انجام واکسیناسیون دانش آموزان در مهر و بازگشایی حضوری مدارس از آبان

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شروع واکسیناسیون دانش آموزان، آخرین تصمیمات برای بازگشایی حضوری مدارس را تشریح کرد.

انجام واکسیناسیون دانش آموزان در مهر و بازگشایی حضوری مدارس از آبان

محمد محسن بیگی در گفت و گو با خبرنگاران، در این باره اظهار کرد: واکسیناسیون دانش آموزان از 28 شهریورماه در دستورکار وزارت بهداشت قرار گرفته است و طی هماهنگی اجرا شده، مقرر شد واکسیناسیون از مقاطع سنی بالاتر یعنی از پایه دوازدهم آغاز و به تدریج به سایر مقاطع تحصیلی تسری یابد.

وی اضافه نمود: البته دانش آموزان استثنایی هم جزو همین گروه و در اولویت اول خواهند بود.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با واکسیناسیون معلمان و پس از آن واکسیناسیون دانش آموزان، زمینه خوبی برای بازگشایی مدارس فراهم خواهد شد گفت: واکسیناسیون عمومی به ویژه در این دو گروه از حجم نگرانی خانواده ها برای حضور فرزندشان در مدرسه می کاهد.

محسن بیگی در پاسخ به اینکه آیا با آغاز واکسیناسیون، زمان حضور دانش آموزان در مدارس در منطقه ها مختلف، تغییر خواهد نمود؟ گفت: خیر؛ جدای از بحث واکسیناسیون دانش آموزان، قرار بود بر اساس دستورالعمل ابلاغی برای بازگشایی مدارس، آموزش در شهرهای عظیم و مراکز استان ها به صورت غیرحضوری آغاز گردد. بنابراین بنایی برای بازگشایی حضوری مدارس در شهرهای عظیم، مراکز استان ها و مدارس پرتراکم در مهرماه نداشتیم و برنامه واکسیناسیون دانش آموزان تاثیری در این فرایند ندارد. ضمن آنکه تزریق واکسن و ایجاد ایمنی در دانش آموزان هم چند هفته به طول می انجامد.

وی ادامه داد: اما طبق دستورالعمل ابلاغی، بازگشایی مدارس به صورت حضوری در روستاها، منطقه ها عشایری با کمتر از 50 دانش آموز از مهرماه امکان پذیر است و عملیاتی می گردد.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در مهرماه واکسیناسیون انجام و نسبت به بازگشایی تدریجی مدارس از اوایل یا اواسط آبان ماه اقدام می گردد اظهار کرد: ذکر این توصیه لازم است که حتی در صورت واکسیناسیون رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7366

به "انجام واکسیناسیون دانش آموزان در مهر و بازگشایی حضوری مدارس از آبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام واکسیناسیون دانش آموزان در مهر و بازگشایی حضوری مدارس از آبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید