داروسازی در کانادا چندسال است

به گزارش نوای پرنده پارسی، جهت تحصیل در رشته داروسازی در کانادا، متقاضی تحصیل در کانادا باید ابتدا وارد دوره عمومی در مقطع تحصیلی لیسانس یا دوره های معادل فوق دیپلم گردد که در این دوره دروس شیمی و بیولوژی و زبان و ریاضی را با نمره بالای 75٪ گذرانده و سپس در آزمون ورودی رشته داروسازی در کانادا یا همان آزمون Pharmacy College Admission Test- PCAT شرکت نموده و قبول گردد.

داروسازی در کانادا چندسال است

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

شرایط تحصیل رشته داروسازی درکانادا

برای تحصیل در رشته داروسازی، مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و معدل بالای 15احتیاج است و متقاضیان باید در کانادا بسته نوع دانشگاه انتخابی یک یا دو سال الزما درس های علوم پایه بگذارند و مدرک لیسانس اخذ نمایند. رشته داروسازی در کانادا 5 سال است و زبان مورد احتیاج برای تحصیل در رشته داروسازی در کانادا بر اساس نوع ایالتی که انتخاب می گردد بستگی دارد. در ایالت کبک تسلط به زبان فرانسوی، و در همه ایالت های دیگرکشورکانادا مسلط بودن به زبان انگلیسی الزامی می باشد، در صورت نداشتن مدرک زبان، متقاضی می تواند دوره های کالج زبان انگلیسی را بگذارند و پس از قبولی در آزمون ورودی وارد تحصیل در رشته داروسازی در کانادا بگردد.

مزایای تحصیل در رشته داروسازی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا و تحصیل در کانادا با این وجود که جز کشورهای توسعه یافته محسوب می گردد، نسبت به کشورهای انگلستان، آمریکا، استرالیا و نیوزلند کمتر می باشد. هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی میانگین 20 تا40 هزار دلار در سال می باشد.

امکان تحصیل رایگان در کانادا برای فرزندان دانشجو درکانادا (به زبان انگلیسی و فرانسوی) وجود دارد.

امکان کار برای همسر دانشجو بدون هیچ محدودیتی وجود دارد.

دانشجو رشته داروسازی در کانادا می تواند در روزهای تحصیلی20ساعت، و در روزهای غیر تحصیل بدون هیچ محدودیتی به صورت تمام وقت کار کند.

دانشجویان در کانادا حداکثر 2 سال پس از فار غ التحصیل شدن می تواند اقامت دائم اخذ کند.

بعضی از ایالت های کانادا شهریه هایی که برای تحصیل پرداخت می گردد، به عنوان معافیت مالیاتی پس از خاتمه تحصیل تا حدود 70 درصد پس خواهد داد.

دانشجویانی که تحصیل خود را در کانادا به خاتمه می رسانند اجازه کار دارند، که زمان آن به طول دوره ای که تحصیل نموده اند بستگی دارد. مثلا اگر دوره تحصیل در داروسازی 5 سال است، دانشجو پس از فار غ التحصیل شدن نهایتا 3 سال اجازه کار در کانادا دارد و پیش از آن اجازه کار، امکان پذیر نمی باشد.

امکان استفاده از بورسیه های از دانشگاه های دولتی برای رشته داروسازی امکان پذیر می باشد، که احتیاجی به بازگشت ندارد.

مورد تایید بودن دانشگاه های کانادا توسط وزرات بهداشت ایران از مزایای آن به حساب می آید.

حقوق داروسازی در کانادا

هم اکنون حدود 43600 داروساز مورد تائید در کانادا وجود دارد. 60٪ داروسازان زن و 40٪ مرد هستند. 9600 داروساز در داروخانه ها و 6500 دارو ساز در بیمارستان ها کار مینمایند و مابقی داروسازها در سایر بخش ها مانند صنایع داروسازی و بخش های دولتی و کالج ها و دانشگاه ها فعالیت دارند.داروسازان نسخه هایی دارو که توسط پزشکان نوشته شده اند را تهیه و مهیا مینمایند. همچنین آنها نحوه استفاده از دارو های مختلف را به بیماران توصیه مینمایند. بیشتر داروسازان در داروخانه ها و بیمارستان ها کار مینمایند ولی بعضی از آنها شغل های دولتی نیز دارند.حقوق داروسازان در کانادا بین 80 هزار دلار تا 95 هزار دلار در سال است.

شرایط شغلی رشته داروسازی در کانادا

از آنجا که هنوز آمار تفکیکی مشاغل متاثر از شرایط رکود در کانادا اعلام نشده به روشنی نمی توان از شرایط فعلی این رشته کاری سخن گفت اما در شرایط پیش از رکود نرخ بیکاری برای این شغل در کل کانادا صفر بوده است بدین معنا که هر کس که می توانسته تمامی شرایط و آزمون ها را پشت سر گذاشته و مجوزهای رسمی را دریافت کند قطعاً بیکار نمی مانده است. با توجه به ماهیت این شغل، بعید است که در شرایط اشتغال آن تحول بنیادی رخ داده باشد. بدیهی است که آمار اشتغال در استان های مختلف ممکن است اندکی تفاوت و نوسان داشته باشد. ضمن اینکه به دلیل حقوق بسیار بالاتر شاغلین این بخش در آمریکا (در بعضی ایالت ها تا دو برابر متوسط پرداختی در کانادا) موج مهاجرت به آمریکا در این شغل مداوم است. از میان شاغلین حدود 80 درصد در فروشگاه ها، دراگستورها و داروخانه های بخش های خصوصی مشغول به کار هستند و نزدیک به 19 درصد در بخش های درمانی، بیمارستان ها و مراکز ارائه خدمات اجتماعی. با توجه به شرایط رو به افزایش سن کانادا، به احتمال زیاد در آینده احتیاج بیشتر به داروساز در کانادا خواهد بود.

اخذ مدرک داروسازی از دانشگاه های معتبر کانادا

اولین قدم جهت داروساز شدن اخذ لیسانس داروسازی از دانشگاه های معتبر این کشور می باشد. در این کشور ده دانشکده داروسازی معتبر وجود دارد که داروسازان باید حتما ازین دانشگاه ها فارغ التحصیل شده باشند. هردانشگاه مدارک مختص به خود را جهت پذیرش دانشجویان داروسازی احتیاج دارد. یکی از این مدارک ارائه مدرک لیسانس 5 ساله می باشد قبل از اقدام جهت داروسازی می باشد. بعضی از دانشگاه ها گذراندن یک یا دو سال دروس علوم پایه را قبل از ورود به دانشکده داروسازی الزامی می داند. درضمن طول دوره تحصیل در کانادا در رشته داروسازی حتما باید یا 5 سال باشد. دارندگان مدرک داروسازی بی شک برای مقطع ارشد نیز خود را آماده می نمایند.

به منظور تبدیل شدن به یک داروساز با مجوز در کانادا شما احتیاج دارید:

مدرک لیسانس یا دکتری در رشته داروسازی را از یکی از 10 دانشگاه معتبر کانادا اخذ کنید.

در آزمون تخصصی ملی به وسیله هیئت آنالیز داروسازان کانادا (PEBC) شرکت کنید. (به استثنای ایالت کبک)

با استفاده از یک دوره کار آموزی تجربه عملی کسب کنید.

به زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشید.

مدرک زبان برای ثبت نام در آزمون وجود ندارد. ولی دقت کنید که پاس کردن این آزمون برای داروساز شدن در کانادا کافی نیست و شما احتیاج به گذراندن آزمون های مربوط به هر استان به صورت جداگانه دارید که در این مرحله استان ها معمولا یکی از مدارک مورد احتیاجشان مدرک زبان است.

دانشگاه های معتبر تحصیل داروسازی کانادا

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل و یا اشتغال و کار راپس از فارغ تحصیلی داروسازی کانادا در این کشور را دارند، باید در دانشگاه های معتبر و مورد تائید این کشور تحصیل نموده باشند. دانشگاه های داروسازی فراوانی در کانادا وجود دارد، اما فقط 10 دانشگاه این کشور در حوزه داروسازی معتبر و مورد تائید کشور کانادا می باشد. از میان10 دانشگاه معتبر داروسازی کانادا به ذکر چند دانشگاه زیر می پردازیم:

  • دانشگاه داروسازی بریتیش کلمبیا با رتبه علمی پزشکی 31
  • دانشگاه داروسازی مونترال با رتبه علمی پزشکی 77
  • دانشگاه داروسازی آلبرتا با رتبه علمی پزشکی 97
  • دانشگاه داروسازی مموریال نئوفاندلند با رتبه علی پزشکی 137
  • دانشگاه داروسازی لاوال با رتبه علمی پزشکی 168
  • دانشگاه داروسازی دالهوسی با رتبه علمی پزشکی 196
  • دانشگاه داروسازی مانیتوبا با رتبه علمی پزشکی 240
  • دانشگاه داروسازی ساسکاچوان با رتبه علمی پزشکی 333

دانشگاه لاوال: نخستین دانشگاه فرانسوی زبان در کانادا است. این دانشگاه در سال 1852 میلادی تاسیس گشت. زمینه های فعالیت این دانشگاه داروسازی در کانادا، پژوهشی، تحقیقاتی است و در شمار 10دانشگاه برتر جهان واقع شده است که حدودا هرساله 2500 دانشجوی بین المللی داروسازی را از سراسر جهان، جذب می نماید.

دانشگاه ساسکاچوان: در شهر ساسکاچوان می باشد. این دانشگاه در سال 1907 میلادی تاسیس شده است که حدودا 20000 دانشجو دارد. عظیمترین دانشگاه در ایالت ساسکچوان است و رنک این دانشگاه در شمار 15 دانشگاه برتر جهان می باشد.

دانشگاه تورنتو: در سال 1827 تاسیس گشته که عظیم ترین و معتبرترین دانشگاه در کشور کانادا است. دانشگاه داروسازی تورنتوی کانادا از نظر رنک جهانی در رتبه شانزدهم واقع شده است و بیش از 8000 دانشجوی بین المللی شاغل به تحصیل دارد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا: در سال 1908 تاسیس گشت. مرکز تحقیقات بریتیش کلمبیا بین 50 دانشگاه برتر جهان است. این دادنشگاه دارای 60 هزاردانشجو ازخود کانادا و 140 هزار دانشجو در سطح بین الملل می باشد، نسبت به دیگر دانشگاه های ایالت های کانادا در سال های اخیر دانشجوی بین المللی بیشتری جذب نموده است.

برترین دوره های داروسازی کانادا

متقاضیان تحصیل در کانادا باید از میان دانشگاه ها و دوره های فراوان داروسازی این کشور، بهترین دوره داروسازی را انتخاب نمایند تا پس از فارغ تحصیلی با ارائه مدرک معتبر بتوانند به موقعیت های شغلی و حرفه ای برتر نائل شوند. بعضی از بهترین دوره های تحصیل داروسازی به همراه هزینه تحصیل و زمان ثبت نام آن ها عبارت است از:

  • دوره 2 ساله کالج هومبر/سپتامبر 2020 تا فوریه 2020 / 10250 یورو
  • دوره 4 ساله کالج پزشکی هت/سپتامبر 2021 تا نوامبر 2020 / 7450 یورو
  • دوره 4 ساله داروسازی ساسکاچوان/سپتامبر 2020 تا می 2020 / 12300 یورو
  • دوره 2 ساله کالج سنتینال/ژانویه 2020 تا سپتامبر 2020 / 9900 یورو
  • دوره 4 ساله داروسازی ساسکاچوان/ژانویه 2021 تا سپتامبر 2020 / 12050 یورو
منبع: اینترنت
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5196

به "داروسازی در کانادا چندسال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروسازی در کانادا چندسال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید