لنکاوی، جزایری معین کننده در انتخابات مالزی

به گزارش نوای پرنده پارسی، مردم مالزی برای انتخاب نخست وزیر خود بین ماهاتیر محمد و نجیب رزاق آماده می شوند.

لنکاوی، جزایری معین کننده در انتخابات مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از چنل نیوز آسیا، 9 می (19 اردیبهشت) نزدیک به 15 میلیون نفر از مردم مالزی درمورد ادامه فعالیت نجیب رزاق تصمیم گیری می نمایند.

رزاق از حزب باریسان ناسیونال در منطقه لنکاوی با چالشی جدی از طرف حزب اسلامی مالزی (PAS) و حزب مخالف ائتلاف پاکاتان هاراپان روبرو است. برای اولین بار در تاریخ مالزی حزب مخالف به رهبری ماهاتیر محمد باتجربه که زمانی نخست وزیر این کشور به شمار می رفت و یکی از ارکان کلیدی حزب باریسان ناسیونال بود، به قدرت بسیار نزدیک شده است.

برای اهالی لنکاوی، ماهاتیر مردی است که کشور فقیر مالزی را به یک مقصد توریستی در رده جهانی تبدیل نموده است. سابقه 22 ساله وی در قدرت نقشی کلیدی در رشد و توسعه مالی مالزی ایفا نموده است.

درحالی که چهار روز تا انتخابات سراسری مالزی باقی مانده، ماهاتیر 92 ساله تمام کوشش خود را انجام خواهد داد تا مردم لنکاوی و کل کشور را علیه حزب سابق خود ترغیب کند. هدف نهایی نجیب خارج کردن نخست وزیر از قدرت پس از 9 سال است.

البته نجیب رزاق هم با سخنرانی روز آدینه خود نشان داد که آماده رقابتی سخت با ماهاتیر محمد است. وی در صحبتهای خود از اختصاص 25 میلیون دلار برای یاری به توریسم این منطقه اطلاع داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2789

به "لنکاوی، جزایری معین کننده در انتخابات مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لنکاوی، جزایری معین کننده در انتخابات مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید