ضرورت ایجاد محیطی امن برای حضور سرمایه گذاران در استان همدان

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، حسین قراباغی صبح چهارشنبه در نخستین جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با بیان سیاست ها و راهبرد های حوزه اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری گفت: مطالعه و برنامه ریزی برای ایجاد مرکز مشترک رفاهی، تاریخی؛ گردشگری و سرمایه گذاری از برنامه های این کمیسیون است.

ضرورت ایجاد محیطی امن برای حضور سرمایه گذاران در استان همدان

وی در بحث اقتصادی خواهان رابطه بین مولفه های اقتصادی و وظایف شهرداری شد و گفت: سرمایه گذاری شهرداری و مباحث مالی و حقوقی مرتبط آن در سایر مجموعه ها باید شفاف و به روز رسانی گردد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان خواهان استفاده از ظرفیت سفرای همدانی الاصل در کشورهای دیگر شد و گفت: تشکیل تیم های نمایشگاهی در داخل و خارج از کشور فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری و جذب گردشگراست.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان گفت: باید اراده ای ایجاد گردد تا زمان ماندگاری گردشگر در شهر همدان افزایش یابد.

قراباغی بر ضرورت ایجاد محیطی امن برای حضور سرمایه گذار در استان و شهر تاکید نمود و یادآورشد: شورای شهر و شهرداری همدان از سرمایه گذاران به ویژه در حوزه گردشگری حمایت می نماید و در این زمینه اقداماتی انجام داده که از جمله آنها می توان به مصوبه رایگان شدن پروانه ساختمانی هتل ها اشاره نمود.

ضرورت استفاده از ظرفیت ها و فضاهای موجود در حوزه گردشگری

وی بر استفاده از ظرفیت ها و فضاهای موجود در حوزه گردشگری تاکید نمود و اضافه کرد: با توجه به اینکه در بحث گردشگری کمبودهایی داشته و داریم بر این اساس باید از مباحث علمی و تجارب افراد در این حوزه بهره گرفت که در این راستا در مرکز مطالعات و پژوهش های شورا کمیته ای در این خصوص تشکیل گردیده است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه باید تعامل سازنده ای بین ارگانها و سازمانهای مرتبط با گردشگری باشد، بیان کرد: باید با تعامل سازنده و به روز با ارگانها و سازمان های مرتبط؛ از ظرفیت سرمایه گذاری داخلی و خارجی در حوزه مرتبط با مدیریت شهری بهره برداری گردد و با همدلی و همکاری از داشته ها و ظرفیت های خود برای رونق صنعت گردشگری و جذب سرمایه گذار استفاده کنیم.

قراباغی بر تشکیل اتاق فکر با حضور صاحب نظران و کارشناسان حوزه سرمایه گذاری و گردشگری تاکید نمود و اضافه کرد: شناسایی ظرفیت ها و ابزار مورد احتیاج برای رونق صنعت گردشگری و جذب سرمایه گذاری ضرورتی است که همگان باید در این زمینه وارد شوند.

حسین قراباغی در بحث گردشگری اهمیت نورپردازی و رنگ آمیزی منظر شهری را به عنوان یک مطالبه اجتماعی گردشگری و وسیله ای برای حفاظت از اماکن تاریخی عنوان نمود و گفت: توجه به ورودی های سه گانه شهر در جذب و ماندگاری توریست بسیار حائز اهمیت است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 122

به "ضرورت ایجاد محیطی امن برای حضور سرمایه گذاران در استان همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت ایجاد محیطی امن برای حضور سرمایه گذاران در استان همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید