افزایش اجاره بهای کیوسک های عرضه گل و مطبوعات در سال آینده

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران (پانا) - لایحه افزایش اجاره بهاء خدمات کیوسک های عرضه گل و مطبوعات در سطح شهر تهران به تصویب رسید.

افزایش اجاره بهای کیوسک های عرضه گل و مطبوعات در سال آینده

در پنجاهمین جلسه شورا، لایحه اجاره بهاء خدمات کیوسک های عرضه گل و مطبوعات در سطح شهر تهران مورد آنالیز نهاده شد.

مهدی پیرهادی در مورد این لایحه گفت: اجاره بهای خدمات کیوسک ها 25 درصد طبق روال عرف افزایش پیدا نموده است فقط برای افرادی که تعهدداتشان در سال 1399 انجام دهند، 35 درصد از موضوع قرارداد آنها در آن مقطع زمانی کسر می گردد.

این لایحه با 19 رای مصوب شد.

سپس سوده نجفی طی پرسشی از قدرت الله محمدی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: کیوسک هایی داریم که محل عرضه گل و مطبوعات بودند، ولی الان متاسفانه محل عرضه سیگار هستند و به جوانان 14 و 15 ساله و حتی به بچه های 12 ساله هم سیگار می فروشند. برای آن چه برنامه ای دارید؟

محمدی نیز در پاسخ نجفی گفت: بله این عبارت(کیوسک گل و مطبوعات) عنوانی است که شاید کاربری اش مربوط به دهه شصت می باشد و از دهه هفتاد دیگر هیچ کاربردی ندارد. انشالله در سال آینده این عنوان را عوض می کنیم چراکه این کیوسک ها محل فروش خوار و بار و به نوعی سوپرمارکت شده اند.

وی اضافه نمود: لذا پیشنهاد ما این است که همین فرایند را ادامه دهیم و گرنه مورد خاصی با توجه به اینکه مطبوعات همه دیجیتالی شده اند وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران تاکید نمود: از 1200 کیوسک، فقط صد و هفتاد کیوسک وجود دارند که صرفا گل می فروشند وگرنه مابقی تقریبا خوار و بار فروشی می نمایند.

افزایش 30 درصدی بهای خدمات پسماندهای ساختمانی در سال آینده

در ادامه این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر تهران آنالیز لایحه بهای خدمات مدیریت پسماندهای ساختمانی و عمرانی را روی میز آنالیز قرار دادند و عزیزی نماینده شهرداری تهران در پسماند اظهار کرد: بابت نظارت بر جمع آوری و دفع پسماندهای ساختمانی و عمرانی پیشنهاد افزایش 30 درصدی بهای خدمات را مطرح کردیم.

وی افزود: در سال 1400 هر مترمکعب 3500 تومان بود که این رقم 50 درصد افزایش می یابد.

مهدی پیرهادی رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به این موضوع اظهار کرد: البته در منطقه ها جنوبی تهران ضریب خدمات به گونه ای است که هزینه ها به شدت کاهش می یابد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران لایحه آنالیز بهای خدمات مدیریت پسماندهای ساختمانی و عمرانی در سال آینده را به تصویب رساندند.

افزایش پلکانی نرخ بهای خدمات بهشت زهرا(س) در سال 1401

در ادامه لایحه بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا مورد آنالیز نهاده شد و پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری در تشریح لایحه شهرداری در این خصوص گفت: افزایش قیمت از 10 تا 25 درصد پیشنهاد شده و بهای خدمات هم به صورت پلکانی از 10،20، و 25 درصد افزایش داشته است.

پیرهادی بعلاوه در رابطه با لایحه بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا توضیح داد: بر مبنای این لایحه برای افرادی که بضاعت اقتصادی آنچنانی ندارند نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که آنهایی که در این شرایط باشند از پرداخت بهای خدمات قابل عرضه معاف خواهند بود و قبر رایگان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

در نهایت لایحه به رای گذاشته شد و با 17 رای موافق به تصویب رسید.

بهای خدمات تخصصی ایمنی و آتش نشانی در سال 1401 افزایش می یابد

بعلاوه در این جلسه لایحه افزایش بهای خدمات تخصصی ایمنی و آتش نشانی مورد آنالیز نهاده شد و پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری در این خصوص گفت: عایدی سازمان آتش نشانی از این ردیف یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان است که افزایش 20 درصدی در نظر گرفته شده است.

مهدی داوری دولت آبادی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهری تهران نیز گفت: این خدمات شامل مشاوره و آموزش اختیاری هستند و مبلغ آن الزاما گرفته نی مگردد و خدمات به مردم رایگان است.

لایحه به رای گذاشته شد و با 20 رای موافق به تصویب اعضا رسید.

افزایش بهای خدمات پسماند عادی در سال 1401

در این جلسه لایحه افزایش بهای خدمات مدیریت پسماند عادی مورد آنالیز نهاده شد.

محمد مهدی عزیزی مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران در مورد آنالیز لایحه بهای خدمات مدیریت پسماند عادی گفت: نرخ بهای خدمات مدیریت پسماند در سال گذشته، بابت هر کیلوگرم زباله 2432 ریال بود و نرخ پیشنهادی امسال با افزایش این رقم به 3400 ریال رسیده است.

او درخصوص دلیل افزایش گفت: این نرخ بابت جمع آوری، انتقال و دفع است و چون قرارداد ما لجستیکی است، حدود سه برابر افزایش نرخ تعرفه داشتیم و فقط در یک کدپروژه 120 میلیارد تومان افزایش داشته ایم.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری نیز در همین خصوص اضافه نمود: در فرمول خود برای منطقه ها جنوبی ضریب تعدیل 04/0 درصدی را درنظر گرفته ایم و ضریب تعدیل منطقه ها برخوردار را 5/1 قرار دادیم تا عدالت را رعایت و هزینه ها را متعادل کنیم بویژه که هزینه های ما را در منطقه ها جنوبی کاهش داده است.

در نهایت این لایحه به رای گذاشته شد و با 19 رای موافق به تصویب رسید.

شیوه معین بهای خدمات دفع پسماند پزشکی اصلاح شد

لایحه بهای خدمات و چگونگی اعمال نظارت بر جمع آوری و دفع پسماندهای ویژه پزشکی، صنعتی و کشاورزی هم در این جلسه مورد آنالیز نهاده شد.

محمد مهدی عزیزی مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران در دفاع از این لایحه گفت: اندازه بهای خدمات در سال گذشته هر کیلو 1740 تومان بود و در امسال با 102 درصد افزایش، به 3510 تومان بابت جمع آوری و دفع رسیده است. دلیل افزایش هم اصلاح شیوه محاسبه است.

سوده نجفی عضو هیات رئیسه شورا در این خصوص گفت: طی مقایسه با سایر کلانشهرها متوجه شدیم که هزینه این خدمات در شیراز در سال گذشته 3500 تومان بود و در مشهد 2000 تومان و در اراک 4500 تومان و در قم 600 تومان بوده است.

بر همین اساس اعضای شورا موافقت کردند معین بهای ارائه خدمات پسماند پزشکی در تهران اصلاح گردد.

در نهایت لایحه مذکور به رای گذاشته شد که با 19 رای موافق به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7589

به "افزایش اجاره بهای کیوسک های عرضه گل و مطبوعات در سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش اجاره بهای کیوسک های عرضه گل و مطبوعات در سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید