معرفی فرودگاه بین المللی کلن بُن

به گزارش نوای پرنده پارسی، آشنایی با فرودگاه بین المللی کلن بُن | Cologne Bonn Airport

فرودگاه بین المللی کلن بن (Cologne Bonn Airport) آلمان یکی از فرودگاه های کشور آلمان است که برای هر دو شهر بن و کلن در آلمان به صورت مشترک خدمات پروازی ارائه می نماید. این فرودگاه دارای فعالیت های پروازی مختلفی است. فرودگاه کلن بُن دارای خدمات بسیاری برای مسافرینی که مقصدشان به یکی از شهرهای بزرگ و مهم آلمان است می باشد. این فرودگاه همانطور که در ادامه توضیح خواهیم داد، سومین فرودگاه بزرگ کشور آلمان به شمار میرود. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر فرودگاه بین المللی کلن بن را بررسی نماییم.

معرفی فرودگاه بین المللی کلن بُن

تاریخچه فرودگاه بین المللی کلن بُن

در سال 1938 میلادی در منطقه ای بین دو شهر کلن و بن، دولت آلمان اقدام به تاسیس یک فرودگاه نظامی در این منطقه نمود که فقط برای مقاصد نظامی و دولتی مورد استفاده قرار می گرفت.

این فرودگاه تنها یک باند باند به همراه یک برج مراقبت در خود داشت.

این فرودگاه تا سال 1948 به همین منوال فعالیت خود را ادامه داد تا این که در حالی که یک دهه از فعالیت آن گذشته بود، مسئولان و شهرداران دو شهر همسایه یعنی کلن و بن به این فرودگاه نظامی اما با موقعیت خوب جلب گشت و برای آن تصمیم های نو را اتخاذ نمودند.

در آن زمان تمامی پروازها به سمت فرودگاه برلین صورت می گرفت و کسانی که قصد عزیمت به هر دو شهر کلن و بن را داشتند با وسایل نقلیه دیگری خود را به این دو شهر می رساندند.

پس از انجام مذاکرات سران این شهرها قرار بر این شد که دو شهر کلن و بن از این فرودگاه به صورت مشترک و با برنامه ریزی استفاده نمایند.

فرودگاه کلن بُن پس از این اقدام تبدیل به یک فرودگاه مسافربری و باربری شد.

این فرودگاه برای کاربری نو خودش تجهیزات فرودگاهی همچون: باندها، ترمینال ها و تجهیزات آن را نوسازی نموده و توسعه دادند. برای سهولت رفت و آمد مردم به این فرودگاه و یا مسافران، یک ایستگاه راه آهن به این مجموعه نیز اضافه کردند.

در طی مدت کمی آن قدر فعالیت های این فرودگاه گسترده شد که این فرودگاه توانست پروازهای خود را به 115 مقصد مختلف در 35 کشور مختلف در سراسر جهان افزایش داد.

فرودگاه بین الملی کلن بُن از نظر پروازهای باری وکارگو در حال حاضر به عنوان سومین فرودگاه بزرگ آلمان به حساب می آید و از این نظر نیز در رقابت با دیگر فرودگاه های بزرگ کشور آلمان است. فرودگاه بین المللی کلن بُن را با نام فرودگاه کنراد آدناور (Konrad Adenauer airport) در کشور آلمان نیز می شناسند.

این فرودگاه اشتراکی را به عنوان تنها فرودگاه بین المللی یکی از شهرهای بزرگ آلمان، شهر کلن می شناسند اما همانطور که گفتیم که درعین حال این فرودگاه به شهر بُن (Bonn) نیز خدمات پروازی چه در زمینه تجاری و چه در زمینه باری و کارگو می رساند.

همانطور که گفتیم این فرودگاه در زمره فرودگاه های دو اسمه است، در واقع نام دوم آن یعنی فرودگاه کنراد آدناور از آن جایی آمده است که این نام از کنراد آدناور، نخستین صدراعظم آلمان غربی بعد از جنگ بوده است و فرودگاه کلن بن، نام دوم خود را از او می گیرد.

همانطور که بالاتر گفتیم این فرودگاه از لحاظ تعداد پروازهای باری، سومین فرودگاه بزرگ این کشور به شمار می رود.

فرودگاه بین المللی کلن بن آلمان در واقع به عنوان یکی از معدود فرودگاه هایی است که در طول 24 ساعت روز در حال فعالیت و ارائه خدمات به مسافران است.

فرودگاه بین المللی کلن بن قطب خطوط هوایی فدکس اکسپرس (FedEx Express)، یورو وینگز (Eurowings) و جرمن وینگز (Germanwings) نیز به حساب می آید.

علاوه بر این که خدمات مسافربری و تجاری و باربری استفاده می گردد، علاوه بر آن مراکزی همچون: مرکز هوافضای آلمان و آژانس فضایی اروپا نیز این مکان را دارند که از این فرودگاه برای آموزش فضانوردان استفاده نمایند.

اطلاعات فرودگاه بین المللی کلن بُن

نام فرودگاه بین المللی کلن بن: Cologne Bonn Airport

کد یاتا: EDDK

کد ایکائو: CGN

نوع فرودگاه: عمومی

ارتفاع از سطح دریا: 92 متر

ترمینال ها: 2 ترمینال مجزا

وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی کلن بن: www.koeln-bonn-airport.de

ترمینال های فرودگاه بین المللی کلن بُن

فرودگاه بین المللی کلن بُن دارای 2 ترمینال مجزا است که در فاصله ای کم از یکدیگر قرار گرفته اند. ترمینال شماره 1 را در سال 1970 تأسیس کردند و در طراحی آن از قطعات بزرگ بتن استفاده نموده اند. ساختمان اصلی فرودگاه بن کلن را به شکل حرف U نگلیسی ساخته اند.

ساختمان این ترمینال به طور مستقیم به ایستگاه راه آهن فرودگاه متصل است.

این ترمینال با شرکت های هوایی لوفت هانزا و شرکت هواپیمایی آسترین ایرلاینز بیشترین تعداد پرواز را در این ترمینال دارند.

حال به ترمینال شماره 2 این فرودگاه می رسیم. فعالیت ترمینال شماره 2 این فرودگاه از سال 2000 میلادی شروع شد.

با این که ترمینال شماره 2 به ترمینال شماره 1 متصل است، اما تجهیزات مخصوص ومجزایی نسبت به ترمینال شماره 1 دارد.

این ترمینال را به شکل یک مستطیل و از فولاد و شیشه ساخته اند.

خطوط هوایی پرواز ایران ایر، رایان ایر (Ryanair) و KLM در ترمینال شماره 2 متمرکز هستند. ترمینال شماره 2 در شمال ترمینال شماره 1 قرار گرفته است.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی کلن بُن

فرودگاه بین المللی کلن بن در مقابل هر دو ترمینالش ورودی ایستگاه قطار را دارد.

قطارها هر 1 ساعت یک بار به این ایستگاه می آیند وبرای مسیرهای طولانی بسیار مناسب هستند. در این فرودگاه یک ترمینال اتوبوس های بیرون شهری وجود دارد که مسافران را به شهرهای اطراف می رساند.

تاکسی ها هم برای عزیمت به دو شهر کلن و بن در دسترس هستند.

امکانات فرودگاه بین المللی کلن بُن

  • در ترمینال شماره 1 این فرودگاه یک سالن عبادت قرار گرفته است.
  • مغازه ها و فروشگاه های مختلف برای خرید مسافران در این ترمینال موجود است.
  • چندین رستوران و کافه مختلف در این ترمینال قرار گرفته است.
  • در ترمینال شماره 2 نیز درای تجهیزات امنیتی، کافه و رستوران و باجه های مختلف چک این می باشد.
منبع: الی گشت
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7584

به "معرفی فرودگاه بین المللی کلن بُن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی کلن بُن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید