با روش های خانگی پوست صورت را سفت کنید

به گزارش نوای پرنده پارسی، بلاگ کرفس/ شل شدن پوست صورت یکی از مسائل رایج بسیاری از افراد است. دلایل زیادی باعث افتادگی و شل شدن پوست صورت می شود. مهمترین دلیل آن افزایش سن، قرار دریافت در معرض نور آفتاب به مدت طولانی، مصرف دخانیات، عوامل ژنتیکی و تغذیه نامناسب است. البته این مشکل درمان هم دارد. راههای پر شدن و سفت شدن پوست صورت در خانه می تواند این مشکل را برطرف کند. در ادامه ما قصد داریم به چند روش برای مراقبت و جوانسازی پوست بپردازیم.

با روش های خانگی پوست صورت را سفت کنید

راه درمان سفت شدن پوست صورت با طب سنتی

اگر پوست صورتتان شل و وارفته شده است، فکر نکنید که هیچ راه درمانی ندارد. پوست به همان اندازه که در برابر عوامل محیطی حساس است، خیلی زود هم درمان می شود. برای مثال خشکی آب و هوا یکی از دلایل افتادگی و شل شدن پوست صورت است. در این موارد اگر مدام پوست آبرسانی شود، افتاده و شل نمی شود.

راههای جلوگیری از افتادگی پوست صورت عبارتند از:

مصرف کرم های آبرسان

یکی از راه های جلوگیری از افتادگی پوست صورت، استفاده مرتب از کرم های آبرسان است. این کرم ها باعث حفظ رطوبت پوست می شود. پوست شما در چنین شرایطی شفاف و درخشان می شود. همچنین نوشیدن 7-8 لیوان آب با فاصله در طی روز می تواند آب مورد نیاز پوست را تأمین کند. از سوی دیگر با نوشیدن آب، سموم و مواد زائد از بدن دفع می شود. با پاک شدن خون و کبد، پوست شفاف، درخشان و زیباتری خواهید داشت.

کاهش وزن به آرامی

اگر چاق هستید و حالا تصمیم گرفته اید وزن کم کنید، کمی صبور باشید. کاهش وزن یکباره آسیب زیادی به پوست وارد می کنید. در این صورت پوست صورت شل و آویزان می شود. اگر در هفته فقط نیم کیلو تا 1 کیلو وزن کم کنید، تاثیر زیادی در تغییرات چهره ندارد.

بیشتر از این مقدار باعث شل شدن پوست می شود. به طوری که خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. از سوی دیگر سن شما را بیشتر از آنچه هستید، نشان می دهد.

کرم ضدآفتاب استفاده کنید

اشعه UV نور آفتاب به مرور زمان باعث شل شدن پوست صورت می شود. برای پیشگیری از این مشکل، قبل از اینکه خانه را ترک کنید، کرم ضدآفتاب بزنید. البته در این مورد نیاز نیست که حتماً به سراغ کرم های گران قیمت و خارجی بروید. یک کرم ضدآفتاب ایرانی هم می تواند پوست را در مقابل اشعه مضر آفتاب محافظت کند.

کرم را درست بر روی پوست بزنید

اگر عادت دارید با انگشتان محکم کرم را روی پوست بمالید، پوست صورت خیلی زود شل و وارفته می شود. یکی از راههای جلوگیری از افتادگی پوست صورت روش صحیح کرم زدن است. نباید انگشتان دست را به صورت دورانی و محکم بر روی پوست بکشید. همین که انگشتان را به یک سو بکشید، کافیست. حرکات محکم باعث شل شدن پوست صورت می شود.

زمان خشک کردن صورت با حوله هم مراقب باشید و حوله را محکم روی صورت خود نکشید. همین که دستمال یا حوله را به آرامی بر روی پوست بزنید، کافیست.

ماسک صورت را از قلم نیاندازید

یکی از راههای پر شدن و سفت شدن پوست صورت استفاده ماسک در خانه است. در بازار ماسک های صنعتی زیادی برای این کار وجود دارد. اما می توانید در منزل هم ماسک درست کنید. دو نمونه ماسک برای پیشگیری و درمان شل شدن پوست صورت عبارتند از:

ماسک یخ خیار و ماست

یکی از راه های سفت شدن پوست صورت با طب سنتی استفاده از یخ در طی روز است. ابتدا یک خیار را با قسمت ریز رنده کنید. سپس به آن دو قاشق غذاخوری ماست اضافه کنید و خوب هم بزنید. اگر پوست شما چرب است، از ماست کم چرب استفاده کنید. همچنین چند قطره آبلیمو هم در این ماسک بریزید. ولی اگر پوست خشکی دارید، از ماست پرچرب استفاده کنید.

خیار یک میوه آبرسان است که در بهبود سلامت پوست تاثیر زیادی دارد. حالا این ترکیب را داخل قالب کوچک یخ بریزید تا یخ ببندد. بعد از چند ساعت، ماسک یخ زده را از داخل قالب جدا کرده و داخل یک کیسه فریزر یا ظرف سر بسته بریزید. آن را در فریزر نگهداری کنید.

هر روز یک تکه یخ را بر روی پوست خود بمالید. یخ خاصیت بستن منافذ پوست را دارد. همچنین به درمان شل شدن پوست صورت کمک می کند.

ماسک سفیده تخم مرغ و نشاسته ذرت

یکی دیگر از بهترین راههای سفت شدن پوست صورت با طب سنتی استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ است. برای این کار ابتدا یک سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید تا کف کند و سفید شود. حالا یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را که باید کاملاً پودری باشد، به آن اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا به حالت خمیری درآید.

صورت را ابتدا با آب بشویید تا هیچ چربی یا میکروبی روی آن نباشد. حالا ماسک را روی تمامی قسمت های صورت بمالید و بعد از نیم ساعت با آب خالی صورت خود را بشویید.

این ماسک پوست صورت را جمع می کند و باعث سفت شدن پوست می شود. بعد از چند دقیقه که ماسک را روی صورت گذاشتید، احساس فشار و کمی سوزش در ناحیه پوست دارید. بعد از شستن صورت، پوست کمی قرمز است. اما بعد از یک ساعت قرمزی آن برطرف می شود.

این ماسک را هر سه روز یک بار بر روی صورت خود بزنید. تاثیر آن را بعد از یک ماه دریافت می کنید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5014

به "با روش های خانگی پوست صورت را سفت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با روش های خانگی پوست صورت را سفت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید