اعطای پروانه ساخت بیمارستان 600 تخت خوابی به بخش خصوصی

به گزارش نوای پرنده پارسی، حریرچی گفت: مراکز درمانی که به بخش خصوصی داده می گردد ارائه خدمات با تعرفه ای بین دولتی و خصوصی انجام خواهد شد.

اعطای پروانه ساخت بیمارستان 600 تخت خوابی به بخش خصوصی

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: همانطور که به طور مکرر اعلام نموده ایم، نصب کارت خوان در مطب پزشکان از نظر قانونی هیچ الزامی وجود ندارد اما توصیه می کنیم با توجه به نصب آسان آن جامعه پزشکی از این کار دریغ ننمایند.

وی ادامه داد: برخی از نمایندگان مجلس، طرحی را در مجلس با هدف قانونی کردن نصب کارت خوان در مطب پزشکان مطرح نموده اند و وزارت بهداشت در حال حاضر به عنوان سیاست گذار و دستگاه نظارتی هنوز هیچ ابلاغیه ای تحت عنوان مصوبه مجلس در این خصوص دریافت ننموده اما با توجه به اینکه حمل پول برای مردم سخت است و معمولا بانک ها در ساعات عصر تعطیل است، از جامعه پزشکان درخواست می کنیم در مطب هایشان کارت خوان نصب نمایند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: تعدادی از مجوزهایی که مربوط به حوزه بهداشت و درمان است با هدف مشارکت بیشتر بخش خصوصی واگذار می گردد و مراکز درمانی که به بخش خصوصی داده می گردد، ارائه خدمات با تعرفه ای بین دولتی و خصوصی انجام خواهد شد.

حریرچی بیان نمود: فراخوان اعطای مجوزهای موجود به بخش خصوصی در آخر سال گذشته داده شده و این اعطای مجوز برای ساخت مراکز درمانی در 10 نقطه است.

وی گفت: بخش خصوصی استقبال خوبی از پروژه های حوزه بهداشت و درمان به ویژه در بخش دیالیز داشته است اما در ادامه به دلیل برخی مسائل این استقبال به خوبی پیش نرفت.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه نمود: یکی از پروژه هایی که مجوزش به بخش خصوصی داده می گردد، پروانه ساخت بیمارستان 600 تخت خوابی است و این کار با هدف برطرف کمبود تخت های بیمارستانی کشور انجام می گردد.

حریرچی یادآوری کرد: در حال حاضر میزان تخت های بیمارستانی 1.6 به ازاء هر هزار نفر جمعیت است و با توجه به اینکه پس از طرح تحول تعداد تخت های بیمارستانی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا نموده است اما هنوز از نظر تعداد تخت بیمارستانی از سطح ایده آل فاصله داریم.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 599

به "اعطای پروانه ساخت بیمارستان 600 تخت خوابی به بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای پروانه ساخت بیمارستان 600 تخت خوابی به بخش خصوصی"

1 دیدگاه

کیان طب سلامت 1 شهریور 1398

عدم نصب دستگاه کارتخوان در مطب ها مسلما با فرار مالیاتی پزشکان ارتباط مستقیم دارد که همانطور که کاملا مشهود است درآمد این سطح از جامعه بالاست ولی در مقابل همان تولید کننده تخت بیمارستان که باید کمبود تخت بیمارستانی را جبران کند، با بیشترین هزینه ، مشمول سخت ترین قوانین مالیاتی است تا جاییکه میبینیم که بسیاری از تولید کنندگان تخت های بیمارستانی در چند سال اخیر ورشکست شده یا مجبور به محدود کردن فعالیت خود شده اند. در این مورد مقالاتی در سایت کیان طب سلامت منتشر کرده ام، که شاید مقالات علمی و خاصی نباشد اما اشاره به بعضی مشکلات تولید کنندگان دارد که خالی از لطف جهت مطالعه نیست. باشد که بیشتر به فکر تولید کنندگان باشیم. http://ktsalamat.com/

پاسخ به کیان طب سلامت
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید