Furore، دهکده ای پنهان در یک آبدره در ایتالیا

به گزارش نوای پرنده پارسی، دهکده کوچک Furore در سواحل Amalfi در استان سالرنوی (Salerno) جنوب غربی ایتالیا واقع شده است. برای آشنایی با نحوه شکل گیری این دهکده دیدنی و خانه های رنگارنگ آن با خبرنگاران همراه باشید.

Furore، دهکده ای پنهان در یک آبدره در ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

Furore نام دهکده ای کوچک و پنهان در میان یک آبدره است. در زمان های گذشته در این منطقه زیستگاه کوچکی مشرف به دریا و در امتداد یک راستا خوش منظره و زیبا وجود داشته است. در این منطقه مسکونی هیچ میدان مرکزی یا مجموعه خانه های منظم وجود نداشت. راستاها و پلکان هایی که این دهکده را تشکیل داده بودند از خط ساحلی قابل مشاهده نبودند، بنابراین این دهکده برای مدت های متوالی از دید گردشگران و مسافران در حال عبور، پنهان مانده بود.

این دهکده نام Furore به خود گرفت. تا اینکه شهردار این منطقه به این نتیجه رسید که زمان اعلام وجود این شهر فرا رسیده و تصمیم گرفت که نام این شهر را وارد نقشه ایتالیا کند. او دستور داد تا خانه های دهکده با رنگ های زیبایی رنگ آمیزی شوند تا از دید عابرانی که از راستا می گذشتند، پنهان نمانند. این سنت تا به امروز باقی مانده است. هر سال در ماه سپتامبر هنرمندان سراسر جهان به این شهر کوچک دعوت می شوند تا ساختمان ها را با نقاشی و رنگ، تزیین نمایند و هنر خود را در نقاشی های دیواری این شهر به گردشگران نشان دهند.

جاذبه گردشگری اصلی این شهر، آبدره است؛ گلوگاه باریکی که محل برخورد جزیره و دریا است. مجموعه ای از خانه های قدیمی ماهیگیران در کنار صخره ها دیده می شوند. این آبدره، قدیمی ترین بخش این دهکده است. دهکده اصلی اکنون 300 متر بالاتر در Vallone del Furore قرار گرفته است.

یک پل قوسی از بالای این دره عبور می نماید که جاده ای از آن می گذرد. این پل که ارتفاع آن به سی متر می رسد، هر سال در تابستان محل برگزاری مسابقات بین المللی قهرمانی شیرجه است.

مسئولان شهر، این آبدره را به یک مقصد گردشگری و جاذبه توریستی بی نظیر تبدیل نموده اند. کوره پخت آهک قدیمی به کافه و فروشگاه کادویی تبدیل شده و موزه، میراث صنعتی و تنوع گیاهی منطقه را به نمایش گذاشته است.

در اواسط روز، نور آفتاب بر ساحل باریک گلوگاه می تابد. افراد زیادی برای لذت بردن از آفتاب و مناظر ساحلی بی نظیر به این منطقه می روند و زیبایی طبیعت را تحسین می نمایند.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2764

به "Furore، دهکده ای پنهان در یک آبدره در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "Furore، دهکده ای پنهان در یک آبدره در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید