داورزنی: هفته آینده درباره رئیس فدراسیون دوتابعیتی تصمیم گیری می کنیم، بحث پشتیبانی سیاسی از کسی وجود ندارد

به گزارش نوای پرنده پارسی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: هیچ فدراسیونی نمی تواند رئیس دو تابعیتی داشته باشد و هفته آینده درباره یک رئیس فدراسیون تصمیم گیری خواهیم کرد.

داورزنی: هفته آینده درباره رئیس فدراسیون دوتابعیتی تصمیم گیری می کنیم، بحث پشتیبانی سیاسی از کسی وجود ندارد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در حاشیه امضای سند همکاری فدراسیون دوومیدانی با حامی مالی گفت: یکی از وظایف فدراسیون ها استفاده از اسپانسرها است و رشته های المپیکی و پایه باید شرایطی را فراهم نمایند تا بنگاه های مالی ورود نمایند.

داورزنی توضیح داد: حضور قهرمانان ملی در رشته های المپیکی باعث توجه مردم به این رشته ها شده است و قطعا همین میزان استقبال پخش تلویزیونی این رشته ها را نیز به همراه دارد در این شرایط بنگاه های مالی ترغیب به سرمایه گذاری در رشته های المپیکی می شوند تا به وسیله علایق مردم برند خود را گسترش و درآمد بیشتری داشته باشند. طبیعتا با افزایش درآمد به رشته هایی که حامی مالی آنها بودند یاری بیشتری نیز خواهند کرد.

وی تاکید نمود: خیلی از رشته های المپیکی ما بدون حضور حامیان مالی نمی توانند به اهداف خود برسند بر همین مبنا بسیاری از فدراسیون ها از جمله فدراسیون دو و میدانی به دنبال حضور بنگاه های مالی در کنار خود بودند و امروز نیز شاهد امضای قرارداد 4 ساله فدراسیون دوومیدانی با حامی مالی بودیم که می تواند بسیاری از دغدغه ها و مسائل مالی این فدراسیون را رفع کند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان درخصوص مسائل مالی فدراسیون ها بیان کرد: موضوع مالیات بحث فراگیر همه فدراسیون هاست. از منظر قانون همه فدراسیون ها موظف هستند مالیات حقوق و مالیات تکلیفی خود را پرداخت نمایند اما اتفاقی که این روزها افتاده است مالیات بر عملکرد سال های 91 تا 95 فدراسیون ها بوده است. فدراسیون های ورزشی با این تصور که از پرداخت مالیات عملکرد معاف هستند در طی این سال ها اظهارنامه مالیاتی خود را پر ننموده اند و آن را به سازمان امور مالیاتی ارائه نداده اند.

داورزنی توضیح داد: در حال حاضر نیز به دنبال حل این موضوع هستیم و جلساتی نیز با دوستان مالیاتی خود برگزار کردیم. قرار است از سال 96 به بعد را فدراسیون ها برپایه صفر مالیات خود را ارائه نمایند تا دولت در جریان هزینه ها و درآمدهای آنها قرار گیرد. خود فدراسیون ها در حال حاضر مالیات بگیر هستند و از یاری دولت برای رتق و فتق امور جاری خود استفاده می نمایند. به امید خدا با جلساتی که خواهیم داشت این موضوع حل خواهد شد و به دنبال امضای تفاهم با دوستان مالیاتی هستیم.

وی در مورد آنالیز هزینه کرد فدراسیون ها بیان کرد: به دنبال تفاهم نامه ای که فدراسیون ها با وزارت ورزش امضا می نمایند تکلیف منابع و درآمدهای آنها تعیین است و آنها به خوبی می دانند این منابع را در چه بخش هایی باید هزینه نمایند. هر سال نیز با برگزاری مجمع فدراسیون ها و حسابرسی درآمدهای آنها تعیین می گردد که چگونه درآمدهای خود را هزینه نموده اند. اکثر فدراسیون های ما بودجه ای که دریافت می نمایند را به ترتیب اولویت بندی در جهت برنامه های ود از جمله اعزام ها اردوها و مسائل دیگر هزینه می نمایند.

داورزنی گفت: با هماهنگی مسئولان کمیته المپیک و وزارت ورزش طرح یاری به کسانی که سهمیه المپیک را کسب کردند تصویب شده است و از ابتدای تیرماه تا زمان شروع بازی های المپیک به ورزشکارانی که سهمیه مسابقات را کسب نمایند حقوق پرداخت خواهد شد. در حال حاضر در مرداد ماه قرار داریم اما اگر ورزشکاری در اسفندماه نیز پیروز به کسب سهمیه المپیک گردد حقوق خود را از تیرماه امسال دریافت می نماید که چیزی حدود 50 تا 60 میلیون تومان خواهد شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش در مورد مسائل مالی ورزشکاران دوومیدانی بیان کرد: فدراسیون دوومیدانی نیز مدلی برای تامین هزینه ها و پرداخت حق و حقوق ورزشکاران خود دارد قطعا هر چه حامیان مالی این فدراسیون بیشتر باشد، دست آنها نیز برای یاری به ورزشکاران بازتر و مسائل کمتر خواهد بود. از طرفی نباید فراموش کنیم برگزاری اردوها و هزینه حقوق مربیان خارجی ورزشکاران المپیکی میلیاردها تومان برای این فدراسیون هزینه خواهد داشت.

وی ادامه داد: منابع مالی نیز محدود است و باید بخشی از این هزینه ها نیز به وسیله دیگر تامین گردد تا فدراسیون در راستا کسب سهمیه آماده سازی درستی داشته باشد. از طرفی می پذیریم تعدادی از ورزشکاران رشته های المپیکی به دلیل عدم حضور در لیگ حرفه ای رشته خود در تامین هزینه های زندگی دچار مشکل هستند. در بعضی رشته ها با توجه به برگزاری لیگ ورزشکاران می توانند قرارداد حرفه ای بسته و بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین نمایند. ما در رشته هایی که در آنها لیگ برگزار نمی گردد چشم امید ورزشکاران به حامیان مالی، فدراسیون ها و یا دریافت جوایز خود خواهد بود تا از این طریق زندگی خود را تامین نمایند.

داورزنی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرنگاران، درخصوص میزان پرداختی وزارت ورزش به فدراسیون ها بیان کرد: وزارت ورزش در امسال 4 مرحله پرداختی فدراسیون ها داشته است و باز هم این کار را ادامه خواهد داد. در حال حاضر که در ماه پنجم هستیم مرحله پنجم یاری به فدراسیون ها را نیز انجام خواهیم داد. قرار است در هفته آینده با هماهنگی معاونت منابع وزارت ورزش تفاهم نامه خاتمهی با فدراسیون ها امضا و وضعیت بودجه آنها تعیین گردد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش در مورد عدم برخورد وزارت ورزش و جوانان با یکی از روسای فدراسیون های دو تابعیتی به دلیل پشتیبانی سیاسی از او بیان کرد: این حرف اشتباهی است و چنین چیزی نیست. گزارشی به ما اعلام شده است که در حال آنالیز آن هستیم و هفته آینده قرار است در این خصوص تصمیم گیری کنیم و وضعیت این فرد در روزهای آینده تعیین می گردد. هیچ فدراسیونی نمی تواند رئیس دو تابعیتی داشته باشد و اصلا بحث پشتیبانی سیاسی از کسی وجود ندارد و قانون بر هر چیزی ارجحیت دارد.

وی درخصوص انتخابات فدراسیون والیبال بیان کرد: نهم شهریورماه ثبت نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون والیبال برگزار خواهد شد و با توجه به تعطیلات موجود تا 23 یا 24 شهریورماه ادامه خواهد داشت. پس از آن فرآیند آنالیز صلاحیت کاندیداها شروع و در خاتمه مجمع برگزار خواهد شد.

داورزنی در مورد ثبت نام در انتخابات والیبال بیان کرد: هنوز در این خصوص تصمیم گیری ننموده ام و اگر بخواهم در انتخابات ثبت نام کنم باید از پست خود استعفا بدهم. هنوز به جمع بندی قطعی در این خصوص نرسیده ام اما مطمئن باشید اگر بخواهم ثبت نام کنم از سمت خود استعفا خواهم داد.

وی در مورد عدم صعود تیم ملی والیبال به المپیک در روسیه گفت: ما نباید از کار ارزشمند بچه های والیبال غافل باشیم. اینکه انتظار داشته باشیم مقابل قهرمان لیگ ملت ها و المپیک پیروز باشیم درست نیست. بچه ها بازی نزدیکی با روسیه انجام دادند و 60-70 درصد پیش بینی ها هم این بود که ما در سن پترزبورگ شانس کمی برای صعود خواهیم داشت.

داورزنی ادامه داد: طبیعی است که ما باید کوشش کنیم، ما با یک چالش جدی برای میزبانی جام ملت ها هم روبرو هستیم. یکی از امیدواری های ما این بود که در روسیه سهمیه المپیک را کسب کنیم و با تیم جوانان در مسابقات انتخابی المپیک در آسیا شرکت کنیم. کادرفنی تیم والیبال الان مجبور است که با تیم اصلی در مسابقات جهانی شرکت کند و با 12 تیم برتر جهان بازی کند. بعد از آن هم باید برای شرکت در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنیم. شانس ما برای رفتن به المپیک خوب است تا بتوانیم حضورمان در المپیک را استمرار ببخشیم.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1914

به "داورزنی: هفته آینده درباره رئیس فدراسیون دوتابعیتی تصمیم گیری می کنیم، بحث پشتیبانی سیاسی از کسی وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داورزنی: هفته آینده درباره رئیس فدراسیون دوتابعیتی تصمیم گیری می کنیم، بحث پشتیبانی سیاسی از کسی وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید