طالبان توافق صلح را نقض نموده است

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گفته سه مقام نظامی آمریکایی، پرتاب راکت به یک پایگاه نظامی و یک فرودگاه مشترک نظامی آمریکایی و افغانستان در جنوب این کشور در هفته های اخیر از سوی طالبان بوده و این اقدامات نقض آشکار توافق صلح بین آمریکا و این گروه شبه نظامی محسوب می گردد اما طالبان آن را رد نموده است.

طالبان توافق صلح را نقض نموده است

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، ده ها راک در ژوئیه به کمپ بسشن، فرودگاه مشترک مورد استفاده نیروهای آمریکایی و افغان در هلمند واقع در جنوب افغانستان شلیک شد و چندین راکت هم در هفته اخیر یا پیشتر به کمپ دویر، پایگاه عظیم نظامی آمریکایی در 50 مایلی جنوب هلمند شلیک شده است.

یکی از فرماندهان طالبان آشنا به منطقه این مساله را رد کرد که این گروه چنین حملاتی را علیه پایگاه های آمریکایی در هلمند انجام داده باشد و گفت، طالبان این مساله را در دست آنالیز دارد. راکت ها ممکن است از سوی یکی از شاخه های مرتبط با طالبان که مخالف توافق صلح هستند، پرتاب شده باشد.

این حملات تلفاتی در پی نداشت و همچنین مقام های واشنگتن نیز به آنها واکنشی نشان ندادند.

در توافق صلح فوریه که در دوحه، قطر به امضا رسید، طالبان بایستی حملات خود علیه نیروهای آمریکایی یا ناتو را همزمان با خروج تدریجی نیروهای آنها از افغانستان متوقف کند و اینکه آمریکا تنها زمانی می تواند دست به حمله بزند که از نیروهای افغان دفاع می نماید. ، ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5009

به "طالبان توافق صلح را نقض نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان توافق صلح را نقض نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید