شرکت های مشاور سرمایه گذاری چگونه به سهامداران یاری می نماید؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، شرکت های مشاور سرمایه گذاری صلاحیت و اطلاعات کافی برای مشاوره دادن به افرادی که زمان کافی برای فعالیت در بازار بورس و یا تخصص کافی ندارند را دارا هستند.

شرکت های مشاور سرمایه گذاری چگونه به سهامداران یاری می نماید؟

به گزارش خبرنگاران و به نقل از خبرنگاران ، سهامداران بازار سرمایه همچون سایر سرمایه گذاران پیش از سرمایه گذاری باید مجموعه ای از آموزش ها را فرا بگیرند. این روزها فعالیت در بورس بیش از هر زمان دیگری به دغدغه گروهی از افراد تبدیل شده است، به همین دلیل قصد داریم شما را با یکی از مفاهیم بازار سرمایه آشنا کنیم.

به دلیل اینکه همه افراد نمی توانند در بازار بورس پیروز عمل نمایند شرکت هایی از سمت سازمان بورس مجوز فعالیت گرفته اند تا به عنوان مشاور فعالیت نمایند.

این شرکت ها صلاحیت و اطلاعات کافی برای مشاوره دادن به افرادی که زمان کافی برای فعالیت در بازار بورس و یا تخصص کافی ندارند را دارا هستند.

همه افراد می توانند با مراجعه این شرکت ها، از آنها برای خرید و فروش خود در بازار بورس مشاوره سرمایه گذاری بگیرند.

این شرکت ها که با نام شرکت های مشاور سرمایه گذاری شناخته می شوند معمولا تحلیلگران و مشاوران متعددی دارند و بر اساس تحلیل و آنالیز تحلیلگران و مشاوران خود پیشنهادها و سیگنال های خرید و فروش را به مشتریان خود می دهند.

بنابراین شیوه ارائه مشاوره این شرکت ها ممکن است فرد به فرد نباشد.

شرکت های مشاور سرمایه گذاری و حتی شرکت های سبدگردانی اجازه تضمین سود ندارند و مشتری باید با علم به عملکرد خود آنها به این شرکت ها تکیه کند .

خوشبختانه برای تبدیل شدن به یک شرکت مشاور سرمایه گذاری و یا سبدگردان مراحل مختلف و ضوابط سختگیرانه ای از سمت سازمان بورس لحاظ شده است که باعث می گردد بیشتر مشاوران سرمایه گذاری و شرکت های سبد گردان عملکرد نسبتا خوبی داشته باشند.

مشاوره سرمایه گذاری شامل چه خدماتی می گردد؟

مشاوره مالی شرکت های عظیم:

مشاور مالی با توجه به شرایط فعلی شرکت شما و همچنین صنعتی که در آن مشغول به فعالیت هستید، مشاوره سرمایه گذاری مناسب در راستای دستیابی به اهداف به شما ارائه خواهد شد.

سبدگردانی داخلی و بین المللی:

سبدگردانی یعنی سرمایه گذاری در بازار بورس با استفاده از تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی و مالی، توسط فردی خبره و با تجربه در سرمایه گذاری است ، همچنین سبدگردان با استفاده از دانش مالی و روانشناسی بازار، سرمایه سازمان را به سمت و سوی صحیح سوق می دهد و طبق قراردادی که با مشتری خود منعقد نموده کارمزد توافقی دریافت می نماید.

اوراق درآمد ثابت:

اوراق درآمد ثابت به سرمایه گذاری گفته می گردد که منتشر نماینده آن متعهد می گردد در یک برنامه زمانی تعیین، مبالغ تعیین شده را به دارنده اوراق پرداخت کند. دولت ها از این روش برای تامین سرمایه خودشان بهره می برند. از آنجا که ریسک اوراق بدهی دولتی مثل اسناد خزانه (اخزا) صفر است، سرمایه گذاری در آن باتوجه به شرایط مختلف مالی نوسان قیمتی زیادی ندارد و همچنین این اوراق قدرت نقدشوندگی بالایی دارند.

سبدهای مشاع:

سبدهای مشاع که در سال 1384 راه اندازی شدند، نهادهایی هستند که سرمایه ها و منابع مالی نزد مردم را جمع آوری و در سبدی متنوع از اوراق بهادار سرمایه گذاری می نمایند و هدف استفاده از آن ها ایجاد ترکیبی از دارایی ها و کم کردن ریسک معاملات است.

منتور فین تک ها:

شرکت های فین تک یا شتاب دهنده، شرکت هایی هستند که با ارائه روش های خلاقانه و نوآورانه به کسب و کار ها و جایگزین کردن آن با مدل های سنتی، باعث تسهیل خدمات به مشتریان می شوند.

تحلیل سهام:

تحلیل سهام به دو شیوه قابل انجام است؛ تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال (تحلیل بنیادی) .

در تحلیل بنیادی عوامل موثر بر قیمت سهام از جمله P/E ، EPS ، تحلیل صورت های مالی ، ارزش ذاتی ، ترازنامه و … آنالیز می شوند و در مقابل در تحلیل تکنیکال هدف اصلی، آنالیز فرایند قیمتی سهام در گذشته و پیش بینی حرکت آن در آینده است.

مشتقات (Derivatives):

مشتقات به ابزار مالی اطلاق می گردد که نرخ آن ها از نرخ واقعی و یا برآوردی دارایی پایه وابسته است. این دارایی ها می توانند اوراق بهادار، اختیارات، سهام و … باشند.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6024

به "شرکت های مشاور سرمایه گذاری چگونه به سهامداران یاری می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های مشاور سرمایه گذاری چگونه به سهامداران یاری می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید