خبرنگاران 62 مورد ابتلای جدید به کرونا در استان مرکزی شناسایی شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، اراک - خبرنگاران - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: 62 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا براساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در استان مرکزی شناسایی شد.

خبرنگاران 62 مورد ابتلای جدید به کرونا در استان مرکزی شناسایی شد

دکتر سید محمد جمالیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: 62 مورد جدید ابتلا در 24 ساعت گذشته در استان شناسایی شده اند که تعداد موارد مبتلا از زمان شیوع این ویروس تا کنون به 38 هزارو693 نفر رسیده است.

وی بیان داشت: از این تعداد، 51 نفر از بیماران در بیمارستان های استان بستری شده اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می نمایند. دکتر جمالیان گفت: در این مدت مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش نشده که بر این اساس، تعداد فوتی ها به یک هزار و 498 نفر رسید. وی ادامه داد: اکنون شاهد حجم زیادی از سفرها و همچنین رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی از سوی شهفرایندان هستیم که با این فرایند به طور حتم شاهد افزایش پیک بیماری پس از تعطیلات نوروزی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک توضیح داد: بر اساس بازدیدهای صورت گرفته اکنون در روستاهای گوار و عقیل آباد، شاهد خودروهای پلاک خوزستان هستیم و مراسم ترحیم و عروسی نیز در روستاهای استان برگزار می گردد.

جمالیان تاکید نمود: از شهفرایندان استان درخواست می گردد که دید و بازدید های عیدنوروز را محدود نمایند و در منزل از ماسک استفاده نمایند و مراقب سالمندان نیز باشند.

وی ادامه داد: رستوران ها محیط بسیار مناسبی برای انتقال ویروس کرونا هستند و باید تهیه غذا به صورت بیرون بر باشد و مردم در صورت حضور در کافی شاپ ها و رستوران ها به فضای باز مراجعت نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک توضیح داد: در مرکز شهر مردم از ماسک استفاده می نمایند اما در شهرک ها و مناطق حاشیه شهر رعایت پروتکل ها بسیار ضعیف است و از ماسک نیز استفاده نمی گردد.

جمالیان با اشاره به اینکه در روزهای اخیر تعداد بستری ها افزایش زیادی نداشته است، بیان داشت: اکنون شرایط شهرستان خمین و دلیجان نارنجی، آشتیان، تفرش و زرندیه آبی و مابقی شهرها در شرایط زرد واقع شده است اما این میزان رنگ بندی مربوط به هفته گذشته است.

وی یادآور شد: پیش بینی می گردد در کل کشور در 10روز آینده شاهد پیک افزایش بیماری باشیم و رنگ بندی ها نیز تغییر کند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا به امروز یک میلیون و 815 هزار و 712 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 74 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 61 هزار و 951 نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید 19 در کشور بیان نمود: از دیروز تا امروز 3 فروردین 1400 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 7 هزار و 290 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 749 نفر از آنها بستری شدند و با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به یک میلیون و 815 هزار و 712 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت، ادامه داد: در طول 24 ساعت گذشته، 74 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 61 هزار و 951 نفر رسید.

لاری گفت: تا کنون یک میلیون و 555 هزار و 766 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. سه هزار و 865 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون 12 میلیون و 284 هزار و 847 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور صورت گرفته است.

در حال حاضر 12 شهرستان قرمز و 39 شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت از و به شهرهای با شرایط قرمز و نارنجی، ممنوع است.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6566

به "خبرنگاران 62 مورد ابتلای جدید به کرونا در استان مرکزی شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 62 مورد ابتلای جدید به کرونا در استان مرکزی شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید