مشکل امنیتی در iOS 13 نام مخاطبین را بدون باز کردن گوشی به نمایش می گذارد

به گزارش نوای پرنده پارسی، درحالیکه هنوز سیستم عامل iOS 13 به طور رسمی منتشر نشده، یک محقق امنیتی با نام Jose Rodriguez، ویدئویی را در یوتیوب به نمایش گذاشت که از وجود یک مشکل امنیتی عجیب در این سیستم عامل خبر می داد.

مشکل امنیتی در iOS 13 نام مخاطبین را بدون باز کردن گوشی به نمایش می گذارد

این مشکل زمانی بوجود می آید که شخصی با شما تماس FaceTime برقرار کند و سپس شما از طریق سیری، قابلیت Voice Over را فعال کنید. (Voice Over قابلیتی است در دستگاه های اپل که برای کمک به افراد نابینا یا کم بینا طراحی شده و جزئیات روی صفحه نمایش گوشی را برای آن ها می خواند) بدین ترتیب کاربر حتی بدون باز کردن گوشی خود می تواند به نام، شماره، آدرس ایمیل، آدرس و هرآنچه که برای یک مخاطب ذخیره شده است دسترسی داشته باشد. خوشبختانه به غیر از این تعیینات، هیچ چیز دیگر اعم از تصاویر یا فایل های شخصی در معرض نمایش قرار نمی گیرند.

به گفته Rodriguez، او این ویدئو را در ماه جولای برای اپل فرستاده بود، اما همچنان در نسخه Gold Master این سیستم عامل که قرار است کمتر از یک هفته دیگر منتشر شود، شاهد وجود همچین مسئله ای هستیم. چند وقت پیش نیز تیم The Verge توانسته بود قفل صفحه آیفون X را در همین نسخه از سیستم عامل iOS دور بزند!

13 ویژگی سیستم عامل iOS 13 که آیفون های قدیمی را کاربردی تر از همیشه می کند

سال گذشته، Rodriguez مشکل مشابهی را در نسخه 12.1 سیستم عامل iOS پیدا کرده بود که نه تنها نام مخاطبین، بلکه تصاویر و فایل های شخصی را نیز به نمایش می گذاشت. در آن زمان اپل در بروزرسانی بعدی، به حل این مشکل امنیتی اقدام و آن را برطرف کرد. جالب اینجاست که قابلیت Voice Over حتی در iOS 8 نیز این مشکل را برای گوشی های اپل بوجود آورد.

خوشبختانه برای اینکه شخصی ناشناس به چنین اطلاعاتی دسترسی داشته باشد، ابتدا باید گوشی شما را در اختیار داشته باشد، سپس به کمک یک گوشی آیفون دیگر، از طریق FaceTime با شما تماس برقرار کند، VoiceOver را فعال کند و سپس به آنچه که می خواهد دسترسی داشته باشد. بنابراین می توان گفت این مشکل برخلاف دیگر مسائل امنیتی، برای تهدید امنیت کاربران راه درازی را باید در پیش بگیرد و انتظار می رود اپل در بروزرسانی iOS 13.1، آن را کاملا برطرف کند.

شما عزیزان می توانید ویدیویی از این مسکل امنیتی را که Rodriguez برای اپل فرستاده در زیر تماشا کنید.

زمان انتشار iOS 13 و نام دستگاه های قابل بروزرسانی به آن تعیین شد

منبع: phonearena

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2357

به "مشکل امنیتی در iOS 13 نام مخاطبین را بدون باز کردن گوشی به نمایش می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل امنیتی در iOS 13 نام مخاطبین را بدون باز کردن گوشی به نمایش می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید