مسکو پاسخ آمریکا را داد

به گزارش نوای پرنده پارسی، فارس نوشت: سخنگوی دستگاه سیاست خارجی روسیه تاکید کرد که خط لوله گاز نورد استریم یک موضوع کاملا اروپایی است و از نظر جغرافیایی ربطی به منافع آمریکا ندارد.

مسکو پاسخ آمریکا را داد

به گزارش خبرگزاری تاس، ماریا زاخاروا سخنگوی دستگاه سیاست خارجی روسیه در مصاحبه با کانال روسیه 24 گفت که خط لوله نورد استریم 2 نباید باعث نگرانی ایالت متحده آمریکا شود چرا که این یک موضوعی کاملا اروپایی است.

وی اضافه کرد: اگر این پروژه بخشهایی از خاک آمریکا را در بر می گرفت ما درک می کردیم که به منافع واشنگتن هم مرتبط است. چون این یک موضوع اروپایی است نباید مایع نگرانی یک کشور دیگر شود و فقط کشورهایی که از نظر جغرافیایی در آن دخیل هستند باید درباره آن نگران باشند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در روز 20 دسامبر بودجه دفاعی آمریکا در سال 2020 را امضا کرد که تحریمهایی را علیه شرکتهایی که در ساخت خط لوله نورد استریم مشارکت می کنند را پیش بینی کرده است. بلافاصله شرکت سوئیسی آلسیس که در اجرای ساخت این لوله مشارکت داشت از ترس تحریمهای آمریکا کلیه فعالیتهای خود در ارتباط با این پروژه را متوقف کرد.

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه روز جمعه گفت که خط لوله گاز نورد استریم 2 پیش از خاتمه سال 2020 میلادی به خاتمه خواهد رسید.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس گفته وزیر انرژی روسیه، از کشتی آکادمیک چرسکی شرکت گازپروم برای تکمیل ساخت خط لوله نورد استریم 2 استفاده خواهد شد اما زمان بیشتری برای مهیاسازی بیشتر مورد نیاز است.

خط لوله نورد استریم 2 پروژه مشترک میان شرکت گازپروم روسیه و 5 شرکت اروپایی ENGIE فرانسه، OMV اتریش، رویال داچ شل انگلیس و هلند، Uniper و Wintershall آلمان است. این خط لوله 745 مایلی دو قلو، سالانه 55 میلیارد متر مکعب از گاز طبیعی روسیه را به آلمان منتقل خواهد کرد. این خط لوله از آب های منطقه ای دانمارک، فنلاند، آلمان، روسیه و سوئد عبور می کند.

در صورت اجرایی شدن این پروژه، میزان ظرفیت انتقال گاز طبیعی روسیه به آلمان به دو برابر ظرفیت کنونی افزایش پیدا خواهد کرد. در قانون بودجه دفاعی آمریکا، از دولت خواسته شده که ظرف 60 روز شرکت هایی مشارکت کننده در پروژه نورد استریم 2 را شناسایی کند و آنها را مورد تحریم آمریکا قرار دهد.

310311

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3465

به "مسکو پاسخ آمریکا را داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو پاسخ آمریکا را داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید