این نام شبکه وای فای به طور کامل وای فای آیفون را غیبرطرفال می نماید و فقط با خاموش و روشن شدن آیفون مشکل برطرف می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، یک محقق امنیتی دریافته با انتخاب یک نام شبکه خاص برای وای فای، باعث هنگ کردن iOS و عدم اتصال به وای فای در آیفون می گردد. این نام شبکه وای فای، به طور کامل قابلیت اتصال وای فای آیفون را غیبرطرفال نموده و فقط با خاموش و روشن کردن گوشی مشکل برطرف می گردد.

این نام شبکه وای فای به طور کامل وای فای آیفون را غیبرطرفال می نماید و فقط با خاموش و روشن شدن آیفون مشکل برطرف می گردد

در توییتر، محققی به نام کارل شو نشان داد پس از اتصال به یک شبکه وای فای با نام p%s%s%s%s%n%، همه قابلیت های وای فای گوشی آیفون غیبرطرفال می شوند.

ظاهرا این یک باگ در سیستم عامل موبایل iOS اپل است. هنگامی که یک آیفون یا آیپد به شبکه وای فای با نام p%s%s%s%s%n% وصل می شوند؛ دیگر دستگاه قادر به اتصال به وای فای نیست و ویژگی هایی مانند AirDrop به طور کامل از کار می افتند. این مشکل پس از ریستارت آیفون و آیپد از بین می رود؛ اگرچه در ادامه یک راه چاره دیگر هم گفته شده است!

این کاربر توییتر شرح نداده است که چرا چنین مسئله ای برای وای فای آیفون و آیپد پیش می آید ولی احتمالا هر برنامه نویس و توسعه دهنده نرم افزار می تواند حدس بزند مشکل از کجا است.

مشکل از کجا است؟

یک حدس این است که در زبان های برنامه نویسی از سینتکس [character]% برای قالب های متغیر از یک رشته خروجی استفاده می گردد. به اسم مثال، در زبان سی، n% یک معنی خاص دارد و عملکرد ویژه ای انجام می دهد.

بنابراین، احتمالا، تابع زیرسیستم وای فای در iOS وقتی با SSID یا نام شبکه بالا روبرو می گردد؛ به جای اینکه آن را صرفا یک نام وای فای تلقی کند؛ آن را به بعضی از کتابخانه های داخلی برای قالب بندی رشته ارجاع می دهد و همین باعث ایجاد اشکال و باگ می گردد. چون، این ارجاع می تواند باعث نوشتن خودسرانه در حافظه و سرریز شدن بافر سیستم گردد. سیستم حافظه در این شرایط مختل و تخریب شده و فرایند سازمان دهی کارها از دست iOS خارج می گردد.

بدیهی است که هیچ کاربری از نام p%s%s%s%s%n% برای شبکه وای فای خود استفاده نمی کند و احتمال بروز این اشکال تقریبا صفر درصد است. جز اینکه افرادی که قصد شوخی و مزاح داشته باشند یا مانند محقق امنیتی بالا، مشغول تست و کارهای پژوهشی باشند.

برای اینکه بتوانید مشکل را برطرف کنید؛ باید تنظیمات شبکه را ریست و بازنشانی کنید. برای این منظور، باید وارد اپلیکیشن Settings شده و سراغ تنظیمات راستا General -> Reset -> Reset Network Settings بروید.

با این گزینه، می توانید تمام تنظیمات شبکه ذخیره شده روی آیفون را ریستارت کنید (از جمله تنظیمات مربوط به VPN و شبکه های موبایل). در نتیجه، نام شبکه وای فای مخرب ما از حافظه گوشی پاک می گردد و دوباره می توانید به وای فای وصل شوید.

روش دیگر برطرف این مشکل، خاموش و روشن کردن یا ریستارت آیفون و آیپد است.

منبع: شبکه چی
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7328

به "این نام شبکه وای فای به طور کامل وای فای آیفون را غیبرطرفال می نماید و فقط با خاموش و روشن شدن آیفون مشکل برطرف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این نام شبکه وای فای به طور کامل وای فای آیفون را غیبرطرفال می نماید و فقط با خاموش و روشن شدن آیفون مشکل برطرف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید