بازگشایی دانشگاه ها در روز های کرونایی آن ها را به نقطه صفر زمینی تبدیل می کند

به گزارش نوای پرنده پارسی، دبیرکل اتحادیه دانشگاه و کالج بریتانیا گفت اگر دانشگاه ها در ترم جدید پاییز باز شوند، به نقطه صفر زمینی برای موج دوم ویروس کرونا تبدیل خواهند شد.

بازگشایی دانشگاه ها در روز های کرونایی آن ها را به نقطه صفر زمینی تبدیل می کند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، جو گرادی، دبیرکل اتحادیه دانشگاه و کالج بریتانیا هشدار داد که ورود یک میلیون دانشجو در سرتاسر بریتانیا به دانشگاه در ترم جدید پاییز فاجعه ای به بار خواهد آورد و محیط های دانشگاه را به نقطه صفر زمینی برای موج دوم ویروس کرونا تبدیل خواهد کرد.

نقطه صفر زمینی معمولا اصطلاحی است که برای بمب ها و انفجار های هسته ای به کار می رود. در واقع این نقطه نزدیک ترین نقطه به سطح انفجار روی زمین است. در صورت انفجار بمب در بالای سطح زمین، نقطه صفر زمینی دقیقا در زیر انفجار هسته ای واقع شده است و آن را گاهی مرکز ریشه هم می نامند.

حال گرادی باز شدن دوباره دانشگاه ها در ترم پاییز را به نقطه صفر زمینی برای فاجعه شیوع کرونا تشبیه کرده و به دولت بریتانیا هشدار داده که این یک بحران بهداشت عمومی است.

وی دولت را به عدم برنامه ریزی در این زمینه متهم کرده، زیرا برای ترم جدید دانشجویان بیشتری برای پذیرش در دانشگاه ها ثبت نام کرده اند و اطلاعات نیز نشان می دهد که میزان آلودگی در افراد جوان بیشتر است. از همین رو از دولت خواسته تا تمامی کلاس های دانشگاه ها به صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار شوند.

این در حالی است که پیش از این نیز کارشناسان هشدار داده بودند که بازگشایی دانشگاه ها در این شرایط پاندمی کرونا اشتباه محض است و دولت باید جلوی این کار را بگیرد؛ مگراینکه خودش یک طرح آزمایشی مناسب برای شروع دانشگاه ها در نظر داشته باشد.

پیش از این نیز گروهی از دانشمندان به روسای دانشگاه ها توصیه کرده بودند که حتی الامکان از برگزاری کلاس های حضوری خودداری کنند و در صورت نیاز از همه دانشجویان و کارکنان دانشگاه تست کرونا گرفته شود. آن ها اعلام کرده بودند که همه دوره ها به غیر از کلاس های آزمایشگاهی یا عملی باید به صورت آنلاین برگزار شوند. این گروه حتی توصیه کرده که معاشرت بین دانشجویان در چند هفته اول دانشگاه ها باید محدود به حباب های مسکونی باشد (دانشجویان از خانه های خود و از طریق مجازی با هم در ارتباط باشند) تا از شیوع کووید 19 جلوگیری شود.

گفتنی است که بیشتر دانشگاه های بریتانیا خود را برای برگزاری دوره های آنلاین و حضوری به صورت ترکیبی آماده می کنند، اما وزارت آموزش و پرورش گویا بیشتر تمایل به برگزاری کلاس های حضوری دارد. زیرا سخنگوی آن به تازگی اعلام کرده: ما مطمئنیم که دانشگاه ها می توانند با اتخاذ تدابیری، چون رعایت فاصله اجتماعی و محدود کردن سفر های غیرضروری آماده بازگشت دانشجویان باشند. ما از آموزش حضوری پشتیبانی می کنیم، اما فقط در صورت امکان و رعایت نکات ایمنی. با این حال می دانیم که در صورت لزوم، آموزش آنلاین نیز با کیفیت بالا ارائه خواهد شد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5022

به "بازگشایی دانشگاه ها در روز های کرونایی آن ها را به نقطه صفر زمینی تبدیل می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی دانشگاه ها در روز های کرونایی آن ها را به نقطه صفر زمینی تبدیل می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید