هوآوی به جنگ مکان یاب گوگل می رود

به گزارش نوای پرنده پارسی، سرویسی که می توان ادعا کرد بی نقص است و بهترین اپلیکیشن در میان برنامه های مسیریاب است. به نظر می رسد هوآوی با انتشار این اپلیکیشن و توسعه اپ گالری خود رقابت با غول های بازار تلفن های همراه هوشمند، یعنی سامسونگ و اپل را وارد فاز جدیدی کرده است.

هوآوی به جنگ مکان یاب گوگل می رود

شرکت چینی هوآوی در ادامه انقلاب خود در حوزه تلفن های همراه هوشمند از یک جهتیاب قدرتمند رونمایی کرده است. یکی از کاربردی ترین ابزار ها در دنیای تلفن های همراه هوشمند استفاده از نرم افزار های جهتیاب است که در ایران نیز جهتیاب Waze و نمونه های داخلی آن در کنار سرویس مکان یاب گوگل Google Maps بسیار محبوب و پرکاربرد هستند.

حالا هوآوی نیز در ادامه جهت رقابتی خود با غول هایی، چون سامسونگ و اپلاز یک نرم افزار جهتیاب که با گوشی های IOS، اندروید و هوآوی سازگار است، رونمایی کرد.

رقابت هوآوی در پلتفرم جدید با سامسونگ و اپل

پس از تحریم شدن شرکت هوآوی، حالا مدل های جدید تلفن های همراه هوآوی دیگر به فروشگاه گوگل پلی دسترسی ندارند و در عوض از پلتفرم ویژه خود موسوم به هوآوی اپ گالری استفاده می کنند. این اتفاق یعنی که دارندگان هوآوی به بسکمک از برنامه های مهم دسترسی ندارند.

اما حالا با ورود یک گزینه جدید در حوزه ناوبری به اپ گالری، این پلتفرم نیز به گزینه ای جذاب تبدیل شده است. طی هفته جاری اپلیکیشن TomTom Go Navigation در اپ گالری راه اندازی شد و این به آن معنا است که هم اکنون در اپ استور اپل و گوگل پلی نیز مانند تلفن های هوآوی در دسترس است.

سرویس مرکزی موبایل هوآوی اکنون دارای 81 هزار برنامه در سطح جهانی است و یکی از این 81 هزار مورد جهتیاب تام تام است. درواقع اپ گالری پیش ازاین و با اپلیکیشن Here WeGo در فروشگاه هوآوی اولین گام را برای ورود به زمینه اپلیکیشن های مکان یابی برداشت.

در سرویس Here WeGo مزایای ویژه ای مانند قابلیت استفاده آفلاین وجود دارد که به لطف بارگیری رایگان نقشه های کشور ها ممکن شده است. البته استفاده از آن به صورت آفلاین برای مثال فاقد اطلاعات مربوط به ترافیک است.

اگرچه Here WeGo دارای یک ساختار بی عیب و نقص است -این پروژه در ابتدا با نام نوکیا مپ توسط شرکت فنلاندی NavTel آغاز شد-، اما هرگز به پیروزیت چشمگیری نرسید.

قابلیت های چشمگیر جهتیاب تام تام

برخلاف آن حالا تام تام یک هیولای بزرگ و بی چون وچرا در دنیای مکان یابی محسوب می شود که از سوی همگان به رسمیت شناخته شده است. این نرم افزار جهتیابی دارای تنظیم آفلاین است که برای چنین برنامه هایی بسیار مهم است، چراکه ممکن است کاربران درجایی، چون خارج از کشور خود که هزینه رومینگ اینترنت زیاد است بخواهند از اپلیکیشن استفاده کنند.

این تنظیمات آفلاین به صورت پیش فرض نقشه های سه بعدی بزرگ و با جزئیات را در تلفن همراه ذخیره می کند. اما اطلاعات مربوط به ترافیک و هشدار حضور پلیس یا دوربین های کنترل سرعت تنها زمانی که آنلاین باشید در دسترس خواهد بود.

از دیگر ویژگی های تام تام می توان به قابلیت راهنمایی راننده برای حرکت در اتوبان اشاره کرد که به رانندگان کمک می کند تا تشخیص دهند در تقاطع ها کدام خط برای عبور بهتر است. شما همچنین می توانید با افزودن یا حذف کردن یک یا چند نقشه فضای اپلیکیشن را شخصی سازی کنید و به شکل دلخواه خود درآورید.

شاید تنها نکته منفی تام تام برخلاف Here WeGo و مکان یاب گوگل در آن است که این سرویس رایگان نیست. این اپلیکیشن در ابتدا به شما اجازه می دهد که از یک دوره آزمایشی 30 روزه به صورت رایگان استفاده کنید؛ اما پس از آن هزینه اشتراک ماهانه ای برابر با 12 دلار و 99 سنت برای حساب کاربری یک ساله خود باید پرداخت کنید.

اشتراک شش ماهه تام تام نیز 8 دلار و 99 سنت قیمت دارد و داشتم حساب ماهانه نیز ملزم به پرداخت 1 دلار و 99 سنت در هرماه است.

این اپلیکیشن جهتیاب اولین همکاری تام تام با هوآوی نیست. شرکت هوآوی از ابزار نقشه برداری تام تام در کیت های خدمات تلفن همراه خود استفاده می کند که دسترسی به آن ها نه در اختیار مشتریان که در صرفا در اختیار توسعه دهندگان است؛ به عنوان مثال برنامه های اشتراک گذاری فایل به کیت های مکان یابی نیاز دارند.

هرچند این موارد برای مشتریان در دسترس نیست، اما این برنامه بر اساس همان سرویس مکان یابی هستند.

هوآوی به جنگ مکان یاب گوگل می رود

البته این خاتمه ماجرا نیست. هوآوی خود نیز با همکاری شرکت تام تام درحال توسعه و انتشار یک برنامه مکان یاب است. اتفاقی که در بازار نرم افزار های مکان یاب می تواند موازنه را کاملا تغییر دهد و به رقیبی جدی برای مکان یاب گوگل تبدیل شود.

شما می توانید از طریق مرورگر وب نیز از سرویس مکان یاب گوگل استفاده کنید، اما کارایی آن با نسخه حامل درگوشی های اندروید یکسان نیست.

حتی می توان از این سرویس بر روی تلفن های هوآوی نیز استفاده کرد، اما در اینجا هم به تمام قابلیت های یک نرم افزار جامع مکان یابی دسترسی ندارید. به نظر می رسد برای یک تغییر بزرگ باید منتظر سرویس مکان یاب هوآوی Huawei Maps بمانیم. اما این هفته سرویس جهتیاب تام تام، ورودی با استقبال بسیار خوب را تجربه کرد.

سرویسی که می توان ادعا کرد بی نقص است و بهترین اپلیکیشن در میان برنامه های جهتیاب است. به نظر می رسد هوآوی با انتشار این اپلیکیشن و توسعه اپ گالری خود رقابت با غول های بازار تلفن های همراه هوشمند، یعنی سامسونگ و اپل را وارد فاز جدیدی کرده است.

شکستن انحصار این دو غول بزرگ کاری است که نوکیا، بلک بری، مایکروسافت و سونی پیروز به انجام آن نشدند، اما هوآوی آن را در جهت عملی کردن قرار داده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرادید
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5113

به "هوآوی به جنگ مکان یاب گوگل می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوآوی به جنگ مکان یاب گوگل می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید