اعتصابات گسترده، شبکه ریلی کانادا را فلج کرد

به گزارش نوای پرنده پارسی، حمل و نقل ریلی در بسیاری از ایالت های کانادا با اختلالات جدی روبرو شده است.

اعتصابات گسترده، شبکه ریلی کانادا را فلج کرد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از کندین پرس، اعتصابات کارکنان راه آهن ملی کانادا در اعتراض به تصمیم این شرکت برای تعدیل نیرو که وارد پنجمین روز خود شده است باعث از کار افتادن 10 درصد کل ظرفیت شبکه حمل و نقل کانادا شده که این اختلالات به ویژه در استان های هالیفاکس و بریتیش کلمبیا شدیدتر بوده است.

هفته گذشته شرکت ملی راه آهن کانادا اعلام نموده بود که با توجه به کاهش تقاضا برای حمل و نقل با استفاده از قطار در این کشور در نظر دارد 1600 فرصت شغلی خود را حدف کند. هم اکنون 3200 نفر از کارکنان این شرکت بدون قرارداد هستند و نیمی از آن ها در صورت اجرایی شدن این تصمیم از کار خود برکنار می شوند.

دولت کانادا در روزهای اخیر تحت فشار سنگین افکار عمومی برای حل و فصل این بحران قرار گرفته است. اعتصابات باعث شده است تا حمل گندم نیز با اختلالات جدی روبرو گردد. ریک کانتز- مدیر انجمن فراوری کنندگان غلات استان بریتیش کلمبیا- در همین رابطه گفت: با توجه به درو شدن محصولات، تسهیلات ویژه ای برای ذخیره سازی آن ها در نظر گرفته ایم. به گفته کانتز اکنون محصولات فراوریی 300 کشاورز برای حمل با اخلال روبرو شده است.

تا سرانجام ماه اکتبر نرخ بیکاری در سومین اقتصاد بزرگ قاره آمریکا بدون تغییر نسبت به ماه قبل در سطح 5.5 درصد باقی ماند که هر چند پایین ترین نرخ ثبت شده بیکاری این کشور در طول چهار دهه اخیر محسوب می گردد اما با این حال طی این ماه 1800 نفر از شمار شاغلین کاسته شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3724

به "اعتصابات گسترده، شبکه ریلی کانادا را فلج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتصابات گسترده، شبکه ریلی کانادا را فلج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید