32 هزار میلیارد تومان بودجه اشتغال زایی تخصیص پیدا نکرده است

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران (~انا) - سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت در بودجه امسال مقرر شد 32 هزار میلیارد تومان بودجه برای ایجاد، توسعه و فراوری اشتغال و کارآفرینی با اولویت استان های با نرخ بیکاری بالاتر اختصاص یابد که تخصیص پیدا نکرده ولی مجلس این موضوع را پیگیری می نماید.

32 هزار میلیارد تومان بودجه اشتغال زایی تخصیص پیدا نکرده است

به گزارش فارس، سیدنظام الدین موسوی درباره ضرب الاجل مجلس به دولت برای واگذاری بودجه اشتغال استان ها گفت: در بودجه امسال درخصوص منابع قانون هدفمندی یارانه ها، مقرر شد مبالغی به عنوان تسهیلات در اختیار فراوریکنندگان و برای اشتغال اختصاص داده گردد بر همین اساس بند الف قانون هدفمندی یارانه ها در بودجه امسال تاکید می نماید مبلغ 32 هزار میلیارد تومان به ایجاد، توسعه و فراوری اشتغال و کارآفرینی با اولویت استان های با نرخ بیکاری بالاتر اختصاص یابد.

وی با اشاره به تحقق و تامین منابع مورد احتیاج، اضافه کرد: بعضا تصویب نامه و آئین نامه های اجرایی این قانون تهیه و ابلاغ شده است به عنوان مثال هیات وزیران در تیرماه آئین نامه اجرایی را مشخص نموده است اما گزارش ها در مجلس حاکی از آن بود که تسهیلات مذکور، به کارآفرینان ارائه نمی گردد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس توضیح داد: سه شنبه هفته گذشته در جلسه ای با حضور وزرای کار و اقتصاد، نمایندگان مجلس در این زمینه مباحث لازم را مطرح و تاکید کردند که حتما باید قانون بودجه اجرایی شده و تا سرانجام سال منابع لازم به صورت تسهیلات برای فراوری و کارآفرینی اختصاص داده گردد.

موسوی با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم تسهیلاتی که برای اشتغال و کارآفرینی داده می گردد به انحراف کشیده نگردد، اظهار کرد: مهم ترین مکانیزم های قانونی این مسئله دیوان محاسبات است. این نهاد گزارش تفریغ بودجه را مشخص می نماید و به همین جهت باید مشخص گردد که بودجه در محل های اصلی خود مصرف شده یا خیر.

وی اضافه کرد: متاسفانه بر اساس گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات و بعلاوه گزارش مرکز پژوهش های مجلس، بسیاری از تبصره و احکام بودجه سال گذشته عملیاتی نشده است و مجلس این مسائل را مورد آنالیز قرار داده و پس از گزارشات دیوان محاسبات و مرکز پژوهش ها، انحرافات از بودجه یا عدم اجرای قانون را پیگیری می نماید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7488

به "32 هزار میلیارد تومان بودجه اشتغال زایی تخصیص پیدا نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "32 هزار میلیارد تومان بودجه اشتغال زایی تخصیص پیدا نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید