نادران: حضور رییس جمهور الزامی است، لاریجانی: رییس جمهور مسافرت است

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: که طبق آئین نامه آنالیز کلیات باید پس از نطق رئیس جمهور آغاز می شد و هیئت رئیسه نباید بدون حضور رئیس جمهور جلسه را آغاز می کرد.

نادران: حضور رییس جمهور الزامی است، لاریجانی: رییس جمهور مسافرت است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز سه شنبه در تذکری آئین نامه ای به ماده 112 آئین نامه داخلی مجلس اشاره نمود و خطاب به هیئت رئیسه گفت: این ماده تصریح دارد که در آنالیز کلیات لایحه بودجه پس از نطق رئیس جمهور سخنگوی کمیسیون گزارش خود را ارائه می دهد.

وی ادامه داد: در موقع تقدیم لایحه بودجه تذکراتی داده شد که چرا آقای رئیس جمهور به مجلس نیامده تا گزارش عملکرد قانون برنامه در سال 91 را ارائه دهد و شما توجیه کردید که آئین نامه الزامی نکرده که رئیس جمهور در تقدیم لایحه بودجه حضور یابد.

این نماینده مجلس بر همین اساس تاکید نمود: اما در این ماده هیچ جای تفسیری برای هیئت رئیسه باقی نمی گذارد که بدون حضور رئیس جمهور جلسه را آغاز کند و اگر تفسیر شما غیر از نص صریح آئین نامه است، باید مطابق آئین نامه تفسیر خود را به رای مجلس بگذارید، یعنی اجازه ندهید از طرف مجلس تفسیر کنید.

نادران در ادامه اعلام کرد: آنچه که ظاهر این حکم است این است که آقای رئیس جمهور باید تشریف می آوردند و نطق می کردند و پس از آن سخنگوی کمیسیون تلفیق گزارش کمیسیون را ارائه می داد، لذا اکنون اقدامی که انجام شده خلاف آئین نامه داخلی مجلس است و باید مذاکرات متوقف گردد تا پس از حضور و صحبت رئیس جمهور جلسه ادامه پیدا کند.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نادران گفت: البته نص صریح آئین نامه همین است که شما گفتید، اما اگر رئیس جمهور نبود معنایش این نیست که مجلس نمی تواند آنالیز خود را انجام دهد. لذا نبودن رئیس جمهور باطل کننده آنالیز های مجلس نیست.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3483

به "نادران: حضور رییس جمهور الزامی است، لاریجانی: رییس جمهور مسافرت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نادران: حضور رییس جمهور الزامی است، لاریجانی: رییس جمهور مسافرت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید