جاماندگان سهام عدالت بخوانند؛ آخرین خبر از معین تکلیف شرایط جاماندگان ، ارزش 800هزار میلیارد تومانی سهام عدالت

به گزارش نوای پرنده پارسی، معاون وزیر اقتصاد با بیان این که ارزش سهام عدالت واگذارشده به مردم بالغ بر 700 تا 800 هزار میلیارد تومان است، گفت: ما در زمان حاضر به وسیله سازمان خصوصی سازی در تلاشیم که جاماندگان سهام عدالت نیز بتوانند سهام عدالت خود را دریافت نمایند.

جاماندگان سهام عدالت بخوانند؛ آخرین خبر از معین تکلیف شرایط جاماندگان ، ارزش 800هزار میلیارد تومانی سهام عدالت

به گزارش خبرنگاران، هادی قوامی معاون وزارت اقتصاد در رابطه با نقش تعاون در اقتصاد ایران اظهار کرد: بخش تعاون یکی از بخش های مهم اقتصاد ایران است و کوشش می گردد که سهم بخش تعاون در اقتصاد افزایش پیدا کند.

وی از ساماندهی شرکت های تعاونی سهام عدالت گفت و اضافه کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در سال های اخیر افتاد، تعاونی های سهام عدالت بود که شرکت های تعاونی آن ها در شهرستان ها و استان ها تشکیل شد. سهام عدالت در قالب این شرکت های تعاونی به حدود 6 دهک از جمعیت کشور داده شد و هم اکنون نزدیک 49 میلیون نفر و عمدتاً از دهک های پایین جامعه سهامدار این شرکت های تعاونی سهام عدالت هستند.

معاون وزارت اقتصاد گفت: ارزش اسمی این سهام ها در تاریخی که واگذار شد حدود 25 هزار میلیارد تومان بود اما به نرخ روز الآن بین 700 تا 800 هزار میلیارد تومان است.

این مقام مسئول بیان کرد: در زمان حاضر هر سهام عدالت که با قیمت یک میلیون تومان واگذار شده بود حداقل 20 میلیون تومان ارزش دارد و ارزش سهام عدالت 500 هزارتومانی هم الآن تقریباً بین 8 تا 10 میلیون تومان است.

قوامی متذکر شد: ما در زمان حاضر به وسیله سازمان خصوصی سازی در کوششیم که جاماندگان سهام عدالت نیز بتوانند سهام عدالت خود را دریافت نمایند.

وی با بیان اینکه مدل واگذاری ها در سال های اخیر تغییر ماهیتی پیدا نموده است تا گروه های هدف بیشتری را در بر گیرد، اضافه کرد: کوشش وزارت اقتصاد بر این است که اصل قانون اساسی تحقق پیدا کند تا اقتصاد در سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی اداره گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 آذر 1401 بروزرسانی: 11 آذر 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7730

به "جاماندگان سهام عدالت بخوانند؛ آخرین خبر از معین تکلیف شرایط جاماندگان ، ارزش 800هزار میلیارد تومانی سهام عدالت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاماندگان سهام عدالت بخوانند؛ آخرین خبر از معین تکلیف شرایط جاماندگان ، ارزش 800هزار میلیارد تومانی سهام عدالت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید