نقطه نارنجی عجیب روی آیفون، نشانه چیست؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، نقطه نارنجی به طور اتوماتیک ظاهر نمی گردد. بسته نرم افزاری جدید iOS 14 برای استفاده از ویژگی جدید باید روی تلفن نصب گردد.

نقطه نارنجی عجیب روی آیفون، نشانه چیست؟

بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند آیفون به تازگی هر از گاهی در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش تلفن خود یک نقطه نارنجی عجیب را مشاهده می نمایند که بخشی از به روزرسانی سیستم عامل اپل است.

بر اساس مطلبی که امریکن فورچون منتشر نموده، این نقطه نارنجی بخشی از آخرین به روزرسانی نرم افزار iOS از سوی شرکت اپل است و بخشی از فعالیت های شرکتی است که مدعی است تلفن های آیفون را برای ارائه خدمات و حریم خصوصی بهتر فراوری می نماید.

به طور معمول، نقطه روی صفحه نمایش هر کاربر به معنای جاسوسی یکی از برنامه ها روی داده یا دوربین گوشی است. در بسیاری از موارد، وجود این نقطه تعجب آور نیست، زیرا بسیاری از کاربران آگاهانه یا ناخواسته اجازه استفاده از دوربین یا میکروفون را به بسیاری از برنامه ها می دهند.

اما این خطر در بعضی موارد وجود دارد که بعضی از فراورینمایندگان برنامه ها بدون اجازه اقدام به دسترسی و دزدی داده ها و اطلاعات از تلفن همراه نمایند. این گروه برنامه های بحث برانگیز شامل برنامه هایی هستند که به جاسوس افزار spyware یا برنامه های stalking معروفند.

شاید اکنون ویژگی نقطه سبز و نارنجی جدید اپل بتواند به کاربران درباره چنین عملکرد هایی در تلفن هایشان هشدار دهد.

نقطه نارنجی به طور اتوماتیک ظاهر نمی گردد. بسته نرم افزاری جدید iOS 14 برای استفاده از ویژگی جدید باید روی تلفن نصب گردد.

اپل نسخه های بتا iOS 14 را معرفی نموده که حاوی شماری از ویژگی ها و مزایای جدید دیگر است، از جمله ابزار هایی برای تنظیم صفحه نمایش تلفن، و ویژگی راه اندازی ماشین به وسیله تلفن آیفون که برای بعضی از کاربران از تابستان منتشر شده است.

کارشناسان بر این باورند که ویژگی نقطه نارنجی به عنوان بخشی از برنامه های گسترده تر اپل برای افزایش شهرت آن به عنوان شرکتی است که حریم خصوصی را حفظ می نماید و به عنوان گامی برای تمایز آیفون ها از تلفن های اندروید است؛ جایی که کنترل حریم خصوصی در آن ها رایگان است.

به نوشته العربیه، کسانی که نگران جاسوسی برنامه ها هستند می توانند با مشاهده برنامه های مجزا در تنظیمات آیفون، فعالیت خود را کنترل نمایند. همچنین کاربران می توانند با کلیک روی منوی حریم خصوصی که زیر تنظیمات موجود است، ببینند کدام برنامه ها به دوربین و میکروفون تلفن آن ها دسترسی دارند.

منبع: ایندیپندنت

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: فرادید
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5209

به "نقطه نارنجی عجیب روی آیفون، نشانه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقطه نارنجی عجیب روی آیفون، نشانه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید