هشدار نخست وزیر سابق ایتالیا درباره خروج از اتحادیه اروپا

به گزارش نوای پرنده پارسی، نخست وزیر سابق ایتالیا نسبت به طرح و برنامه وزیر کشور فعلی برای خارج کردن این کشور از اتحادیه اروپا هشدار داده است.

هشدار نخست وزیر سابق ایتالیا درباره خروج از اتحادیه اروپا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، انریکو لتا نخست وزیر پیشین ایتالیا در مصاحبه ای تاکید نمود: متئو سالوینی وزیر کشور ایتالیا که این کشور را به واسطه خروج از دولت ائتلافی با بحران سیاسی روبرو نموده است، احتمالا در نهایت میخواهد کشور را از اتحادیه اروپا خارج کند.

وی در ادامه اضافه نمود: سالوینی به هیچگونه اصولی پایبند نیست و شاید یک روز اعلام کند که خواهان خارج کردن ایتالیا از اتحادیه اروپا است. با سالوینی وقوع یک برگزیت ایتالیایی غیرممکن و بعید نخواهد بود.

هر دو حزب لیگ و جنبش 5 ستاره که در رقابت های انتخاباتی 2018 میلادی به شدت رویکرد ضد اتحادیه اروپا داشتند، پس از پیروزی در انتخابات تمایلی برای خارج کردن ایتالیا از اتحادیه پولی مشترک اروپا نشان نداده اند.

ولی مواضع سختگیرانه و افراطی سالوینی موجب شده است تا دولت فعلی ایتالیا با بسیاری از شرکای اروپایی خود بر سر مسائل مختلف از جمله پناهجویان و مهاجران خارجی با چالش های جدی روبرو گردد.

دولت رم با مقام های اتحادیه اروپا بر سر بودجه و اهداف آن نیز اختلاف نظر اساسی و جدی دارد.

ولی سالوینی روز شنبه در اظهاراتی گفته است که خارج کردن ایتالیا از یورو یا اتحادیه اروپا در دستور کار دولت فعلی قرار ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1753

به "هشدار نخست وزیر سابق ایتالیا درباره خروج از اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نخست وزیر سابق ایتالیا درباره خروج از اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید