بهبود معیشت مردم در اولویت برنامه های دولت واقع شده است

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، محمود واعظی شامگاه سه شنبه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با شبکه باران با اشاره به برنامه سفر دو روزه رئیس جمهور به استان گیلان، اظهار کرد: در مدت دو روزه سفر ریاست جمهوری به استان گیلان برنامه و پروژه هایی اجرایی می گردد که حاصل کوشش دو سه ماهه اخیر مسئولان استانی است.

بهبود معیشت مردم در اولویت برنامه های دولت واقع شده است

واعظی با بیان اینکه توجه به معیشت مردم مهم ترین برنامه دولت در شرایط امروز کشور است، اضافه نمود: دولت کوشش می نمایند تا وضعیت معیشت و سفره مردم بهبود یافته و به همین منظور در بودجه سال 98 کوشش شده تا درآمدهای دولت بیشتر به حقوق بگیران ثابت اختصاص یافته تا مسائل مردم کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه در هفته های اخیر کوشش شده تا پروژه هایی که دارای پیشرفت 80 تا 90 درصدی است به همت دولت و با اختصاص اعتبار به سرانجام رسیده تا در این سفر عیدی خوبی به مردم مهمان نواز گیلان داده گردد، گفت: جلسات متعددی در گیلان و تهران برای رسیدگی به مهم ترین مطالبات مردمی در مرکز استان و شهرستان های مختلف برگزار گردید تا تصمیمات لازم در کمیته های مختلف تا سال 99 برای این استان اتخاذ گردد.

رئیس دفتر ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه کوشش شده تا علاوه بر بودجه استانی و همچنین اجرای پروژه های ملی، بودجه ای اضافه برای اجرای پروژه هایی که به هر دلیلی در اولویت نیستند مد نظر قرار دهیم، توضیح داد: به همین دلیل در جلسه روز گذشته با جمع بندی همه گزارشات ریاست جمهوری رقم بسیار خوبی برای اجرای این پروژه ها در استان گیلان نهایی کرد که فردا توسط ایشان به اطلاع مردم استان گیلان می رسد.

وی در ادامه به برنامه های سفر دو روزه ریاست جمهوری به استان گیلان اشاره نمود و اظهار کرد: دیدار با مردم استان گیلان در شهرستان لاهیجان یکی از مهمترین برنامه های سفر ریاست جمهوری است. با توجه به اینکه در دوره های گذشته این دیدار در مرکز استان بوده در این سفر تصمیم گرفته شد که این دیدار در یکی از شهرستان ها انجام گردد.

واعظی بهره برداری از پروژه های متعدد به صورت ویدئو کنفرانس و همچنین حضور نمایندگان رئیس جمهور در سطح شهرستان را بخش دیگری از برنامه های ریاست جمهوری در سفر به گیلان عنوان نمود و اضافه نمود: یکی از مهم ترین پروژه ها بهره برداری از راه آهن قزوین - رشت است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اتصال راه آهن سراسری به رشت یک اتفاق مهم برای مردم این استان و کشور محسوب می گردد، گفت: اتصال این راستا به بندر انزلی شرایط جدیدی برای مبادلات تجاری و کالا فراهم می نماید در کوشش هستیم که این راستا در کوتاه ترین زمان به اتمام برسد.

رئیس دفتر ریاست جمهوری با اشاره به اینکه استان گیلان به دلیل داشتن مرز آبی و خاکی به عنوان معبری برای تحول با کشورهای همسایه به ویژه در حوزه صادرات که برای دولت دارای اهمیت بوده، است، اضافه نمود: باید این شرایط برای مردم استان شرح داده گردد و امیدواریم با اتمام 8 کیلومتر باقیمانده از آزاد راه قزوین- رشت با توجه به اعتبارات خوبی که به آن اختصاص یافته و فردا با حضور ریاست جمهوری شروع می گردد شاهد تحولات خوبی برای استان و کشور باشیم.

وی تأکید کرد: اتصال به شبکه ریلی به رونق سرمایه گذاری و گردشگری استان گیلان یاری می نمایند و باید شرایط جدید و فرصت های موجود در استان گیلان برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی گردد.

واعظی در ادامه به اتصال خط ریلی رشت به آستارا نیز اشاره و اعلام کرد: اتصال سراسری به راه آهن رشت و سپس به آستارا زمینه را برای ارتباط ایران با اروپا و روسیه حوزه قفقاز و آذربایجان فراهم و سبب ایجاد تحول در اقتصاد کشور و منطقه و کامل شدن کریدور شمال به جنوب می گردد.

وی در ادامه با بیان اینکه بازاریابی برای فروش محصولات فراوری شده در کشور یکی از مواردی است که باید به آن توجه گردد، اضافه نمود: برای رسیدن به این هدف نیازمند ارتباط با کشورهای همسایه و همچنین وجود زیرساخت های مناسب همانند حمل و نقل هستیم که یکی از ارزان ترین گزینه های حمل و نقل ریلی است به همین دلیل اتصال خط ریلی رشت به آستارا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس دفتر ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مقدمات این کار فراهم شده و مذاکراتی نیز در سال های گذشته برای حضور و مشارکت طرف آذربایجانی در اتصال این راستا اجرا شده است، توضیح داد: در این زمینه دولت سیاست دو مرحله ای دارد که در مرحله نخست سرعت ریل گذاری از رشت به بندر انزلی است که در کوشش هستیم که طی یکسال آینده آن را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

وی تأکید کرد: در راستا آستارا با مسائلی همانند وجود معارضین روبرو هستیم که سه طرح برای حل این مشکل ارائه شده و با آنالیز های اجرا شده یک طرح که کمترین موانع را داشته پذیرفته شده است که امیدواریم با کنسرسیومی که تشکیل شده و فردا هم امضا می گردد بلافاصله انجام اجرایی گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 929

به "بهبود معیشت مردم در اولویت برنامه های دولت واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود معیشت مردم در اولویت برنامه های دولت واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید