورزشکاران سراسر جهان را شکست داد. ابراگیموف سمبل شمشیربازی روسیه است اما عابدینی توانست او را شکست دهد. نکته جالب این است خود روسیه مهد شمشیربازی جهان است اما خودشان مربی از فرانسه آورده اند که ماهیانه 25 هزار یورو دریافت می نماید.

او ادامه داد: آن روز، روز مجتبی عابدینی بود و اگر به میزبان مسابقات برخورد نمی کرد حتی می توانست تا فینال هم برود. با این حال نتیجه بسیار خوبی کسب کرد و توانست جزو 10 شمشیرباز برتر جهان قرار بگیرد و این بسیار اهمیت دارد و کار عابدینی بسیار ارزشمند بود و خود توماس باخ هم مدال آنها را اهدا کرد.

باقرزاده با اشاره به برگزاری رقابت سابر تیمی و حضور ایران در مرحله یک چهارم نهایی تاکید نمود: با توجه به اینکه من در آسیا مسئولیت دارم کشورهای دیگر به من می گفتند ایران چکار نموده که اینقدر پیشرفت داشته است و باورشان هم نمی شد بر روی یکی از سکوهای برتر جهان نماینده ایران ایستاده باشد. ان هم در شرایطی که بودجه فدراسیون من 5 درصد بودجه فدراسیون فرانسه نمی گردد و فرانسه روی سکو نماینده نداشت اما ایران داشت. الان هم که ایران جزو هشت تیم برتر مسابقات آمده است خیلی به کسب سهمیه المپیک نزدیک شده ایم و حالا باید دید در ادامه مسابقات نتایج ایران به چه شکل می گردد. اگر سابریست ها بتوانند سهمیه المپیک را بگیرند، آنها را در یک سال آینده به طور مداوم تحت نظارت خواهیم داشت. البته الان هم حمایتشان نموده ایم.

او اضافه کرد: ما با نداری این نتایج را گرفته ایم چراکه فوتبال نیستیم اسپانسر 50 میلیارد به ما بدهد یا والیبال نیستیم 20 میلیارد از اسپانسر بگیریم.

باقرزاده در پاسخ به این پرسش که اگر ایران در سابر تیمی روی سکو بر ود کسب سهمیه المپیک قطعی می گردد، گفت: اگر تیم روی سکو برود کار تمام می گردد.

رییس فدراسیون شمشیربازی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه با توجه به نتایج کسب شده این انتظار را دارد توجهات به این رشته بیشتر از قبل گردد، توضیح داد: بله، ما دیگر مدال جهانی داریم و واقعا رشته بسیار سختی است زیرا عابدینی بین 150 نفر سوم شد و زمانی که اسامی کشور ها نگاه می کنید می بینید جزو 10 کشور برار در ورزش جهان هستند و حای کشورهای دیگر با امکانات بسیاری به مسابقات آمدند اما همراه تیم ما فقط پیمان فخری بود.

پری ها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1680

به "باقرزاده: عابدینی کاری کرد کارستان، این مدال با نداری به دست آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باقرزاده: عابدینی کاری کرد کارستان، این مدال با نداری به دست آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید