زمینه حضور گسترده شرکت های ایرانی را در عمان فراهم کنید

به گزارش نوای پرنده پارسی، وزیر منابع آب عمان گفت: از وزیر نیروی ایران می خواهم تا زمینه حضور گسترده تر شرکت های ایرانی فعال در زمینه سد سازی و حفاظت منابع آب را در عمان فراهم کند.

زمینه حضور گسترده شرکت های ایرانی را در عمان فراهم کنید

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، احمدبن محمد الشحی وزیر شوراهای منطقه ای و منابع آب کشور پادشاهی عمان در دیدار با حمید چیت چیان وزیر نیروی ایران در تهران گفت: بسیار خرسندیم که زمینه های همکاری بیشتر با جمهوری اسلامی ایران فراهم شده است.

وی اضافه نمود: بیشتر منابع آبی این عمان در مناطق ساحلی واقع شده که با پیشروی آب دریا، با شوری و عدم کیفیت روبرو شده است.

وزیر منابع آب کشور پادشاهی عمان با بیان در سال 2016 با احتیاج 312 میلیون متر مکعبی آب در بخش زراعی روبرو خواهیم بود، گفت: برای تأمین این احتیاج از هم اکنون وارد عمل شده ایم که بتوانیم با استفاده از تجربیات و همکاری با کشورهایی مثل ایران، آب مورد احتیاج از منابع آبی خودمان را بهتر و بیشتر در اختیار داشته باشیم.

وی ادامه داد: بیش از 60 درصد ذخایر آبی عمان در پشت سدها تبخیر می شوند و طوفان های سهمگین و بروز سیلاب های بزرگ، مسقط پایتخت عمان را تهدید می نماید؛ که برای حفاظت از پایتخت احتیاجمند حضور شرکت های سدساز ایرانی هستیم و امیدواریم از تجربیات شرکت های ایرانی در زمینه های آب و قانون گذاری آب برخوردار شویم.

این عضو کابینه دولت عمان با بیان حضور شرکت های ایرانی در بخش های راه سازی، مشاوره و مهندسی که از خوشنامی نیز برخوردار هستند، می تواند در پروژه های عمرانی عمان موثر باشد، گفت: از وزیر نیروی ایران می خواهم تا زمینه حضور گسترده تر شرکت های ایرانی فعال در زمینه سد سازی و حفاظت منابع آب را در عمان فراهم کند.

وی اضافه نمود: از هم اکنون به شرکت های ایرانی برای حضور در عمان خوشامد می گوییم و این شرکت ها مطمئن باشند که کار در عمان سود آور است و بعد از آغاز فعالیت ترغیب می شوند تا حضورشان را بیشتر نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2479

به "زمینه حضور گسترده شرکت های ایرانی را در عمان فراهم کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمینه حضور گسترده شرکت های ایرانی را در عمان فراهم کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید