8 علت علمی برای تاثیر مهربانی بر روی سلامت بدن

به گزارش نوای پرنده پارسی، مهربانی رفتاری پسندیده است که بعضی از دلایل علمی نیز تاثیر آن را بر روی بدن اثبات نموده اند.

8 علت علمی برای تاثیر مهربانی بر روی سلامت بدن

مهربان بودن باعث بهبود روابط و سلامتِ روان می گردد. مهربانی یاری می نماید تا دیگران احساس خوبی داشته باشند و به شما هم یاری نمایند تا احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. 13 نوامبر (22 آبان) مصادف شده است با روز مهربانی، حال ما در این خبر به 8 ویژگی این خصلت بر روی سلامتی بدن پرداخته ایم.

کاهش فشار خون

با مهربانی کردن، بدن شما هورمون اکسی توسین ترشح می نماید که در پی آن ماده ای شیمیایی به نام نیتریک اکسید نیز از رگ های شما ترشح خواهد شد. این ماده رگ ها را گشاد و فشار خون را کاهش می دهد.

کاهش سطح استرس بدن

در تحقیقات به عمل آمده نشان داده شده است که انجام رفتار های اجتماعی که به یاری دیگران منجر می شوند، یک استراتژی موثر در کاهش استرس هستند.

ترشح هورمون ضد درد اندروفین

انجام دادن کاری برای دیگران و یا یاری به آن ها، باعث افزایش انتقال و ترشح سروتونین به وسیله انتقال دهنده های عصبی می گردد که در پی آن اندورفین نیز ترشح خواهد شد. این دو هورمون با هم، تاثیر بسزایی در حال خوب شما دارند.

یاری به پایین آمدن کلسترول بدن

بدن برای عملکرد درست احتیاج به اندازه کمی کلسترول دارد. اما ممکن است که ما بیش از حد احتیاج خود، چربی اشباع و کلسترول در رژیم غذایی خودمان داشته باشیم که هر دو این ها سطح کلسترول بد LDL را بالا می برند. مهربانی نیز در پایین آمدن کلسترول بدن بسیار موثر است.

بهبود عملکرد قلب با هورمون اکسی توسین

اکسی توسین به هورمون محافظ قلب مشهور است زیرا با کاهش فشار خون از قلب شما محافظت می نماید.

کاهش احتمال ابتلا به افسردگی

بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، کاهش احساسات منفی نظیر خشم، اضطراب و افسردگی از دیگر دلایل اهمیت مهربانی در سلامت روان هستند.

کاهش التهاب بدن

التهاب های بدن می توانند عامل ایجاد میگرن، دیابت، چاقی و سرطان باشند. تعیین شده که فعالیت های داوطلبانه در کاهش التهاب های بدن نقش دارند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

رفتار مهربانانه با دیگران و اطرافیان می تواند عزت نفس شما را بالا ببرد؛ از سیستم ایمنی بدن حمایت کند؛ سلامت قلب را بهبود بخشد و باعث گردد که پیری سالم تری داشته باشید.

خبرنگاران علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 آبان 1401 بروزرسانی: 22 آبان 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7724

به "8 علت علمی برای تاثیر مهربانی بر روی سلامت بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 علت علمی برای تاثیر مهربانی بر روی سلامت بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید