آشنایی کامل با سیستم حمل و نقل سنت پترزبورگ

به گزارش نوای پرنده پارسی، راهنمای حمل و نقل سنت پترزبورگ

درباره روسیه دیگر همه می دانند که بعد از مسکو، سنت پترزبورگ شهر مهم این کشور است. سنت پترزبورگ زیبا و پر جاذبه، شهری است پر جمعیت و بزرگ که بر اساس تصورات بنیان گذارش پتر کبیر که مردم این شهر با قایق رفت و آمد کنند بهتر است، با پیشرفت جوامع و هدیه هایی که تکنولوژی و عصر ماشین به همه مردم جهان و علی الخصوص سنت پترزبورگ داد؛ این شهر امروزه دارای وسایل نقلیه و زیادی است. در واقع سنت پترزبورگ امروزه یکی از کامل ترین سیستم های حمل و نقل در جهان را دارا است. از آن جایی که یکی از بهترین مقاصد سفرهای خارجی سنت پترزبورگ و دیگ شهرهای روسیه است، ما امروز در خبرنگاران راهنمای حمل و نقل سنت پترزبورگ را به صورت کامل برایتان شرح خواهیم داد تا در سفر به این شهر از آن استفاده نمایید.

آشنایی کامل با سیستم حمل و نقل سنت پترزبورگ

اگر قصد دارید تا به شهر سنت پترزبورگ سفر کنید، به نظر می رسد که علاوه بر این که احتیاج دارید تا درباره راهنمای حمل و نقل سنت پترزبورگ بدانید؛ درباره دیگر نکات لازم برای سفر به این شهر اطلاعات کسب نمایید. از این رو پیشنهاد می کنیم که مطلب راهنمای سفر به سنت پترزبورگ را حتما مورد مطالعه قرار دهید.

مترو | اتوبوس | تاکسی | اتوبوس برقی | تراموا | اپلیکیشن درخواست تاکسی در سنت پترزیورگ

در سفر با مترو سنت پترزبورگ، موزه گردی کنید!

اولین وسیله ای که در راهنمای حمل و نقل سنت پترزبورگ می خواهیم به شما معرفی نماییم و آن را کاملا مورد بحث و بررسی قرار دهیم، مترو این شهر (Saint Petersburg Metro) است.

با این که یکی از جاذبه های شهر مسکو متروی زیبایش است ولی متروی سنت پترزبورگ هم چیزی از یک موزه فاخر با نورپردازی زیبا ندارد!

تعداد افرادی که از این مترو روزانه تردد می نمایند، میلیونی است.

متروهای زیرزمینی این شهر پر هستند از دکوراسیون و وسایل تزئینی بسیار زیبا که از زمان شوروی تا به الان به همان قوت و زیبایی خود وجود دارند.

متروی این شهر در سال 1955 میلادی تاسیس شده است.

درباره متروی سنت پترزبورگ باید این را بدانید که یکی از عمیق ترین متروهای دنیا است و از این رو پله های بسیار زیادی در ایستگاه های متروی این شهر وجود دارد.

متروی سنت پترزبورگ یکی از بهترین خطوط جا به جایی به وسیله مترو در قاره اروپا و آسیا است.

نقشه و علائم این مترو بسیار ساده و آسان تنظیم شده اند و هر کسی از پس خواندن و متوجه شدن این علائم بر می آید.

یکی از نکات بسیار جالبی که درباره متروی سنت پترزبورگ وجود دارد این است که به رسم قدیم و دوره شوروی ها در این ایستگاه ها برای رد شدن هنوز هم از ژتون هایی که بزرگ تر از یک سکه هستند، استفاده می شود.

طریقه کار کردن با این بلیط های ژتونی به این صورت است که ابتدا سکه را وارد دستگاه مخصوص می کنید و سپس بعد از تایید دستگاه می توانید از مترو استفاده کنید!

در حال حاضر متروی این شهر دارای 67 ایستگاه در 5 خط است.

اگر به سنت پترزبورگ سفر کردید و خواستید تا از مترو استفاده نمایید، به این نکات توجه کنید:

  • ایستگاه های مترو در سنت پترزبورگ با تابلویی که حاوی حرف M که آبی رنگ است، مشخص شده اند.
  • کرایه مترو در شهر سنت پترزبورگ بین 40 تا 45 روبل (قیمت هر روبل روسیه در تاریخ 30/4/1398 برابر است با 1900 تومان) است.
  • ساعت کاری مترو سنت پترزبورگ هر روز از ساعت 5:30 صبح تا 00:20 بعد از نیمه های شب است.

با اتوبوس به بیشتر نقاط شهر سنت پترزبورگ سفر کنید!

دیگر نوبت به بررسی اتوبوس ها در راهنمای حمل و نقل سنت پترزبورگ رسیده است.

سیستم حمل و نقل با اتوبوس در سنت پترزبورگ به گونه ای است که روزانه نزدیک به 3200 دستگاه اتوبوس در ایستگاه ها و نقاط مختلف این شهر مسافر جا به جا می نمایند.

اتوبوس یکی از مهم ترین وسایل در سیستم حمل و نقل شهری این شهر بزرگ است زیرا شهروندان و مسافران زیادی به وسیله آن در نقاط مختلف این شهر جا به جا می شوند.

در راهنمای حمل و نقل سنت پترزبورگ باید این را به شما بگوییم که اتوبوس وسیله ای بسیار پر طرفدار در سنت پترزبورگ است و علت آن هم این است که هم هزینه آن کم و مناسب است و هم مناطق بسیار زیادی را تحت پوشش خود دارد.

از آن جایی که مردم بسیار زیادی با مقاصد مختلفی در سنت پترزبورگ جا به جا می شوند و ممکن است که روزانه چند بار از اتوبوس استفاده نمایند، 2 نوع شرکت اتوبوسرانی در این شهر اتوبوس های خود را ارائه می دهد.

این اتوبوس ها در 2 نوع عمومی و خصوصی موجود هستند.

این اتوبوس ها از لحاظ جهتهای تحت پوشش با یکدیگر تفاوت خاصی نداردند و پر رنگ ترین عامل تمایزشان از یکدیگر، کرایه ای است که از مسافران دریافت می نمایند.

اگر بلیط هواپیما به قصد سفر به این شهر گرفتید، در زمان استفاده از اتوبوس های سنت پترزبورگ توجه داشته باشید که اتوبوس هایی که با حروف و علائمی همچون T و K از اتوبوس های عمومی این شهر کاملا متمایز شده اند.

البته اتوبوس ها در سنت پترزبورگ تنها خلاصه به اتوبوس های معمولی مثل اتوبوس هایی که در شهرهای خودمان است، نمی شود!

در راهنمای حمل و نقل در سنت پترزبورگ باید این را بدانید که اتوبوس در سنت پترزبورگ به انواع اتوبوس های معمولی، تراموا، اتوبوس های برقی و مینی بوس ها تقسیم می شود.

مینی بوس در کنار اتوبوس های بزرگ در دسته اتوبوس های متعلق به شرکت های خصوصی و تجاری می باشد.

تراموا و اتوبوس های برقی نسبت به اتوبوس های معمولی یک تفاوت ویژه دارند.

این دو وسیله نقلیه از دسته اتوبوس ها در ایستگاه و جهتهایی خاص و محدود مسافران را جا به جا می نمایند اما اتوبوس های معمولی خط های بیشتری دارند و گستره حمل و نقل مسافران آن ها بسیار بیشتر و فراگیرتر است.

در اتوبوس های سنت پترزبورگ و علی الخصوص اتوبوس های متعلق به شرکت های تجاری در بیشتر اوقات باید به محض ورود به اتوبوس کرابه خود را پرداخت نمایید ولی گاهی هم پیش می آید که در انتهای جهت کرایه خود را بپردازید.

در هنگام استفاده از اتوبوس در سنت پترزبورگ به یاد داشته باشید که:

  • اگر واژه входе به معنای ورودی را دیدید، باید به محض ورود به اتوبوس کرایه خود را پرداخت نمایید.
  • اگر واژه выходе به معنای خروج را دیدید، می توانید کرایه خود را در انتهای جهت به راننده پرداخت نمایید.
  • کرایه اتوبوس های این شهر از خصوصی تا عمومی متفاوت است و بین 36 تا 42 روبل است.

تاکسی، گزینه آخر برای جا به جایی در سنت پترزبورگ!

عمومی و زیادترین وسیله نقلیه ای که نه تنها در سنت پترزبورگ بلکه در تمامی نقاط دنیا در دسترس همگان است، بدون شک تاکسی است.

امروزه دیگر تاکسی ها در انواع مختلفی ار اینترنتی گرفته تا تاکسی های عبوری و خطی در همه جای دنیا برای رفاه حال مسافرین در دسترس است.

در رابطه با تاکسی در راهنمای حمل و نقل سنت پترزبورگ باید بگوییم که تاکسی های این شهر در تمامی نقاط شهر بر عکس دیگر وسایل حمل و نقل به نسبت کم تر است.

تاکسی هایی که در این شهر فعالیت می نمایند، در اکثر مواقع متعلق به شرکت های تاکسیرانی عمومی و خصوصی هستند.

البته اگر بخواهیم به نسبت بگوییم، تاکسی های خصوصی بسیار بیشتر از تاکسی های عمومی در این شهر در دسترس همه هستند.

به خاطر این که تاکسی های سنت پترزبورگ کم هستند، میزان کرایه دریافتی بالا است و در شرایط مختلفی هم که در ادامه حتما برایتان توضیح خواهیم داد؛ بیشتر هم می شود.

این را هم باید بگوییم که این کرایه های بالا با آمدن تاکسی های آنلاین و فراگیر شدنشان تغییر چندانی نکرده و در عین حال، کرایه این تاکسی ها هم بالا می باشد.

اگر در سنت پترزبورگ از برنامه ای موبایلی درخواست ماشین کردید این را بدانید که ممکن است که حتی راننده تا 15 دقیقه بعد به شما بپیوندد و این اصلا جای تعجب ندارد!

توجه! از آن جا که شما در سنت پترزبورگ یک توریست هستید پیشنهاد می کنیم که از تاکسی های شخصی که علامت تاکسی و رسمی ندارند، اصلا استفاده نکنید.

همیشه هم قبل از سوار تاکسی شدن با راننده میزان کرایه ای که در نهایت می خواهید پرداخت کنید را طی کنید و همه جوانب را بسنجید و اصلا بدون این کار اصلا سوار ماشین نشوید زیرا ممکن است در نهایت هزینه ای بسیار زیادی بابت تاکسی خود پرداخت نمایید.

در صورتی که می خواهید در سنت پترزبورگ سوار تاکسی شوید، در نظر داشته باشید که:

  • کرایه تاکسی با ترافیک نرمال و معمولی، بین 99 تا 250 روبل است.
  • کرایه تاکسی با ترافیک نرمال و معمولی با طی کردن مسافت 1 کیلومتر، بین 10 تا 30 روبل بر روی کرایه شما اضافه می شود.
  • کرایه تاکسی با ترافیک نرمال و معمولی بعد از 1 ساعت، بین 300 تا 560 روبل بر روی کرایه شما اضافه می شود.

اتوبوس های برقی، جهتهای محدود اما به صرفه!

با این که در بخش اتوبوس ها درباره اتوبوس های برقی کمی توضیح دادیم، باید درباره این مدل از اتوبوس ها در راهنمای حمل و نقل سنت پترزبورگ بگوییم که این مدل از اتوبوس ها همگی دارای پلاک با شناسه T هستند و دارای جهتهایی محدود است.

البته این جهتهای محدود، همگی جهتهای پر تردد در شهر سنت پترزبورگ هستند.

در زمینه پرداخت هزینه رفت و آمد با اتوبوس های برقی پیشنهاد می کنیم که کارت های اعتباری درون شهری سنت پترزبورگ را تهیه نمایید و با استفاده از آن ها، هزینه سفر خود را پرداخت نمایید.

هزینه رفت و آمد با اتوبوس های برقی هم نیز مانند اتوبوس های معمولی است.

تراموا، گزینه ای دیگر برای رفت و آمد در شهر

ترامواهای موجود در شهر سنت پترزبورگ هم یکی از بهترین وسیله های حمل و نقل در این شهر هستند که آن ها هم در بخش اتوبوس ها در راهنمای حمل و نقل سنت پترزبورگ برای شما مورد بررسی کوتاهی قرار دادیم.

استفاده از تراموا از سال 1998 به بعد در سطح شهر سنت پترزبورگ باب شد و 21 سال است که در سنت پترزبورگ مردم با تراموا هم رفت و آمد می نمایند.

به یاد داشته باشید که ترامواهای سنت پترزبورگ به رنگ قرمز هستند.

ترامواها هم با علامت T متمایز شده اند.

میزان کرایه تراموا هم با هزینه پرداهتی برای اتوبوس ها یکسان است.

معرفی چند اپلیکیشن درخواست تاکسی در سنت پترزبورگ

حال که راهنمای حمل و نقل سنت پترزبورگ را کاملا برای شما توضیح دادیم، خوب است که چند برنامه درخواست تاکسی آنلاین در این شهر را به شما معرفی نماییم.

از جمله برنامه هایی که برای درخواست تاکسی آنلاین در سنت پترزبورگ بر روی گوشی خود نصب کنید، می توانیم به:

  • Maxim
  • Yandex
  • Protaxi SPb
  • TaxovichkoF

اشاره نماییم.

از بین این برنامه ها، TaxovichkoF و Protaxi SPb تنها مختص به شهر سنت پترزبورگ هستند که ما از بین آن ها، برنامه TaxovichkoF را برایتان توضیح خواهیم داد ولی این را بدانید که Protaxi SPb نیز با تاکسیویچ کوف فرقی ندارد.

  • تاکسیویچ کوف | TaxovichkoF

یکی از اپلیکیشن های اختصاصی برای شهر سنت پترزبورگ که می توانید به راحتی از آن درخواست تاکسی مطمئن کندی، اپلیکیشن تاکسیویچ کوف است.

در راهنمای حمل و نقل سنت پترزبورگ درباره این اپلیکیشن باید بگوییم که برای استفاده از آن بگوییم که:

  • برای استفاده از ان احتیاج به اینترنت پر سرعت دارید.
  • برای استفاده از آن احتیاج به گوشی های هوشمند دارید.
  • امکان پرداخت آنلاین و درون برنامه ای
  • این برنامه را می توانید بر روی هم گوشی های اندروید و هم IOS به راحتی نصب نمایید.

آیا شما تا به حال به شهر سنت پترزبورگ سفر کرده اید؟ تجربه جا به جایی با وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر را داشته اید؟

تجربه خودتان را در کامنت با ما در میان بگذارید!

پری ها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

منبع: الی گشت
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1688

به "آشنایی کامل با سیستم حمل و نقل سنت پترزبورگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی کامل با سیستم حمل و نقل سنت پترزبورگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید