یک محقق روسی با دریل مغزش را سوراخ کرد و در آن تراشه کاشت!، عکس

به گزارش نوای پرنده پارسی، دیجیاتو نوشت: یک محقق روسی جمجمه خود را سوراخ نموده و تراشه ای را در سرش کار گذاشته بود تا بتواند رؤیاهایش را کنترل کند.

یک محقق روسی با دریل مغزش را سوراخ کرد و در آن تراشه کاشت!، عکس

یک محقق روسی جمجمه خود را سوراخ نموده و تراشه ای را در سرش کار گذاشته بود تا بتواند رؤیاهایش را کنترل کند. البته او درنهایت به بیمارستان رفت و این تراشه را از سرش درآورد.

براساس گزارش دیلی میل، میخایل رادوگا چندی قبل با استفاده از یک دریل معمولی که آن را از مغازه ابزار فروشی خریده بود، جمجمه اش را سوراخ کرد تا تراشه ای را در سرش کار بگذارد. او مدعی بود که با این تراشه می خواهد کنترل رؤیاهایش را در دست بگیرد و کاری شبیه فیلم سینمایی Inception انجام دهد.

آقای رادوگا مؤسس مرکز تحقیقات Phase است که با ادعای یاری به افراد درزمینه دستیابی به رؤیاهای شفاف فعالیت می نماید. او باور دارد که با کنترل خواب می توان به بسیاری از آرزوهای محال دست پیدا کرد و برای همین این آزمایش را روی خودش انجام داده است.

رادوگا قبل از انجام این جراحی ساعت ها ویدیوی جراحی اعصاب را در یوتوب دیدن نموده و این کار را روی پنج گوسفند آزمایش نموده بود. او در گفت وگو با MailOnline گفت: خوشحالم که زنده ماندم، اما برای مرگ آماده بودم.

کنترل رؤیاها چه کاربردی دارد؟

رادوگا درباره کاربردهای چنین تراشه ای شرح می دهد: این فناوری برای خیلی ها حکم نوعی تفریح را خواهد داشت. اما فرد فلجی را تصور کنیم که نمی تواند در زندگی هیچ کاری انجام دهد؛ حالا ما روشی را پیدا می کنیم که به او یاری می نماید تا با رؤیاهای شفاف هر کاری انجام دهد.

این محقق 40 ساله می گوید در حین جراحی چندین بار می خواست کارش را متوقف کند، چون حدود یک لیتر خون از دست داده بود و می ترسید بی هوش گردد. اما درنهایت این تراشه چند هفته در سر او قرار داشت. رادوگا بالاخره به تازگی بیمارستان رفت تا آسیب های وارده در سر خود را درمان نموده و تراشه را هم از مغزش خارج کند.

کانال خبری Phase Today در تاریخ 28 ژوئن درباره این آزمایش نوشته بود که آن ها برای اولین بار در تاریخ توانسته اند به طور مستقیم در حین خواب REM، رؤیاهای شفاف و فلج خواب قشر حرکتی مغز را با جریان الکتریسیته تحریک نمایند. این مرکز مدعی است که تحریک مغز باعث بیداری فرد نمی گردد و گهگاه روی خواب ها اثر می گذارد. برای مثال، ظاهراً با تحریک الکتریکی در مغز، یک شیء که در رؤیا در دست فرد بوده، از دست او افتاده است. رادوگا امید دارد که این فناوری در آینده بتواند برای دستکاری و فراوری رؤیاها استفاده گردد.

بااین حال، متخصصان زیادی درباره این کار هشدار داده اند و منتقد آزمایش آقای رادوگا بوده اند. الکس گرین، مشاور جراحی اعصاب دانشگاه آکسفورد، می گوید جراحی اعصاب فوق العاده خطرناک است و نباید به وسیله افراد بدون صلاحیت انجام گردد. به علاوه، چنین جراحی هایی می توانند عوارض جانبی بلندمدت داشته باشند و آسیب های خطرناکی را به مغز وارد نمایند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 تیر 1402 بروزرسانی: 31 تیر 1402 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7831

به "یک محقق روسی با دریل مغزش را سوراخ کرد و در آن تراشه کاشت!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک محقق روسی با دریل مغزش را سوراخ کرد و در آن تراشه کاشت!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید