آیا در پاییز و زمستان 99 درصد ابتلا به کووید 19 افزایش می یابد؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، رفتارهای بعدی ویروس کرونا قابل پیش بینی نیست و احتمال اینکه با موج سهمگین این بیماری در پاییز و زمستان روبرو شویم وجود دارد.

آیا در پاییز و زمستان 99 درصد ابتلا به کووید 19 افزایش می یابد؟

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران، با آغاز زمستان آنفلوآنزای فصلی هم شیوع پیدا می نماید و تفکیک بیماران کرونایی از آنفلوآنزا برای پزشکان و بیماران سخت تر و یک مساله جدی خواهد شد.

شیوع کرونا یک مشکل جهانی است و حداقل تا یک سال آینده انتظار فراوری واکسن عمومی وجود ندارد که در این شرایط و تا زمان کشف واکسن و داروی موثر، باید در رفتارها و آداب اجتماعی تجدید نظر کرد.

بر اساس صحبت های سعید نمکی، وزیر بعداشت: کرونا، ویروسی نیست که بتوانیم در خصوص آینده آن قضاوت کنیم. برآورد ما و همکارانمان این است که در پاییز و زمستان شاهد هجمه نسبتا سنگین همزمان کووید 19 و آنفلوآنزا باشیم و باید برای آن موقع خودمان را به شدت آماده کنیم.

بر اساس اعلام محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران براساس مقالات منتشر شده در مجلات علمی معتبر، امکان ابتلای همزمان به این دو بیماری وجود دارد.

شواهد موجود نشان می دهد، ابتلای همزمان به این دو بیماری امکان پذیر بوده و بایستی پیش از آغاز فصل سرما، تمهیدات لازم برای مقابله و درمان افرادی که دچار هر دو بیماری می گردند اندیشیده شود، این تمهیدات می تواند شامل بازنگری در پروتکل های تشخیصی به منظور

شناسایی بهتر موارد دچار عفونت مضاعف آنفلونزا و کووید 19 شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده مستمر از ماسک همراه با دوری کردن از اجتماعات گفت که در صورت کم توجهی به این توصیه ها، همه گیری کرونا در پاییز و زمستان بیشتر از تابستان خواهد بود.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4963

به "آیا در پاییز و زمستان 99 درصد ابتلا به کووید 19 افزایش می یابد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا در پاییز و زمستان 99 درصد ابتلا به کووید 19 افزایش می یابد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید