لزوم رسیدگی به درخواست یونان برای پرداخت غرامت جنگ جهانی

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران: رئیس جمهوری آلمان خواهان پرداخت غرامت های جنگ جهانی به یونان که این کشور اخیرا درخواست آن را مطرح نموده است شد.

لزوم رسیدگی به درخواست یونان برای پرداخت غرامت جنگ جهانی

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه آلمانی تاگس اشپیگل، یوآخیم گاوک رئیس جمهوری آلمان خواهان پرداخت غرامت های جنگ جهانی به یونان که اخیرا این کشور درخواست آن را مطرح نموده است شد.

وی درخواست یونان برای غرامت های جنگ جهانی را قابل درک دانسته و در عین حال تاکید نمود که وی تفسیر قانونی متفاوت با دولت آلمان در این باره ندارد.

گاوک که در مصاحبه با روزنامه زوددویچه سایتونگ سخن می گفت خواهان یک راه حلی در این راستا شد که آلمان و یونان از آن راضی بوده و به خوبی بتوانند با آن زندگی نمایند. وی از این رو خواهان پرداخت غرامت جنگ جهانی به یونان شد.

وی همچنین گفت آلمان امروز نسل کسانی است که در جنگ جهانی دوم ردی از کشتار در اروپا از جمله یونان به جا گذاشته اند که ما به طور شرم آوری مدتهای طولانی اطلاعات کمی درباره آن داشتیم.

گاوک همزمان با نگاهی به درخواست یونان برای پرداخت غرامت های جنگ جهانی دوم از طرف آلمان، از آتن خواست که در این مسئله کمی محبت آمیز تر از آنچه گاهی اوقات رخ می دهد رفتار کند.

نخست وزیر یونان چندی پیش خواهان رسیدگی به مسئله غرامت های جنگ جهانی از طرف آلمان شد.

همچنین صدر اعظم آلمان نیز روز گذشته در سخنانی تاکید نمود که آلمانی ها نقشی ویژه، حساس و قابل توجه برای مقابله با آنچه در زمان ناسیونال سوسیالیسم رخ داده است دارند. وی همچنین به نگرانی ها و آسیب های طولانی مدت در دیگر کشورها در این باره اشاره نموده و گفت: من نسبت به این مسئله درک کامل دارم.

وی در این ارتباط از سفر خود به روسیه در ده ماه می خبر داده و با اشاره به اینکه اختلاف نظرهای عمیقی درباره مسئله اوکراین با مسکو وجود دارد در عین حال گفت: با این همه این بسیار مهم است که مشترکا با رئیس جمهوری روسیه یک تاج گل را در بنای یاد بود سربازان گمنام جنگ جهانی قرار دهیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2171

به "لزوم رسیدگی به درخواست یونان برای پرداخت غرامت جنگ جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم رسیدگی به درخواست یونان برای پرداخت غرامت جنگ جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید