3 بند آیین نامه آموزشی وزارت بهداشت لازم الاجرا شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی طی بخشنامه ای به معاونت آموزشی وزارت بهداشت به منظور پیشگیری از وقفه و افزایش طول دوره آموزشی 3 بند آیین نامه آموزشی را لازم الاجرا دانست.

3 بند آیین نامه آموزشی وزارت بهداشت لازم الاجرا شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، مرضیه نجومی، دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی به معاونت آموزشی وزارت بهداشت در راستای به تعویق افتادن برگزاری آزمون های وزارت بهداشت، و به منظور پیشگیری از وقفه و افزایش طول دوره آموزشی و مراحل آن بخشنامه ای ارسال کرد.

طبق این بخشنامه که در راستای تداوم آموزش دوره پزشکی عمومی و فعالیت های مربوط دانشگاهی، تدوین شده است، تبصره 2 ماده 9 آیین نامه آموزشی دوره دکترای پزشکی عمومی که مربوط به مورد استثنایی و ضروری شامل وقوع بلایای طبیعی عدم امکان حضور استاد مربوط در طول 17 هفته، بیماری استاد و مواردی از این قبیل می شود، به پیشنهاد دانشکده مربوط و موافقت شورای آموزشی دانشگاه می توان درس یا درس هایی را در مدتی کوتاه تر از 17 هفته برای کلیه دانشجویانی که آن درس یا درس ها را اخذ کرده اند؛ تدریس کنند. مشروط بر اینکه مجموعه ساعات هر واحد درسی از میزان مقرر در ماده 7 این آئین نامه که 17 ساعت به صورت نظری و 34 ساعت عملی - آزمایشگاهی، کارآموزی 51 ساعت و کارورزی 68 خواهد بود، کمتر نشود. لازم الاجرا خواهد بود.

همچنین با عنایت به تبصره 2 ماده 12 آیین نامه آموزشی دوره دکترای پزشکی عمومی ادامه مشروط دانشجویان واجد شرایط دوره دکترای پزشکی عمومی در مرحله مقدمات بالینی تا زمان معین شدن نتیجه آزمون جامع علوم پایه پزشکی بلامانع خواهد بود. طبق این تبصره چنانچه نمرات تعدادی از دروسی که دانشجو گذرانده و در امتحانات آن ها شرکت کرده است در زمان معرفی به آزمون جامع علوم پایه اعلام نشده باشد دانشجو به صورت مشروط در آزمون حضور پیدا می کند در صورتی که بعد از اعلام نمره دانشجو در آن درس مردود شده باشد و علی رغم قبولی شرایط شرکت در آزمون یعنی قبولی در حداقل 46.5 واحد از درس های علوم پایه و حداقل 8 واحد از درس های عمومی و کسب میانگین کل 12 از دروس را نداشته باشد نتیجه آزمون وی کان لم یکون خواهد بود و آزمون مذکور جزو تعداد دفعات شرکت در آزمون محاسبه نخواهد شد و تا کسب نمره قبولی در درس مردودی و همچنین کسب میانگین لازم اجازه شرکت در آزمون جامع بعدی را حتی به صورت مشروط نخواهد داشت.

در بند پایانی این بخشنامه با عنایت به تبصره 2 ماده 16 آیین نامه آموزشی دوره دکترای پزشکی عمومی ادامه مشروط دانشجویان واجد شرایط دوره دکترای پزشکی عمومی در مرحله کارورزی تا زمان معین شدن نتیجه آزمون جامع پیشکارورزی بلامانع اعلام شد. طبق این ماده چنانچه نمرات تعدادی از دروس و بخش هایی که دانشجو گذرانده و در امتحانات آن ها شرکت کرده است در زمان معرفی به آزمون جامع پیش کارورزی اعلام نشده باشد دانشجو به صورت مشروط در آزمون حضور پیدا می کند در صورتی که بعد از اعلام نمره، دانشجو در آن درس و یا بخش مردود شده باشد یا علی رغم قبولی شرایط شرکت در آزمون را نداشته باشد نتیجه آزمون آن کان لم یکون می شود و آزمون مذکور جزو تعداد شرکت در آزمون آن محاسبه نخواهد شد و تا کسب نمره قبولی در درس یا بخش مردودی و همچنین کسب میانگین لازم، اجازه در آزمون جامع بعدی را حتی به صورت مشروط نخواهد داشت.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3816

به "3 بند آیین نامه آموزشی وزارت بهداشت لازم الاجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 بند آیین نامه آموزشی وزارت بهداشت لازم الاجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید