ثروتمندترین مالکان باشگاه های فوتبال در جهان را بشناسید

به گزارش نوای پرنده پارسی، آشنایی با مالکان متمول و ثروتمند باشگاه های فوتبال جهان از علایق مخاطبان این ورزش است.

ثروتمندترین مالکان باشگاه های فوتبال در جهان را بشناسید

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، مقوله باشگاه داری در جهان شغلی پردرآمد است که بسیاری از افراد متمول به این حرفه روی می آورند. با توجه به اینکه می توان در صنعت فوتبال درآمدزایی بسیار خوبی داشت، افراد ثروتمندی که در مشاغل مختلف به تمکن مالی مناسبی دست یافته اند، بخشی از سرمایه خود را وارد ورزش فوتبال می کنند. در این گزارش با 11 مالک ثروتمند باشگاهی فوتبال جهان آشنا می شوید.

1. شیخ منصور بن زاید مالک باشگاه منچسترسیتی، ثروتش بالغ بر 20 بیلیون پوند تخمین زده می شود و علاوه بر باشگاه منچسترسیتی در انگلیس، مالک باشگاه های ملبورن سیتی استرالیا، نیویورک سیتی آمریکا، بمبئی سیتی هند و مونته ویدئو سیتی اروگوئه است. وی سهام شرکت های بسیار زیادی را در امارات، عربستان، انگلستان و آمریکا بر عهده دارد و با حضورش در باشگاه منچسترسیتی در سال 2008 انقلابی در این باشگاه ایجاد کرد و باعث شد تا شرایط مالی این باشگاه انگلیسی متحول شود.

2. دیتریش ماتشیتز مالک سه باشگاه ردبول سالزبورگ اتریش، لایپزیک آلمان و NI ردبولز است. او بنیانگذار و مدیر عامل شرکت ردبول (Red Bull) بوده و برآورد می شود ثروت وی 19.4 بیلیون پوند است.

3. آندره آ آنیه لی مالک باشگاه یوونتوس ثروتش 13.5 بیلیون پوند تخمین زده شده است. کارآفرین ایتالیایی عضو اجرایی انجمن باشگاه های اروپاست.

4. دیتمار هوپ مالک باشگاه هافن هایم آلمان که ثروت وی نیز 13 بیلیون پوند برآورد شده است. او کارآفرین، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی آلمانی است، که در سال 1972 با مشارکت هانس-ورنر هکتور، هاسو پلاتنر، کلاوس شیرا و کلاس ولنروتر شرکت نرم افزاری SAP را تأسیس نمود.

5. رومن آبراموویچ مالک باشگاه چلسی است و ثروت او 12.4 بیلیون پوند برآورد می شود. عمده فعالیت این مالک روسی در حوزه نفت، گاز و فلزات است و با فروش 73 درصد از سهام شرکت خود به شرکت گازپروم در سال 2005 توانست به ثروتی معادل 10 میلیارد پوند دست یابد.

6. فیلیپ آنشوتز مالکیت باشگاه لس آنجلس گلکسی آمریکا را برعهده دارد و ثروت وی بالغ بر 10 بیلیون پوند تخمین زده شده است. وی شرکت حفاری پدرش را در سال 1961 خرید و درآمد زیادی به دست آورد. او در سهام، املاک، راه آهن و شرکت های سرگرمی سرمایه گذاری کرد و از بنیانگذاران لیگ برتر فوتبال آمریکاست. او در لس آنجلس لیکرز، لس آنجلس کینگز و اماکنی چون استیپلز سنتر، ورزشگاه آرنا لندن و ورزشگاه استاب هاب سنتر سهام دارد.

7. استن کروئنکه مالک باشگاه آرسنال است و دارایی های وی 9 بیلیون پوند برآورد شده است. او شرکت توسعه املاک و مستغلات تأسیس کرد. در اواخر دهه 90 وارد تجارت در ورزش شد و ابتدا دنور ناگتز را خرید؛ اما اکنون او صاحب باشگاه های کلرادو اولنچ و کلرادو رپیدز در آمریکا و ال ای رمز است.

8. ناصر الخلیفه مالک باشگاه پاری سن ژرمن فرانسه که ثروت وی 8 بیلیون پوند تخمین زده شده است. این مرد اماراتی رئیس و مدیر ارشد اجرایی شرکت (BeIN)، رئیس سرمایه گذاری های ورزشی قطر، رئیس فدراسیون تنیس قطر (QTF) و معاون فدراسیون تنیس آسیایی برای غرب آسیا (ATF) است.

9. ژانگ ژینگ دانگ مالک باشگاه اینتر ایتالیاست که ثروت وی 7.6 بیلیون پوند برآورد شده است. این مرد چینی کارآفرین، سرمایه دار و مدیر ارشد اجرایی است و به عنوان رئیس هیئت مدیره گروه سانینگ فعالیت می کند.

10. آیاوات سریواداناپرایا مالک باشگاه لسترسیتی انگلیس است که ثروت وی 6 بیلیون پوند برآورد شده است. این مرد متمول و ثروتمند تایلندی پس از مرگ تراژیک پدرش ویچای سریواداناپرایا در سانحه هلیکوپتر در سال 2018 مدیرعامل و رئیس مجموعه عظیم کینگ پاور (معاف از مالیات) است و علاوه بر اداره لسترسیتی مالکیت باشگاهی ورزشی در بلژیک را بر عهده دارد.

11. رابرت کرفت که مالک باشگاه نیوانگلند رولوشن است و ثروت او نیز بالغ بر 6 بیلیون پوند تخمین زده می شود. این سرمایه دار آمریکایی صاحب شرکت ان اف ال پاتریوتز است.

4048/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4761

به "ثروتمندترین مالکان باشگاه های فوتبال در جهان را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثروتمندترین مالکان باشگاه های فوتبال در جهان را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید