نیلی: از ظرفیت دانشگاه ها برای برطرف بحران کرونا بیشتر استفاده گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران (پانا) - رییس دانشگاه تهران، گفت از سوی دانشگاه های سطح یک کشور بارها پیشنهادهای یاری برای برطرف بحران کرونا اعلام شده و انتظار است که از ظرفیت دانشگاه در این حوزه بیشتر استفاده گردد.

نیلی: از ظرفیت دانشگاه ها برای برطرف بحران کرونا بیشتر استفاده گردد

به گزارش دانشگاه امیرکبیر، محمود نیلی احمدی آبادی در اجلاس روسای 13 دانشگاه عظیم کشور گفت: در این اجلاس تا به امروز موضوعات بسیار مهمی آنالیز شده است که اکنون بسیاری از این موضوعات در قالب فعالیت های کاربردی در سطح دانشگاه های کشور درحال انجام است.

وی اضافه نمود: در این جلسات موضوع توسعه همه جانبه دانشگاه ها در حوزه های آموزشی، پژوهشی، فناوری و نوآوری مورد آنالیز قرار می گیرد.

رییس دانشگاه تهران گفت: ما شاهد تحولات زیاد در دانشگاه های عظیم کشور هستیم که شاید بخشی از این تحولات ناشی از تحولات عمومی کشور و بخش اعظم آن مربوط به برگزاری این اجلاس ها بوده است.

نیلی احمد آبادی اظهار داشت: این نشست ها بستری را فراهم نموده که دانشگاه های عظیم بتوانند از دستاوردها یکدیگر در حوزه های مختلف استفاده نمایند.

وی تاکید نمود: ایجاد کنسرسیوم مربوط به محیط زیست در موضوع سیاهه آموزشی شهرهای عظیم یکی از نتایج بسیار مطلوب این نشست ها بشمار می رود.

رییس دانشگاه تهران اضافه نمود: همچنین برگزاری این جلسات موجب شد تا از توانمندی دانشگاه ها در امر قانون گذاری به خصوص قانون بودجه و امید است در تدوین برنامه هفتم توسعه استفاده گردد.

نیلی احمد آبادی تاکید نمود: آثار اقدامات این 13 دانشگاه عظیم در بودجه و به خصوص در طرح همسان سازی

به خوبی دیده شد چراکه در جلسات مختلف 13 دانشگاه عظیم نمایندگان مجلس حضور داشتند.

وی ادامه داد: همکاری 13 دانشگاه عظیم کشور بستری فراهم کرد تا موضوع آموزش مجازی به اشتراک گذاشته گردد و براین اساس دانشگاه های کشور توانستند در دوران شیوع بیماری کرونا به خوبی برنامه های آموزشی و پژوهشی خود را اجرا نمایند.

رییس دانشگاه تهران گفت: کرونا بحران ملی و جهانی است که در واقع چنین بحران هایی بهره برداری از تمامی ظرفیت های کشور را می طلبد.

نیلی اضافه نمود: کرونا تنها یک موضوع پزشکی نیست بلکه با مباحثی چون علم و فناوری، اقتصاد، اجتماع، فرهنگ و ... ارتباط دارد بنابراین دانشگاه ها بیشتر از آنچه اکنون وجود دارد می توانستند به برطرف این بحران یاری نمایند.

رییس دانشگاه تهران اظهار داشت: دانشگاه های عظیم کشور برای برطرف معضل سیلاب ها اقدام به تشکیل 17 کمیسیون کردند که تمامی بخش های کشور را در بر می گیرد و اکنون شاهد دستاوردهای کاربردی در این زمینه هستیم.

نیلی گفت: ضروری است ستاد ملی کرونا از ظرفیت و پتانسیل دانشگاه های کشور بیشتر استفاده کند تا با وسعت بیشتری بتوانیم بر بحران کرونا غلبه کنیم.

وی تاکید نمود: دستور جلسه سی و یکمین اجلاس روسای دانشگاه های عظیم کشور درخصوص همسان سازی حقوق هیات علمی، همفکری پیرامون مدیریت فناوری اطلاعات و یادگیری الکترونیکی و شبکه فناوری و نوآوری و سیاست علم و فناوری در برنامه هفتم توسعه است.

سی و یکمین اجلاس روسای 13 دانشگاه عظیم کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار گردید که به دلیل شیوع بیماری کرونا دانشگاه های مستقر در تهران و استان ها به صورت الکترونیکی در این جلسه حاضر شدند.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6738

به "نیلی: از ظرفیت دانشگاه ها برای برطرف بحران کرونا بیشتر استفاده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیلی: از ظرفیت دانشگاه ها برای برطرف بحران کرونا بیشتر استفاده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید