هشدار سفیر پیشین آمریکا در اوکراین ، سیاست خارجی ترامپ غیراخلاقی و مبتنی بر تهدید و ترس است

به گزارش نوای پرنده پارسی، سفیر پیشین ایالات متحده در اوکراین نسبت به سیاست خارجی غیراخلاقی آمریکا در دنیا و جایگزین شدن تهدید، ترس و سردرگمی با اعتماد بین سیاستمداران آمریکایی هشدار داد.

هشدار سفیر پیشین آمریکا در اوکراین ، سیاست خارجی ترامپ غیراخلاقی و مبتنی بر تهدید و ترس است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا فوق لیسانس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، ماری یووانوویچ دو هفته پس از کناره گیری از تمام مقام های رسمی در وزارت خارجه آمریکا لب به سخن گشود و در نخستین اظهار نظر خود گفت: شیوه عملکرد دولت دانلد ترامپ در حوزه سیاست خارجی خطر بیگانه سازی متحدان را افزایش داده است و آنها را به تدریج سوی کسانی سوق می دهد که قابل اعتمادتر از آمریکا می دانند.

رئیس جمهوری آمریکا بهار گذشته همزمان با افزایش فشار بر دولت اوکراین برای تحقیق از رقبای سیاسی خود، حکم به برکناری سیاستمدار و دیپلمات حرفه ای آمریکایی از سفارت واشنگتن در کی یف داد. یووانوویچ هم پیش از کناره گیری از مسئولیت های خود در وزارت امور خارجه، به مجلس نمایندگان آمریکا رفت و یکی از شاهدان محاکمه استیضاح ترامپ بود. هر چند در نهایت این محاکمه در سنا به جایی نرسید.

خانم یووانوویچ روز گذشته به دانشگاه جورج تاون آمریکا رفت تا یک جایزه برای فعالیت در حوزه دیپلماسی دریافت کند. او در این مراسم گفت: ما باید پای بند به اصول، ثابت قدم و قابل اعتماد باشیم. بی پرده بگویم، یک سیاست خارجی غیراخلاقی و غیرقابل پیش بینی و جایگزین کردن اعتماد با تهدید، ترس و سردرگمی نمی تواند در درازمدت کارکرد داشته باشد. متحدان ما بسان ما بر اساس منافع خود عمل می نمایند و سوی شرکایی می فرایند که قابل اعتمادتر از ما باشند.

سفیر پیشین آمریکا در اوکراین که با تشویق ایستاده دانشجویان و دیپلمات ها استقبال شده بود، اضافه کرد: هشدار می دهم وزارت خارجه آمریکا به بحران خورده و رهبران آن فاقد دیدگاه سیاسی و شفافیت اخلاقی هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3721

به "هشدار سفیر پیشین آمریکا در اوکراین ، سیاست خارجی ترامپ غیراخلاقی و مبتنی بر تهدید و ترس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سفیر پیشین آمریکا در اوکراین ، سیاست خارجی ترامپ غیراخلاقی و مبتنی بر تهدید و ترس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید