آمریکا، آلمان را برای عمل نکردن به تعدات نظامی در ناتو تهدید کرد

به گزارش نوای پرنده پارسی، سفیر آمریکا در آلمان بار دیگر برلین را برای افزایش هزینه های نظامی خود تحت فشار قرار داده و تهدید نموده که در غیر این صورت آمریکا نیروهای نظامی خود را از این کشور خارج می نماید.

آمریکا، آلمان را برای عمل نکردن به تعدات نظامی در ناتو تهدید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، در آستانه سفر اروپایی برنامه ریزی شده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، این کشور تهدیدات درباره بازگردادن بعضی نیروهای خود از خاک آلمان را تشدید نموده است.

ریچارد گرنل ، سفیر آمریکا در آلمان در این باره به خبرگزاری آلمان گفته است: این واقعا توهین آمیز است که انتظار داشته باشیم پرداخت نمایندگان اقتصادیات در آمریکا برای حضور بیش از 50 هزار نیروی آمریکایی در آلمان اقتصادیات پرداخت نمایند، اما آلمانی ها از مازاد تجاری خود برای اهداف بومی و داخلی استقاده نمایند.

پیش از آن هم سفیر آمریکا در لهستان در پیامی توئیتری گفته بود که لهستان تعهدات اقتصادی خود به ناتو از جمله افزایش بودجه نظامی خود به 2 درصد فراوری ناخالص ملی را برآورده می نماید، اما آلمان این کار را انجام نمی دهد. ما از این مسئله استقبال می کنیم که نیروهای آمریکایی در آلمان به لهستان منتقل شوند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم مسئله انتقال نیروهای خود از آلمان به لهستان را در ماه ژوئن و در دیداری با رئیس جمهور لهستان در واشنگتن مطرح نموده بود.

سفیر آمریکا در آلمان هم به رئیس جمهور آمریکا و همتای خود در لهستان حق داده و گفت: روسای جمهور زیادی در آمریکا از بزرگترین اقتصاد اروپا درخواست نموده اند که هزینه های خود در زمینه دفاعی را پرداخت کند. این درخواستی است که سال ها و بسیاری از دولت ها در آمریکا آن را مطرح نموده اند. حالا ما به جایی رسیده ایم که آمریکا و رئیس جمهور آن باید به این اوضاع واکنش نشان دهند.

آلمان کشوری است که بیشترین نیروهای آمریکایی در اروپا در آن مستقر هستند. این کشور بعد از ژاپن دومین کشور است که بیشترین نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند.

مراکز فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا و آفریقا در اشتوتگارت واقع شده است و مهم ترین پایگاه نیروی هوایی آمریکا هم در رامشتاین و یکی از بزرگترین مراکز آموزش نیروها در اروپا هم در ایالت بایرن واقع شده است. در مجموع حدود 35 هزار نیروی آمریکایی در آلمان مستقر هستند. علاوه بر این 17 هزار نیروی آمریکایی و 12 هزار غیر نظامی آلمان هم توسط نیروهای ایالات متحده شاغل هستند. ده ها هزار شغل دیگر در آلمان هم به حضور نیروهای امنیتی آمریکا در این کشور وابسته است.

شایعات درباره کاهش نیروهای آمریکایی در آلمان به علت ناراحتی درباره هزینه های نظامی پایین آلمان در ناتو مدتهاست که وجود دارد . اما این شایعات ابتدا رد می شد. گرنل حتی در ماه سپتامبر از افزایش نیروهای آمریکایی در آلمان اطلاع داد.

در این میان گویا حالا ورق برگشته است. آلمان همچنان از تحقق هدف ائتلاف نظامی ناتو برای افزایش هزینه های نظامی خود به 2 درصد فراوری ناخالص ملی فاصله دارد.

اخیرا آمریکا همچنین درباره مخالفت آشکار آلمان با درخواست آمریکا برای مشارکت در عملیات دریایی در منطقه خلیج فارس هم بسیار خشمگین شده است. همچنین درخواست آمریکا برای اعزام نیروهای زمینی برای ائتلاف ضد داعش در سوریه هم با موافقت آلمان روبرو نشده است. اینکه آیا عملیات حمایت آلمان از این ائتلاف به رهبری آمریکا از پایگاه اردن همچنان ادامه خواهد داشت هم هنوز تعیین نیست، چرا که حزب سوسیال دموکرات به شدت با آن مخالف است.

ترامپ یک سفر اروپایی را برای اواخر آگوست و اوایل ماه سپتامبر در برنامه دارد. رئیس جمهور آمریکا در 24 آگوست (2 شهریور) برای شرکت در کنفرانس جی7 به فرانسه سفر خواهد نمود و در آنجا با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم دیدار خواهد نمود.

وی از 31 آگوست تا 3 سپتامبر هم سفری به دانمارک و لهستان خواهد داشت. این کشورها در بسیاری مسائل مورد اختلاف آمریکا و آلمان در جبهه واشنگتن قرار دارند؛ از جمله این مسائل مسئله اختلافات بر سر خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 از روسیه است که ایالات متحده به شدت با آن مخالف است.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1860

به "آمریکا، آلمان را برای عمل نکردن به تعدات نظامی در ناتو تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا، آلمان را برای عمل نکردن به تعدات نظامی در ناتو تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید