تجربیاتAMF موجب تحول آسیا می گردد، پیشنهاد تشکیل اتحادیه گردشگری

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، در پنجمین نشست هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی (AMF) نماینده شهر دیاربک در نشست تخصصی کمیته فرهنگی سازمان شهرهای متحد و دولت های محلی غرب آسیا و خاورمیانه با ارایه گزارشی ازعملکرد مدیریت شهری قلعه دیاربک و اضافه شدن نام این منطقه به لیست فرهنگی یونسکو اظهارکرد: باتوجه به سابقه تاریخی این شهر و وجود اقوام کرد، ترک و ارمنی و همچنین مذاهب مختلف ما با حمایت های اقتصادی اقدام به احداث کلیسای ارامنه، آموزشگاه اکراد دیاربک و همچنین بازسازی خانه های سنتی این قلعه و کلیسای سوریانی نموده ایم.

تجربیاتAMF موجب تحول آسیا می گردد، پیشنهاد تشکیل اتحادیه گردشگری

وی با تاکید بر لزوم وجود محل اجتماع در این شهر از تصمیم مدیریت شهری دیاربک برای تبدیل زندان قلعه دیاربک به عنوان چهارمین زندان مخوف دنیا به موزه تاریخی اطلاع داد.

نماینده شهر دیاربک همچنین با تاکید بر ضرورت توجه به قشر ضعیف شهری دراین منطقه گفت: در برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده است تا 86 خانه سنتی موجود در قلعه دیاربک در جهت انجام اقدامات فرهنگی بازسازی شده و به عنوان سرپناهی برای فقرا در اختیار آنها قرار گیرد و این قشر از مردم این شهر دراین مناطق اسکان داده شوند.

شهردار عثمان قاضی: توزیع روزانه 8 هزار نان رایگان در شهر عثمان قاضی

در ادامه این نشست شهردار عثمان قاضی (بورسا) با اشاره به تاریخ 7 هزار ساله این شهر و تعدد مهاجران بالکانی، آناتولی و قفقاز از ضرورت توجه به فرهنگ ها و قومیت های مختلف در بورسا سخن گفت و اضافه نمود: ما با توجه به این سابقه تاریخی وتاریخ 7 هزار ساله شهر بورسا که زمانی به عنوان مرکز تجاری بخشی از دنیا مورد توجه قرار بوده وظایف سنگینی را برعهده داریم. به طوری که در برنامه های سال آینده خود احداث خط قطار سریع السیر و اتوبوس بورسا به ازمیر را در دست داریم.

وی ادامه داد: شهرداری عثمان قاضی با دارا بودن 136 محله و 820 هزار نفر جمعیت برای زنده نگه داشتن آثار فرهنگی اقدامات گسترده ای را انجام داده و هر ساله مسابقات متعددی باجهت گیری فرهنگی در این شهر برگزار می نماید که شرکت نمایندگان آن از چین تا امریکا را شامل می گردد که در این میان برگزاری مسابقه بزرگ اشعار مولانا که به منظور بیشتر شناساندن این شاعر بزرگی برگزار می گردد، از جمله این اقدامات است.

شهردار بورسا با تاکید بر ضرورت نگاه مذهبی در مدیریت شهری اظهارکرد: ما هر ساله همزمان با فرارسیدن ماه رمضان فعالیت های فرهنگی و مذهبی خاصی را انجام می دهیم و هر روز از ماه رمضان را با افطاری دادن به 80 هزارنفر از مردم این شهر سرانجام می دهیم.

وی با بیان اینکه شهرداری عثمان قاضی روزانه 8 هزار نان رایگان میان مردم این شهر توزیع می نماید از احداث پروژه های متعدد عمرانی وفرهنگی و همچنین موزه ای خبرداد که در آن تاریخ فتح بدون خون ریزی عثمانی به نمایش گذاشته شده است.

وی در سرانجام اعلام کرد : هدف ما در شهرداری عثمان قاضی آن است که گذشته ما را به آینده اتصال داده وفرهنگ غنی خود را حفظ کنیم.

نماینده شهر تندیک: استقبال شهر تندیک از حضور دانش آموزان و هنرمندان ایرانی در جشنواره های سالانه این شهر

در ادامه این نشست تخصصی نماینده شهر تندیک با ابراز خرسندی از حضور در تهران به عنوان یکی از تمدن های شرق و اسلام به ارایه بخشی از اقدامات فرهنگی صورت گرفته در شهر خود پرداخت و اظهارکرد: ما هرماه میزبان 400 برنامه فرهنگی، فستیوال و نمایشگاه بین المللی در شهر خود هستیم و هرساله جشنواره بزرگی در روز 23 آوریل به عنوان جشنواره کودک برگزار می کنیم.

وی اضافه نمود: این جشنواره که سال جاری دهمین دوره آن به حضور 235 گروه سرود دانش آموزی در سراسر دنیا برگزار می گردد با اقدامات خاصی به دنبال گسترش فرهنگ و انتقال موضوعات فرهنگی پیگیری می گردد.

نماینده شهر تندیک گفت: نکته جالب در برگزاری این جشنواره آن است که تمامی بچه ها حاضر دراین جشنواره توسط خانواده های ساکن در شهر تندیک اسکان داده می شوند و دانش آموزان حاضر در این مراسم که از سراسر دنیا به این شهر سفر می نمایند با حضور در خانه ها شهر تندیک با فرهنگ مردم این شهر آشنا می شوند.

وی با اشاره به استقبال شهرداری تندیک از حضور گروه های دانش آموزی ایرانی در این جشنواره برای سا ل2016 از برگزاری جشنواره بین المللی صنایع دستی با حضور 435 هنرمنمد از 150 کشور دنیا و 3 هنرمند ایرانی خبرداد.

وی در سرانجام این نشست با تقدیر از پیشنهاد نماینده یکی از شهرهای ایران برای برگزاری نمایشگاهی تحت عنوان شعر دنیای از این کمیته تخصصی خواست که برگزاری این نمایشگاه را در سال آینده دستور کار خود قرار دهد.

گیل آبادی: تهران شبکه اجتماعی، فرهنگی و هنری گسترده ای است

رئیس مرکز ارتباطات وامور بین الملل شهرداری تهران نیز در نشست کمیته فرهنگی سازمان شهرهای متحد و دولت های غربی آسیا و خاورمیانه در حاشیه پنجمین نشست هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی، تهران را به عنوان مجموعه ای فرهنگی در فرآیند بین المللی دانست.

شهرام گیل آبادی با بیان این مطلب اضافه نمود: تهران در زمینه فرهنگی و هنری از اماکن گسترده ای برخوردار است، به طوری که تهران بیش از 3 هزار و 700 مکان فرهنگی ورزشی و اجتماعی در تهران وجود دارد و این فضاها شبکه های فرهنگی و اجتماعی شهر تهران را تشکیل می دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه روزانه 193 تئاتر، 73 موسیقی و نشست های علمی و دانشگاهی برگزار می گردد، توضیح داد: این فعالیت های فرهنگی و هنری به ما یاری می نماید تا تهران به عنوان شهری دانش محور در نیا مطرح گردد.

رئیس مرکز ارتباطات وامور بین الملل شهرداری تهران در ادامه به افزایش جایگاه های سینماها اشاره و خاطر نشان کرد: در سال های اخیر به ظرفیت جایگاه های سینما های محله ای، منطقه ای و فرامنطقه ای از سوی شهردار تهران اضافه نموده شده است.

گیل آبادی به بهره مندی از دیپلماسی شهری به منظور گفت و گوی بین شهرها اشاره نمود و گفت: تهران به عنوان مجموعه ای فرهنگی وهنری برای اجرای برنامه های مشترک، مستقل و تبادلی در شهر تهران در فرآیند های بین المللی فعالیت می نماید.

وی اشاره نمود: تهران به عنوان موزه ای وسیع تمام امکانات فرهنگی هنری اجتماعی یک دنیا شهر را در خود دارد. خلاقیت ها و رکوردهای بی نظیر مدیریت شهری تهران برای دنیا می تواند آموزش های زیادی داشته باشد.

گیل آبادی تاکید نمود، شرکت نمایندگان در کمیته حمل ونقل مجمع شهرداران آسیایی متفق القول بر این باورند که در دهه اخیر در حمل ونقل عمومی تهران انقلابی ایجاد شده است

شهرهای آسیا از مسائل یکسانی رنج می برند

شهردار آنتالیا هم با اشاره به مسائل مشترک شهرهای آسیا در حوزه خدمات شهری گفت: نباید از الگوهای غربی برای حل مسائل موجود استفاده کرد.

ابراهیم اوریم در حاشیه دومین روز از نشست هاAMF گفت: آنتالیا یکی از شهرهای عضو AMF است و تجربه سال های گذشته نشان می دهد که دستاوردهای این نشست می تواند در بهبود خدمات شهری موثر باشد.

وی اضافه نمود: به عقیده من، همکاری بین شهرهای آسیایی و تبادل اطلاعات برای شناسایی و ارائه راه چارههای پیشنهادی بسیار مهم است. از این رو، آنتالیا همیشه کوشش می نماید تا در تمامی این نشست ها حضور پیدا کند و از کم و کیف مسائل شهرهای مطلع گردد و در مرحله بعد مسائل شهری را با سایر کارشناسان مرح کند.

شهردار آنتالیا با بیان اینکه به اشتراک گذاری مسائل شهرهای آسیایی مانع الگوبرداری از راه چارههای خارجی می گردد گفت: با همکاری و اتحاد میان کشورهای اسلامی می توان شاهد اوج گیری فرهنگ آسیایی و بازگشت به دوره های باشکوه قبل بود.

تجربیاتAMF موجب تحول آسیا می گردد

رییس هیات مشاوران شهرداری بانکوک هم با اشاره به بازدید روز گذشته خود از فضاهای فرهنگی و گردشگری تهران گفت: پس از چندین بار بازدید از تهران می توانم بگویم که سرعت پیشرفت در این شهر شگفت انگیز است.

والوپ سواندی در حاشیه دومین روز از نشست هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی(AMF) با تاکید بر دستاوردهای این نشست طی پنج سال گذشته اظهارداشت: AMF در سالهای گذشته با رشد بسیار خوبی روبرو بوده و هر ساله به تعداد شهرهایی که در این نشست شرکت می نمایند اضافه نموده می گردد.

وی اضافه نمود: زمانی که تجربه هایی را به اشتراک می گذاریم و مسائلمان را بدون هیچ چشم داشتی مطرح می کنیم می توانیم امیدوار باشیم که در آینده ای نزدیک به راه چاره های مفیدی دست پیدا کنیم.

رییس هیات مشاوران شهرداری بانکوک با بیان اینکه بسیاری از پیشنهادهای مطروحه نوآورانه بوده اند و مورد استقبال نهاده شدند توضیح داد: ادامه این نشست ها طی سالهای آینده آسیا را با تغییر چشم گیری روبرو می نماید.

سواندی در ادامه با اشاره به بازدید خود از بخش های فرهنگی و گردشگری تهران مطرح نمود: من در گذشته چنین بار از تهران بازدید کردم و هر بار با اتفاقات جالبی روبرو شدم. این بار نیز زیبایی های تهران مرا مجذوب خود کرد.

وی اضافه نمود: پیشرفت تهران، ساخت پل های دو طبقه و گسترش خطوط مترو در کنار مکان های تاریخی از مهمترین ویژگی های تهران و نشانه پیشرفت این شهر است.

همکاری بیشتر شهرهای آسیایی در عرصه مدیریت، مهندسی و آموزش

در ادامه این اجلاسنشست دو روزه تخصصی حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران آسیایی که به میزبانی شهرداری تهران در پایتخت کشورمان افتتاح شد، معاون شهردار تهران در این نشست گفت: در سده اخیر حضور خودرو ها پیغامد های منفی در پی داشته وتراکم و ازدحام ترافیک وآلودگی های زیست محیطی بخشی از عوارض حمل ونقل بر حیات شهری بوده وساکنان شهر ها ناچار به پذیرش این امر شده اند

سید جعفر تشکر هاشمی اضافه نمود:بدون شک آسیا کاروان علم و فرهنگ دنیا است و تاریخ کهن چند هزار ساله و وجود تمدن های بزرگ از غرب تا شرق این قاره پهناور شاهد این ادعاست. آسیا 60 در صد از جعمیت کل دنیا را در خود جای داده و این جمعیت عظیم شهرها را به عنوان مراکز فعالیت ها وتعاملات اقتصادی واجتماعی خود برگزیده به طوری که 65 تا 90 درصد فعالیت اقتصادی کشور های آسیایی در محدوه شهر ها اتفاق می افتد.

وی با اعلام این که فعالیت بشر از ابتدای تاریخ تا امروز نیازمند تحرک و جابه جایی وبه عبارتی حمل ونقل است، تاکید نمود:البته در سده اخیر حضور خودرو ها پیغامد های منفی در پی داشته وتراکم و ازدحام ترافیک وآلودگی های زیست محیطی بخشی از عوارض حمل ونقل بر حیات شهری بوده وساکنان شهر ها ناچار به پذیرش این امر شده اند.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که یکی از مهم ترین وظایف مدیران شهری کاهش این عوارض نا خوشایند است اظهار کرد:مسولان شهری با ایجاد شهر های پویا، ایمن، جذاب وپایدار برای زیست هرچه بهتر شهروندان باید اهتمام نمایند ودر این جهت سیستم حمل ونقل شهری باید سیستمی سازمان یافته منظم قابل اعتماد ومطلوب باشد.

تشکری هاشمی با طرح این سوال که چگونه باید ارتباط بین حمل ونقل شهری و محیط شهری وشهروندان را محبت آمیز تر کنیم، توضیح داد: قطعا پاسخ به این سوال تنها در ساخت راه های جدید وافزایش ظرفیت معابر موجود خلاصه نمی گردد بلکه پاسخ گویی به تقاضای حمل ونقل عمومی را باید به مدیریت حمل ونقل تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه برای این منظور باید گذر از مدیریت عرضه کاهش تقاضای سفر وراهنمایی تمایل مردم به استفاده از مدهای حمل ونقل عمومی را در دستور کار داشته باشیم اضافه نمود:این هدف باا فزایش چشمگیر مطلوبیت حمل و نقل عمومی دست یافتی خواهد بود.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که این اقدامات توسعه و بهبود شرایط مدهای حمل ونقلی پاک به ویژه تردد پیاده ودوچرخه واستفاده از وسایل حمل ونقل برقی می تواند راه گشا باشد اضافه نمود:به صورت خلاصه وبه عنوان اساسی ترین راهبرد اهداف، اندیشه مدیران شهری باید معطوف به شهر های انسان محور باشد.

تشکری هاشمی در تعریف شهرهای انسان محور توضیح داد:شهر های انسان مدار شهر هایی هستند که در آن ها هدف زیست و جابه جایی آن ها در اولویت اول نهاده شده است و جابه جایی خودروها در اولویت دوم است. البته بعضی از شهرهای آسیایی گام های بلندی در این زمینه برداشته اند و به سیستم حمل ونقل مطلوب نزدیک شده اند.

وی با بیان این که بعضی شهر ها بخشی از جهت را پیموده اند وبخش دیگری هم در شروع راه هستند اضافه نمود: یکی از اهداف این نشست به اشتراک گذاشتن تجربیات و دانسته های شهرهای آسیایی است تا با آموختن این تجارب بتوانیم تحول در سیستم حمل و نقل شهرهای این قاره را سرعت بیشتری ببخشیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که پیش بینی آنالیز این ساز و کاری برای کارشناسی دقیق تر توضیح داد: شناسایی و ارائه راه کارها پیروز شهرها برای حرکت در جهت دست یابی به شهرهای انسان محور و هماهنگ با الگوی توسعه های پایدار از دیگر اهداف نشست مذکور است.

تشکری هاشمی با بیان این که به این منظور ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی شبکه محور در دستور کار نهاده شده است توضیح داد: در این پایگاه ایده ها اعتبارات واطلاعات برنامه های توسعه حمل ونقل شهری به اشتراک گذاشته می گردد وپایگاه مذکور به محفلی به هم افزایی وهم سویی در اجرای سیاست های توسعه پایدار وحرکت به سمت شهر های انسان محودر تبدیل خواهد شد.

وی در سرانجام با تاکید براین که در این نشست دو روزه ضمن آشنایی با ساختار حمل و نقل بعضی از شهرهای آسیایی و بعضی از نهاد های بین المللی پیرامون سازو کار برای عملیاتی کردن ایجاد پایگاه اطلاعاتی فوق بحث وتبادل نظر می گردد خاطر نشان کرد:ایجاد تعامل بین شهر های آسیایی وشناسایی راه چاره های گسترش همکار های اعضا با یک دیگر در سه عرصه مدیریت، مهندسی وآموزش از جمله مهمترین موضوعاتی است که در نشست تخصصی کمیته حمل ونقل ترافیک شهرهای آسیایی مد نظر قرار خواهیم داد

در این نشست امیر جعفرزاده مدیرکل حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها گزارشی از وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران و سایر شهرهای کشور ارایه کرد و در ادامه نیز مرتضی خشایی پور، معاون مطالعات سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با معرفی سامانه های حمل و نقلی شهر تهران، پیشرفت های چشمگیر حمل و نقل عمومی تهران را در قالب شرحاتی ارایه داد.

در ادامه سیامک مقدم، نماینده برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد در ایران جابجایی در شهرها را از منظر ایمنی مورد آنالیز نهاده شده است و لزوم تامین حمل و نقل و ایمنی را مورد تاکید نهاده شده است.

هو شاینگ، معاون دبیرکل گوانجو نیز با معرفی ناوگان حمل و نقل شهری گوانجو و مقایسه آن با تهران از ویژگی های مشترک این 2 کلان شهر یاد کرد و لزوم استفاده از تجربیات این 2 شهر آسیایی را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه جیک کنگ چان رییس سازمان شهروندان دنیای (wco) که مقر آن در هنگ کنگ نهاده شده است، در ارتباط با حمل و نقل و ریلی و آبی و هوایی و در مجموع حمل و نقل برون شهری شرحاتی را ارایه داد و بر اهمیت حمل و نقل درون شهری به موازات سایر مدهای حمل و نقلی تاکید نمود.

در سرانجام نشست سیدغلامرضا شیرازیان، دبیر علمی جلسه با طرح اولویت ها و توصیه های مطرح شده در جلسه مذکور در مورد متن بیانیه سرانجامی این نشست و مواردی که در لحاظ کردن در متن مذکور مورد تاکید اعضا نهاده شده است، شرح داد.

از جست و جوی نفت در تجریش تا رصد شهر با 1000دوربین

شهرداران آسیایی همچنین از خطوط حمل و نقل پایتخت بازدید کردند. دراین بازدید عصرگاهی که به وسیله اتوبوس های دو کابین جدیدالورود خطوط بی. ار. تی انجام شد شهرداران آسیایی پس از بازدید از خطوط بی. ار. تی به عمیق ترین ایستگاه مترو(تجریش) رفته و از نزدیک با سریعترین وسیله عمومی تهران آشنا شدند.

شهرداران آسیایی با حضور در ایستگاه تجریش از عمیق ترین ایستگاه مترو ابراز تعجب کرده و حتی یکی از شهرداران به شوخی مطرح نمود که اگر کمی پایین تر می رفتند حتما به نفت می رسیدند.

یکی از سوالات متداول شهرداران این بود که طول پله های برقی به چه میزان است و چند دستگاه پله برقی استفاده شده که عبدالله پور معاون امور ایستگاه های مترو نیز به سوالات آنها پاسخ می داد.

در ادامه شهرداران و مشاوران شهرداران شهرهای آسیا با استفاده از مترو به ایستگاه طالقانی رفته و از آنجا از مرکز کنترل ترافیک شهر تهران بازدید کردند که تعدد و پوشش دوربین ها سطح تهران برای آنها جالب بود به گونه ای که شهردار بیروت پوشش دوربین ها در شهر تهران را فوق العاده مطرح نمود و مهندس وزیری نیز توضحاتی را در مورد سابقه این مرکز ارایه کرد و گفت: مرکز کنترل ترافیک شهر تهران 24 سال قبل با30 عدد دوربین و در محلی به متراژ 100 متر شروع به کار کرد اما حالا با بیش از هزار دوربین و هزار و 200 کیلومتر فیبرنوری اختصاصی نسبت به ثبت تخلفات و رصد دایم وضعیت شهر در سه شیفت کاری می پردازد.

تهران الگوی احداث مترو برای 8 شهر ایران است

مدیرکل حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها که به نمایندگی از وزارت کشور در کمیته حمل و نقل و ترافیک شهرهای آسیایی حضور یافته بود در این نشست گفت : 57 میلیون نفر از جمعیت 79 میلیون نفری ایران، شهرنشین هستند که 8 و نیم میلیون در تهران و مابقی آن ها در یک هزار و 242 شهر دیگر کشور پهناورمان زندگی می نمایند.

امیر جعفرپور اضافه نمود: در ساختار مدیریتی ایران، وزارت راه و شهرسازی، مدیریت راه های برون شهری و شهرداری ها، مدیریت راه های درون شهری را بر عهده دارند و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز به عنوان مجری قانون، عهده دار اجرای قوانین و مقررات ترافیکی در شهرها و جاده هاست.

وی با اشاره به این که در حال حاضر 16 میلیون دستگاه خودروی سواری و علاوه بر آن میلیون ها دستگاه موتورسیکلت در کشورمان در حال تردد هستند، اظهار کرد: قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت که در سال 2007 مورد تصویب نهاده شد، جایگزین خودروهای استاندارد و نو به جای خودروهای آلاینده و فرسوده و نیز استفاده از سوخت های مرکب همچون گاز و سی ان جی به جای بنزین و گازوییل را مورد توجه قرار داد.

جعفرپور با بیان این که در حال حاضر ایران با دو میلیون دستگاه خودرو سی ان جی حرکت می نمایند، اولین و پیشروترین کشور دنیا در استفاده از این سوخت است، توضیح داد: خودروهایی که از سوخت های با آلایندگی کمتر استفاده می نمایند، باید به تدریج جای خودروهایی که با سوخت های آلاینده فسیلی کار می-نمایند را بگیرند.

وی با اشاره به این که بودجه حمل و نقل درون شهری در کشورمان سالانه 4 میلیارد دلار و حمل و نقل برون شهری نیز سالانه 6 میلیارد دلار است، اظهار کرد: هم اکنون در شهرهای کل کشور، 12 هزار دستگاه تاکسی ون، 300 هزار دستگاه تاکسی، 30 هزار دستگاه مسافربر شخصی تحت نظارت و نیز 34 هزار دستگاه اتوبوس و مینی بوس در قالب ناوگان حمل و نقل شهری در اقصی نقاط کشور، مشغول خدمات رسانی به شهروندان هستند.

جعفرپور با بیان این که گسترش چشمگیر ایستگاه ها و خطوط مترو در تهران، متروی این کلان شهر را به الگوی پیروز احداث مترو برای 8 کلان شهر دیگر ایران تبدیل کرده، توضیح داد: هم اینک عملیات اجرایی ساخت مترو، علاوه بر تهران، در شهرهای مشهد، اصفهان، تبریز و شیراز با جدیت در دست پیگیری است.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها در سرانجام با تأکید بر این که حرکت به سمت خصوصی سازمان در خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرهای کشور در دستور کار این سازمان نهاده شده است، اعلام کرد: متعهد شده ایم تا 60 درصد ناوگان حمل و نقل شهری را خصوصی سازی کنیم که البته تاکنون نسبت به واگذاری 30 درصد ناوگان به بخش خصوصی اقدام کرده ایم.

پیشرفت ایران در حمل و نقل و ترافیک قابل توجه است

مشاور انجمن شهرداران بنگلادش هم در پنجمین نشست هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی گفت: تهران نسبت به بنگلادش در حمل و نقل و ترافیک پیشرفت قابل توجهی داشته است.

عبدالله خان در پنجمین نشست هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی با بیان این مطلب که شهر تهران از نظر حمل و نقل و ترافیک پیشرفته تر از بنگلادش است، اضافه نمود: به لحاظ تراکم جمعیت و ترافیک جوابگوی حمل و نقل عمومی این کشور نیست.

بی آر تی سواری شهرداران آسیا در تهران

در ادامه این اجلاس، بیش از 50 نفر از میهمانان داخلی و خارجی مجمع شهرداران آسیایی که اکثر آن ها عضو کمیته حمل و نقل و ترافیک شهرهای آسیایی بودند، در قالب یک تور فنی نیم روزه از نزدیک در جریان چگونگی مدیریت و کنترل هوشمند ترافیک شهر تهران و نیز نحوه خدمات رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی به مسافران در دو بخش مترو و بی آرتی نهاده شدند.

در این بازدید که از محل اقامت میهمانان این اجلاس در هتل آزادی تهران شروع شد، اعضا حاضر در این تور با استفاده از دو دستگاه اتوبوس دو کابین تندرو از جهت شمال به جنوب و جنوب به شمال خط 4 بی آر تی در محور چمران دیدن کرده و سپس به وسیله خط 7 بی آر تی در محور جنوب به شمال خیابان حضرت ولی عصر (عج)، وارد ایستگاه متروی تجریش شدند.

میهمانان حاضر پس از بازدید از این ایستگاه به عنوان بزرگ ترین ایستگاه متروی خاورمیانه یکی از عمیق ترین ایستگاه های متروی دنیا به عمق 51 متر، به وسیله قطار مترو و با همراهی علی عبداله پور جانشین فنی مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو به ایستگاه متروی طالقانی رفتند ودر طول این سفر زیرزمینی با حضور در کابین راهبر مترو از نزدیک با چگونگی راهنمایی قطار مترو آشنا شدند.

براساس این گزارش، حاضران در این تور فنی با حضور در مرکز کنترل ترافیک از نزدیک با چگونگی مدیریت و کنترل 24 ساعته و تمام وقت ترافیک کلان شهر 9 میلیون نفری تهران نهاده شدند و پس از ارائه شرحات مبسوطی تمام وقت از سوی مهندس ایلوش وزیری مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک و مهندس همایون فتاحی مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران، پرسش های خود را در مورد ساز و کار فعالیت این مرکز و نحوه راهنمایی هوشمند ترافیک تهران، مطرح کردند.

در جریان دیدار از مرکز کنترل ترافیک به میهمانان اعلام شد تهران با 1500 دوربین نظارت تصویری به صورت لحظه به لحظه پایش می گردد، ضمن این که 1400 دوربین ثبت تخلف نیز تخلفات ترافیکی رانندگان خودروها را به صورت شبانه روزی ثبت می نمایند و همچنین این موضوع که به منظور اتصال این دوربین ها به سیستم هوشمند مرکزی، بیش از 1200 کیلومتر فیبرنوری به کار رفته مورد تأکید نهاده شد.

این گزارش می افزاید، میهمانان حاضر در بخش دیگری از بازدید خود از استودیو صدای شهر رادیو تهران که به فاصله هر 15 دقیقه یک دقیقه، اخبار و پیغام های ترافیکی و به فاصله هر 25 دقیقه 5 دقیقه، اخبار و گزارش های شهری را به رانندگان و شهروندان اعلام می نماید، آشنا شدند.

اعضای حاضر در این تور فنی در سرانجام بازدید نیم روزه خود از پارکینگ مکانیزه ایرانشهر دیدن کرده و از نزدیک با چگونگی احداث پارکینگی با ظرفیت قابل توجه در فضایی محدود و نیز ساز و کار فعالیت این مراکز خدماتی که احداث آن ها در محدوده مرکزی و نقاط شلوغ شهرها می تواند بسیار مؤثر باشد، آشنا شوند.

پیشنهاد تشکیل اتحادیه گردشگری آسیایی

در پنجمین نشست هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی (AMF) محمد خدادادی، دبیر کل مجمع شهرداران آسیا در نشست در اجرایی مجمع AMF با ارایه گزارشی از اقدامات دبیرخانه این مجمع و گزارشات اقتصادی سال آینده از اعضای حاضر در این نشست خواست تا به منظور کارآمد تر شدن اقدامات اجرایی در نشست های آینده پیشنهادات خود را ارایه دهند چراکه تبادل هر چه بیشتر اطلاعات باعث تقویت مجمع بعدی شهرداران آسیایی خواهد شد.

سوران بیفرام از بایکوک با تاکید بر لزوم پرداختن به ریشه های فرهنگی معضلات شهری از اعضای حاضر دراین نشست خواست تا بحث آموزش جوانان در جهت اهداف شهری را در دستور کار مجمع بعدی قرار دهند.

همچنین محمد بذری از شهر سیدای لبنان با اشاره به پیروزیت اتحادیه های مختلف دنیا پیشنهاد تشکیل اتحادیه گردشگری آسیایی را به منظور راهنمایی گردشگران به کشورها و شهرای مختلف آسیا و همچنین ایجاد استانداردهای مشترک گردشگری در میان شهرهای خود را ارایه کرد.

نماینده شهر آنتالیا در این نشست با تاکید بر ضرورت توجه سابقه غنی فرهنگی کشورهای عضو AMF گفت: متاسفانه علیرغم زبان های غنی عربی، فارسی و ترکی، اعضای حضور در این نشست صحبت های خود را به زبان انگلیسی عنوان می نماید. از این رو من این پشنهاد را به اعضای حاضر می دهم تا در شهرهای خود اقدام به تشکیل آموزش های زبان عربی، فارسی و ترکی کند تا بتوانیم در دوره های آینده این مجمع همگی با زبان مشترکی با یکدیگر تبادل اطلاعات کنیم.

نماینده شهر آنتالیا تاکید نمود: من قطعا پس از اتمام این مجمع و بازگشت به آنتالیا برنامه ای برای آموزش زبان فارسی به دانش آموزان این شهر ارایه خواهم کرد.

نماینده شهر شیراز نیز در این نشست با استقبال از بحث ایجاد اتحادیه گردشگری آسیایی خواهان اضافه شدن موضوع گردشگری مذهبی و زیارتی به این اتحادیه شد و با اشاره به وقوع جنگ های متعدد در بعضی از کشورهای عضو این مجمع از اعضای این نشست خواست تا کمیته ای با عنوان تقریب مذاهب و ادیان تحت AMF تشکیل دهند.

وی همچنین با ذکر پروژه های بسیار پیروز آسیایی خواهان ایجاد مدل مدیریت پروژه مشترک در مجمع شهرداری های کشورهای آسیایی شد و برای تبادل فرهنگی هر چه بیشتر از اعضا خواست تا ایجاد هفته های فرهنگی را برای تقویت هر چه بیشتر اقتصاد گردشگری وتبادل فرهنگی شهرها در دستورکار خود قرار دهند.

در ادامه این نشست رییس سازمان توسعه گردشگری شهر تبریز گفت: ما به مجمع شهرهای آسیایی پیشنهاد میکنیم تا هر ساله با معرفی شهرهای خلاق آسیا زمینه های فرهنگی همچون برگزاری نمایشگاه ها وجشنواره های مختلف صنایع دستی و هفته های فرهنگی را دستور کار خود قرا دهد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2209

به "تجربیاتAMF موجب تحول آسیا می گردد، پیشنهاد تشکیل اتحادیه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربیاتAMF موجب تحول آسیا می گردد، پیشنهاد تشکیل اتحادیه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید