باور جدی برای صادرات در کشور وجود ندارد

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران/کرمان رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به کوشش کرمان برای جهش صادراتی گفت: در سال 97 صادرات غیرنفتی استان کرمان 2.2 میلیارد دلار بوه که به راحتی قابل افزایش به 10 میلیارد دلار است؛ که برنامه بلندپروازانه اما عملیاتی است و بخش مهمی از این میزان را می توانیم به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا راهنمایی کنیم.

باور جدی برای صادرات در کشور وجود ندارد

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

سیدمهدی طبیب زاده امروز 13 آذرماه در همایش آشنایی با فرصت های تجاری کرمان و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: فعالان اقتصادی علی رغم همه مسائل و تحریم ها، با همت و کوشش خود صادرات را انجام داده اند و رشد میزان صادرات غیرنفتی در چند ماه گذشته نشان می دهد عزم جدی در ابن بخش وجود دارد و باید جهت صادرات را تسهیل کنیم.

وی در ادامه اضافه نمود: به نظر ما باور جدی برای صادرات در کشور وجود ندارد زیرا قوانین و بخشنامه های زیادی برای صادرات داریم اما در عمل نمود ندارد و بین گفته و عمل تشابهی وجود ندارد.

طبیب زاده توضیح داد: درخواست داریم باور جدی را در عملیات اجرایی(حمایت از صادرات) نشان بدهیم تا صادرنمایندگان با مسائل پیش پا افتاده روبرو نباشند.

وی بیان نمود: اتاق کرمان برنامه ریزی نموده تا سال آینده صرفا برای توسعه صادرات کوشش کند و کار را شروع نموده ایم و هفته آینده تقدیر از فعالان صادراتی را برگزار خواهیم کرد و تامین اقتصادی را دنبال می کنیم.

رییس اتاق بازرگانی کرمان گفت: جهت توسعه صادرات در اتاق بازرگانی کرمان مرتب رصد می گردد و کوشش می کنیم جهت تسهیل گردد.

وی با اشاره به موافقت نامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا اظهار کرد: به نظر می آید بخشی از دغدغه های ما در حوزه اوراسیا دیده شده و امیدواریم در استان کرمان بتوانیم به موفقیت توافقنامه یاری کنیم و در حالی که از آبان ماه این توافقنامه عملی شده ما با سه نفر از سفرای این کشورها ملاقات داشته ایم.

طبیب زاده بیان نمود: امکان فراوری محصولات بسیاری در استان کرمان به صورت بالقوه و بالفعل وجود دارد و روابط خوبی با این پنج کشور(روسیه، بلاروس، ارمنستان، قرقیزستان و قزاقستان) داریم و عملکرد صادرات سال 96 به ویژه به قزاقستان، قرقیزستان و روسیه خوب بوده و با توجه به ظرفیت موجود، جهت تا حدودی باز است.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: ما با عزم جدی به عنوان یک راه چاره موثر در توسعه صادرات استان پرداخته ایم و کرمان می تواند بهترین گزینه برای سنجش موفقیت در این حوزه باشد.

وی با اشاره به کوشش کرمان برای جهش صادراتی اضافه نمود: در سال 97 صادرات غیرنفتی استان کرمان 2.2 میلیارد دلار بوه که به راحتی قابل افزایش به 10 میلیارد دلار است؛ که برنامه بلندپروازانه اما عملیاتی است و بخش مهمی از این میزان را می توانیم به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا راهنمایی کنیم.

طبیب زاده با اشاره به واردات کالاهای ترجیحی از کشورهای اوراسیا بیان نمود: تجارت، معامله دو سویه و برد - برد است و ما نیز می خواهیم سود ببریم و فعالان باید کوشش نمایند که کالاهایی با کیفیت عالی و قابل رقابت فراوری و صادر نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3207

به "باور جدی برای صادرات در کشور وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باور جدی برای صادرات در کشور وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید