پنجره دو جداره ساختمان

به گزارش نوای پرنده پارسی، پنجره دو جداره ساختمان در واقع پنجره هایی هستند که مانع از عبور هر چیزی به داخل فضای ساختمان می شوند. پنجره دو جداره ساختمان انواع مختلفی براساس جنس و طرح خود دارند.

پنجره دو جداره ساختمان

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

پنجره دو جداره ساختمان

پنجره ها با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و با توجه به احتیاج افراد تغییر نموده و از حالت معمولی خود در گذشته خارج شده و حالت کاربردی تری به خود گرفته تا به تواند احتیاج های جدید را پاسخ گو باشد و آنها را برطرف کند. معماران و مهندسنین فضای ساختمان برای اهداف کاربردی و دکوراتیو در هنگام بازسازی ساختمان قدیمی، پنجره های دوجداره را با پنجره های قدیمی جایگزین می نمایند.

پنجره دو جداره از پروفیل، شیشه دوجداره و یراق آلات ساخته می گردد.

کاربرد پنجره دو جداره ساختمان

پنجره دو جداره ساختمان طوری طراحی شده است تا به تواند از ورود گرد و خاک، صدا، حرارت و سرما جلوگیری کند. در واقع پنجره دوجداره عایق مناسبی برای موارد بالا است. علاوه بر این پنجره دو جداره ساختمان سبب دادن جلوه زیبا به ساختمان خواهد شد و آن را لوکس و مدرن می نماید.

پنجره دو جداره

مزایا پنجره دو جداره ساختمان

اگر که به یاد داشته باشید در گذشته چنانچه که قصد چرت هنگام ظهر داشتید باید جایی به دور از پنجره ها بودید زیرا که دائما صدای جنب و جوش مردم مانند صدای دعوت به خرید از سمت وانت های فروشنده می آمد و بسیار کلافه نماینده بود. قبلا کاری جز تحمل نمی توانستیم انجام دهیم اما امروزه پنجره های دو جداره مانند فرشته نجات بخش فقط با بستن درب پنجره تمامی صداها را تبدیل به سکوتی دلپذیر می نماید.

پنجره دو جداره سبب جلوگیری از ورود صداهای بیرون از خانه و ساختمان خواهد شد. در واقع پنجره دو جداره حس آرامش را به فضای خانه شما هدیه خواهد نمود.

علاوه بر این پنجره دو جداره عایقی بسیار مناسب برای ورود هوای سرد و گرم است. بدین معنا که در مصرف سوخت بسیار صرفه جویی خواهد شد.

به عنوان مثال در فصل سرما مانع از خروج هوای گرم به بیرون از فضای ساختمان و همچنین مانع از ورود هوای سرد به داخل شده تا گرما را داخل فضای ساختمان با طراحی و نصب ویژه خود حفظ نموده و احتیاجی به مصرف سوخت بیشتر نیست.

یکی دیگر از مزیت های شاخص پنجره دو جداره این است که مانع از ورود آلودگی، گرد و خاک به داخل خانه و فضای داخلی می گردد و این گونه هم خانه ای تمیز تر و هم هوایی پاک تر خواهید داشت.

پنجره دو جداره ساختمان

در بحث مزیت پنجره دوجداره ساختمان باید افزود که نسبت به پنجره های معمولی عمر طولانی تری داشته و احتیاج به هزینه تعمیر و نگه داشت پایینی می باشد. همچنین محدودیت نصب به خاطر منطقه جغرافیایی نخواهد داشت.

ساخت پنجره دو جداره ساختمان

پنجره دوجداره با لوازم خاصی طراحی شده که در صندلی پنجره قرار داده می گردد. ضروری است بدانید که پنجره دو جداره ساختمان با حداقل تخریب بازسازی ساختمان قدیمی می تواند در ساختمان مورد استفاده قرار گیرد و با استفاده از پیچ و مهره مخصوص که از قبل ساخته شده و مخصوص این کار است به هم متصل می گردد. این مزیت شاخصی در هنگام بازسازی ساختمان قدیمی است. شیشه دوجداره برای پنجره دوجداره نیز طبق یک فرآیند خاص طراحی، ساخته می گردد که از شیشه های معمولی مقاومت بیشتری دارد.

پنجره دوجداره ساختمان معمولا با استفاده از دو شیشه ساخته می گردد که بین این دو شیشه از گاز آرگون پر شده است این گاز چندین مزیت دارد که از مهمترین مزیت های این گاز این است که اولا جلوی ورود سر و صدا به داخل ساختمان را می گیرد و دوم اینکه باعث می گردد که گرما و سرما به راحتی وارد محیط ساختمان نگردد.

انواع پنجره دو جداره ساختمان

پنجره دو جداره ساختمان انواع مختلفی دارد که براساس احتیاج بازسازی ساختمان قدیمی و نوع دکوراسیون که در زمان ساخت یا بازسازی ساختمان انتخاب می گردد.

منبع: رویا مال
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4396

به "پنجره دو جداره ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجره دو جداره ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید