احتمال تقلب در انتخابات آمریکا، کاخ سفید و پلیس آمریکا برای وقوع آشوب احتمالی پس از انتخابات آماده می شوند

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرگزاری خبرنگاران- دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به چند نفر از معتمدین خود گفته در صورتی که سه شنبه شب ببیند که پیشتاز است میخواهد اعلام پیروزی پیش از سرانجام شمارش کامل آرا بکند.

احتمال تقلب در انتخابات آمریکا، کاخ سفید و پلیس آمریکا برای وقوع آشوب احتمالی پس از انتخابات آماده می شوند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، ترامپ اعلام نموده حتی اگر نتیجه رای های کالج الکترال در ایالت های کلیدی نظیر پنسیلوانیا نیز معین نشده باشد وی میخواهد که اعلام پیروزی کند.

این پایگاه خبری اعلام نموده که ترامپ طی هفته های گذشته جزئیات این سناریوی خود را به صورت خصوصی گفته و اعلام نموده میخواهد در شبی که انتخابات برگزار میگردد به صحنه بیاید و پیروزی خود را اعلام کند.

متحدان ترامپ انتظار دارند برای اینکه این اتفاق بیفتد، وی دست کم احتیاج دارد در ایالت های اوهایو، فلوریدا، کارولینای شمالی، تگزاس، آیوا، آریزونا و جورجیا پیروز شده یا آنکه پیشتاز باشد.

از سوی دیگر، تیم ترامپ خود را برای عنوان نمودن این ادعای غلط آماده می نمایند که بگویند آرای پستی که پس از سوم نوامبر (13 آبان) شمارش می شوند تقلب انتخاباتی هستند.

واکنش بایدن به خبر اعلام پیروزی زودهنگام ترامپ

نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به خبر اعلام پیروزی زودهنگام ترامپ، گفت: قرار نیست رئیس جمهور این انتخابات را بدزدد.

به نوشته بلومبرگ، جو بایدن روز یکشنبه در سفر تبلیغاتی به فیلادلفیای پنسیلوانیا در جمع خبرنگاران این مطلب را عنوان نمود و هشدار داد به رئیس جمهوری دونالد ترامپ اجازه نمی دهد در انتخابات روز سه شنبه پیروزی را اعلام کند.

وی همچنین کوشش های طرفداران ترامپ برای ترساندن حامیان بایدن از جمله حادثه آدینه در بزرگراه تگزاس که منجر به متوقف شدن اتوبوس تبلیغاتی بایدن شد و همچنین انسداد نسبی یک بزرگراه در نیوجرسی در اوایل روز یکشنبه را محکوم کرد.

معاون اول رئیس جمهوری سابق آمریکا اضافه نمود: مردم، این ما نیستیم. ما خیلی بهتر از این هستیم.

اگرچه ترامپ خبر پیروزی زودهنگام را در شارلوت کارولینای شمالی تکذیب کرد اما نسبت به شمارش آرای تاخیری به عنوان یک فاجعه یاد کرد و گفت کارزار مبارزاتی وی میخواهد با این مساله مبارزه کند. به محض سرانجام انتخابات ، ما با وکلای خود در تعامل خواهیم بود.

بایدن با سفر به پنسیلوانیا، به دنبال آن است تا کوشش ترامپ برای تحریک آرای این ایالت به نفع خود را خنثی سازد و بتواند این ایالت که در انتخابات فعلی به یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین ایالت ها تبدیل شده است را از آن خود سازد.

وی اظهار کرد: هر روز یادآوری جدیدی است برای میزان بالا بودن میزان خطر و اینکه طرف مقابل برای سرکوب مشارکت مردم به خصوص در فیلادلفیا تا کجا پیش خواهد رفت. رئیس جمهوری ترامپ از آنچه در پنسیلوانیا رخ خواهد داد بسیار ترسیده است. او می داند که مردم پنسیلوانیا باید حرف خود را بزنند ، اگر شما نظر خود را بگویید، او فرصتی نخواهد داشت.

احتمال تقلب در انتخابات آمریکا وجود دارد

شبکه المیادین گزارش داد، با توجه به رقابت تنگاتنگ دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، احتمال تقلب در این انتخابات بعید نیست.

نزار عبود، خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در آمریکا، درباره متفاوت بودن نتیجه نظرسنجی های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: تردیدی نیست که رقابت بسیار تنگاتنگ است و رای دهندگان در آمریکا برای مشارکت در این انتخابات با موانعی روبرو شده است که بخشی از آن مربوط به مسایل پیچیده اداری است و بخشی از آن هم ناشی از اراذل و اوباشی است که طرفداران ترامپ آن ها را به خدمت می گیرند.

نزار عبود اضافه نمود، نظرسنجی ها حاکی از آرای بیشتر جمهوریخواستار در دو ایالت فلوریدا و آیووا است، اما در چهار ایالت مهم آریزونا، میشیگان، کارولینای شمالی و ویسکانسین به نظر می رسد بایدن با فاصله چهار تا هشت درصد پیروز خواهد شد. اگر بایدن در این چهار ایالت پیروز گردد، دیگر احتیاجی به پیروزی در پنسیلوانیا، تگزاس و حتی فلوریدا نخواهد داشت و در انتخابات با به دست آوردن آرای بیش از 180 الکترال، پیروز خواهد شد. در نظرسنجی در ایالت آریزونا، بایدن 50 درصد و ترامپ 46 درصد آرا را به خود اختصاص دادند. در میشیگان، فاصله بسیار بیشتر است و بایدن با 53 درصد در برابر 41 درصد ترامپ، جلوتر است. برای ترامپ سخت است که این فاصله را کاهش دهد. در کارولینای شمالی و ویسکانسین هم فاصله بایدن و ترامپ زیاد است.

خبرنگار این شبکه اضافه نمود: سخنان دونالد ترامپ درباره احتمال پیروزی در انتخابات با رای دادگاه عالی آمریکا، سخنان به شدت تحریک آمیزی است. در فلوریدا صد ها هزار رای انبار شده و شمارش نمی گردد. سابقه تقلب در انتخابات آمریکا از جمله در ایالت فلوریدا به نفع سفیدپوستان وجود دارد. طرفداران ترامپ با استفاده از اراذل و اوباش برای ترساندن رای دهندگان دموکرات کوشش می نمایند. دموکرات ها به همین علت طرفدارانشان را به شرکت در رای گیری زودهنگام تشویق می کردند. شاهد اعتماد به نفع دموکرات ها درباره پیروزی در این انتخابات هستیم.

تظاهرات علیه ترامپ در نیویورک

در آستانه آغاز رسمی انتخابات 2020 آمریکا صد ها نفر علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور و نامزد جمهوری خواستار در شهر نیویورک تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، صد ها نفر ضد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در شهر نیویورک تظاهرات کردند.

حاضران در این تظاهرات که در منطقه منهتن شهر نیویورک روی داد با در دست داشتن پلاکارد و سر دادن شعار، اعتراض خود را به اقدامات ترامپ نشان دادند. آن ها در ادامه با پلیس درگیر شدند.

پلیس پس از درگیری حداقل سه معترض را دستگیر و به خودرو منتقل کرد.

رسانه های نیویورک گزارش دادند که این اعتراض به منظور مقابله با تجمع خودرویی طرفداران ترامپ برگزار گردید.

در همین حال حساب توئتیری اس وی نیوز در خبری فوری نوشت: هاوک نیوزوم یکی از بنیانگذاران برجسته جنبش ضد نژاد پرستی در چلسی نیویورک از سوی پلیس ایالتی بازداشت شد.

احتمال وقوع آشوب در آمریکا پس از انتخابات

گزارش ها حاکی است مقامات آمریکایی از روی نگرانی بابت وقوع آشوب احتمالی بعد از انتخابات ریاست جمهوری قصد دارند دور کاخ سفید را حصار غیر قابل نفوذ بکشند.

شبکه ان بی سی نیوز اطلاع داد که مقامات آمریکایی قصد دارند با کشیدن حصاری به دور کاخ سفید که به گفته آنان غیر قابل نفوذ است امنیت محل سکونت رئیس جمهور کشورشان را تقویت نمایند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری راشا تودی، این اقدام به دلیل ترس و نگرانی از وقوع ناآرامی و آشوب احتمالی گسترده بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، ضروری ارزیابی شده است.

بر اساس این گزارش، که شبکه خبری سی ان ان نیز آن را تأیید نموده، این حصار، منطقه موسوم به بیضی یا پارک جنوبی رئیس جمهور و میدان لافایت که در جنوب کاخ سفید واقع شده اند را در بر خواهد گرفت.

جِف بِنِت، خبرنگار حوزه کاخ سفید در ان بی سی نیوز با انتشار پیغامی در توئیتر این خبر را به نقل از پلیس فدرال واشنگتن دی .سی اعلام نموده و طبق گزارش پلیس محلی گفته 250 نیرو گارد ملی نیز علاوه بر این حصار بندی به حالت آماده باش خواهند بود.

وحشت آمریکایی ها از خشونت احتمالی پس از انتخابات

سیاهپوستان ایالت میشیگان در آمریکا به دلیل احتمال خشونت های خیابانی پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور به طور بی سابقه ای به خرید اسلحه روی آورده اند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی اظهار داشت، چاد کینگ، شهفرایند آمریکایی و مربی استفاده از اسلحه است که اکنون احساس قدرت می نماید، زیرا می داند که می تواند از اسلحه استفاده کند و در صورت لزوم از خانواده اش محافظت کند، او یک شهفرایند 38 ساله اهل میشیگان است که فکر می نماید ماموریت او این است که به دیگران آموزش دهد چطور از خودشان دفاع نمایند.

وی می گوید: مردم باید مصمم و با اعتماد به نفس باشند این مسئله مهم است، چون هیچ کس دیگری قرار نیست از شما محافظت کند.

چاد کینگ در میانه روی آوردن روزافزون سیاه پوستان به خرید اسلحه و جو سیاسی نامعلوم در کشور، می گوید در انتخابات شرکت می نماید، زیرا نگران سمت و سویی است که کشور به طرف آن پیش می رود.

او آموزش به استفاده از اسلحه را به سیاه پوستان پس از شلیک مرگبار سال 2016 آغاز کرد که بر اثر آن یک مرد سیاه پوست جان خود را از دست داد. او می گوید سه سال است که آموزش می دهد و می گوید هیچ یک از این سال ها از نظر روی آوردن سیاه پوستان به خرید اسلحه و شرکت در این کلاس ها، مثل سال جاری نبوده است.

چاد کینگ می گوید: به علت همه اتفاقاتی که سال جاری افتاده، خود همه گیری، یا خشونت های نژادی یا نگرانی از شرایط بعد از انتخابات، همه باعث شده که ما شاهد این افزایش باشیم.

نگرانی از ایمنی شخصی و افزایش فعالیت گروه هایی که هوادار رجحان سفیدپوستان هستند، از ماه مارس سال جاری، موجب افزایش 70 درصدی شرکت سیاه پوستان در کلاس های آموزش استفاده از اسلحه شده است.

نگرانی پلیس آمریکا از خشونت های خیابانی پس از انتخابات

پلیس آمریکا از احتمال بروز خشونت های خیابانی و تهدید های مجازی پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور ابراز نگرانی کرد.

روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی با عنوان پلیس آمریکا نگران خشونت های انتخاباتی به ویژه تهدید ها در فضای مجازی است نوشت: طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه سوار بر خودرو هایی در بزرگراه گاردن استیت در نیوجرسی تردد خودرو ها را مختل و پل ارتباطی دو شهر تاریتاون و نایاک را در نیویورک مسدود کردند. یکی دیگر از کاروان های طرفداران ترامپ در ویرجینیا با مخالفان وی درگیر شدند.

در ایالت جورجیا گردهمایی دموکرات ها اندکی پیش از آغاز آن در روز یکشنبه لغو شد و سازمان دهندگان نگران حضور گسترده شبه نظامیانی بودند که برای شرکت در تجمع انتخاباتی ترامپ در همان نزدیکی حضور داشتند.

همانطور که آمریکایی ها به روز برگزاری انتخابات نزدیک می شوند، تنش ها و درگیری های انتخاباتی پس از اعتراضات به نابرابری نژادی، به داستان هر روز خیابان های این کشور تبدیل شده است و به تردید ها درباره فرایند برگزاری انتخاباتی که دونالد ترامپ هیچ قولی درباره انتقال مسالمت آمیز قدرت نداده، اضافه نموده است.

وقایع روز یکشنبه یک روز پس از آن رخ داد که گروهی از طرفداران ترامپ در تگزاس سوار بر خودرو با در دست داشتن پرچم های ترامپ برای اتوبوس کارزار انتخاباتی بایدن و هریس ایجاد مزاحمت کردند و موجب لغو دو گردهمایی برنامه ریزی شده آن ها شدند. اداره تحقیقات فدرال آمریکا، اف بی ای، روز یکشنبه اظهار داشت درباره این مسئله تحقیق خواهد نمود.

دونالد ترامپ روز یکشنبه ویدئویی را درباره این واقعه با این پیغام توئیت کرد: من عاشق تگزاس هستم! و پس از آنکه اف بی آی اظهار داشت در این زمینه تحقیق خواهد نمود ترامپ در توئیتی دیگر نوشت: به اعتقاد من، این وطن پرستان کار اشتباهی انجام نداند و اف بی ای باید درباره تروریست ها و هرج و مرج طلبان تحقیق کند.

گردهمایی انتخاباتی روز شنبه در شهر گراهام در ایالت کارولینای شمالی با استفاده پلیس از گاز فلفل و بازداشت شماری از شرکت نمایندگان انتها یافت. سازماندهندگان این گردهمایی این اقدام را سرکوب آشکار رای دهندگان خواندند.

این ها تنها بخشی از اتفاقاتی هستند که به تصویر کشیده می گردد و کریستین کلارک مدیر اجرایی کمیته حقوق مدنی وکلا می گوید از این نوع اتفاقات بسیار زیاد است. این گروه ماه گذشته شکایتی را علیه مسئولان شهر گراهام به اتهام نقض حقوق اولیه معترضان تنظیم کرد.

کلارک اظهار داشت بسیار نگران گروه هایی هستیم که در کوشش برای ارعاب رای دهندگان در بعضی مناطق هستند و گروه وی در یک هفته گذشته تماس هایی را از مناطق مختلف فلوریدا دریافت نموده است که از آزار و اذیت رای دهندگان در مراکز اخذ رای توسط افراد یا گروه ها حکایت دارد.

در همین حال پلیس نیز به شدت نگران است البته نه فقط به خاطر اتفاقاتی که اتفاق افتاده است بلکه به خاطر آنچه تهدید محسوب می گردد به ویژه در فضای مجازی و اینترنت.

یک مقام بلندپایه پلیس می گوید بیشتر تهدید های اینترنتی در خیابان های کشور عملی نشده است، اما مقامات پلیس نگرانند پست های اینترنتی در قالب اقدامات خشونت آمیز در خیابان ها تحقق پیدا کند.

جوآنا لیدگیت مدیر ملی برنامه محافظت از رای دهندگان می گوید بسیار از بابت گروه های شبه نظامی و فعالیت های آن ها در فضای مجازی نگران هستیم و آن ها را همچنان تحت نظر داریم.

در همین حال حضور نیرو های پلیس می تواند برای فرونشاندن تنش ها مفید باشد، اما این نیرو ها می توانند نگرانی هایی را نیز در رای دهندگان ایجاد کند. مدیر اجرایی اتحادیه ملی وکلای آمریکا می گوید از اواسط ماه اکتبر که انتخابات زودهنگام در ایالت جورجیا آغاز شد در این ایالت بوده است و حضور سنگین نیرو های پلیس را در مراکز اخذ رای مشاهده نموده است.

همه این موارد تردید ها و نگرانی هایی را درباره نتیجه احتمالی انتخابات و تنش هایی که ممکن است روز ها و هفته ها پس از برگزاری انتخابات ببینیم به وجود آورده است. کیتلین فلوی پزشک در فلادلفیا می گوید مردم ناراحت، ناامید و دچار ترس و نگرانی هستند. من فکر می کنم صرفنظر از اینکه کدام نامزد پیروز انتخابات باشد ناآرامی هایی را در کشور خواهیم داشت.

در بحران سال 202 آمریکا بیش از 230 هزار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند، اقتصاد این کشور در جهت سراشیبی قرار گرفته است و تنش های نژادی موجب ناآرامی در سراسر این کشور شده است.

فروشگاه های فروش اسلحه با افزایش میزان تقاضا شاهد خالی شدن انبار های خود هستند و نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد بسیاری نگرانند انتخابات به ناارامی های داخلی کشیده گردد.

حتی بعضی از جمهوری خواستار اذعان نموده اند که شمارش آراء انتخاباتی در شب پس از انتخابات به سرانجام نخواهد رسید و هرگونه اقدامی برای سرانجام دادن سریع به شمارش آراء، نقض اصول دموکراتیک خواهد بود.

آمادگی پلیس کالیفرنیا برای ناآرامی احتمالی پساانتخابات

اداره کلانتری بخش اورنج در ایالت کالیفرنیای آمریکا گفته برای کنترل هرگونه ناآرامی احتمالی بعد از انتخابات ریاست جمهوری این کشور آمادگی دارد.

در حالی که نگرانی مقامات آمریکایی از وقوع ناآرامی بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور افزایش یافته است، اداره کلانتری بخش اورنج ایالت کالیفرنیا گفته برای هر گونه اعتراض و ناآرامی احتمالی آماده است.

به نوشته وبگاه خبری مرکوری نیوز، سخنگوی این اداره کلانتری در کالیفرنیا گفته اداره آنان مرکز عملیات خود برای کنترل ناآرامی های احتمالی بعد از انتخابات را فعال خواهد نمود.

یکی از کلانتر های این اداره در مورد انتخابات سال جاری آمریکا گفته: روشن است که در این فصل انتخاباتی شور و اشتیاق زیاد است.

وی همچنین گفته: هدف من اطمینان از این است که همه ساکنان بخش اورنج بتوانند از حق رأی و حق آزادی بیان خود با خیال راحت استفاده نمایند.

وی اضافه نمود: آزادی بیان مسالمت آمیز همواره مورد حمایت قرار می گیرد، اما اقداماتی که حق رأی هر فردی را محدود کند یا باعث خشونت و تباهی گردد به سرعت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

مأموران این کلانتری همچنین از مکان های جمع آوری آرا و اداره ثبت آرا محافظت و کارکنان این اداره را در جریان جمع آوری آرا همراهی خواهند کرد.

گفته می گردد استقرار نیروهای امنیتی در این اداره ثبت آرا تا یک هفته بعد از انتخابات نیز ادامه خواهد داشت.

آمادگی گروه پاسخ استراتژیک نیویورک برای مقابله با اعتراضات

نگرانی از احتمال بروز ناآرامی بعد از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، گروه پاسخ استراتژیک مستقر در اداره پلیس شهر نیویورک به حالت آماده باش در آمدند.

روزنامه نیویورک پست در گزارشی نوشت، در حالی که ساکنان منهتن (از بخش های پنج گانه نیویورک) از ترس آشوب های انتخاباتی، در مقابل مغازه های خود حفاظ نصب می نمایند، گروه پاسخ استراتژیک اداره پلیس شهر نیویورک هم در هفته های گذشته آموزش های تاکتیکی را افزایش داده است.

پیشتر نیویورک پست گزارش داده بود که اداره پلیس نیویورک خود را برای موج جدیدی از اعتراضات در آستانه انتخابات آمریکا آماده می نماید و بر اساس یک یادداشت داخلی که به دست این نشریه و شبکه سی ان ان رسیده، از همه افسران خود خواسته برای اعزام از تاریخ بعد از 25 اکتبر (چهارم آبان) آمادگی داشته باشند.

آمادگی گروه پاسخ استراتژیک نیویورک برای مقابله با اعتراضات آمادگی گروه پاسخ استراتژیک نیویورک برای مقابله با اعتراضات آمادگی گروه پاسخ استراتژیک نیویورک برای مقابله با اعتراضات آمادگی گروه پاسخ استراتژیک نیویورک برای مقابله با اعتراضات

در این گزارش، انتخابات روز سه شنبه، جنجالی ترین انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ مدرن توصیف شده که ممکن است برنده آن تا هفته ها مشخص نگردد.

در این یادداشت آمده است: به همین خاطر ما باید اعتراضاتی که ممکن است از نظر اندازه، فراوانی و شدت در دوره قبل از انتخابات و احتمالاً در سال 2021 افزایش یابند را پیش بینی و خود را (برای مقابله با آن ها) آماده کنیم.

احتمال بروز خشونت های پس از انتخابات آمریکا زمانی قوت گرفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درخصوص صحت آن تشکیک ایجاد کرد و گفت برگزاری انتخابات به صورت پستی قطعاً تخلفاتی را به همراه خواهد داشت.

ترامپ از حامیانش که بعضاً از گروه های مسلح سفید برتر پندار یا نیرو های بازنشسته پلیس هستند درخواست نموده بر انجام رأی گیری ها نظارت نمایند.

با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خرید مایحتاج زندگی و اسلحه از ترس آشوب های انتخاباتی نیز به شدت افزایش یافته است.

این در حالی است که ناآرامی های کوچکی نیز تا به امروز به وقوع پیوسته است. چندی پیش رسانه های آمریکایی از وقوع آتش سوزی که ظاهراً عمدی بوده، در یکی از صندوق های اخذ رأی در ایالت کالیفرنیا اطلاع دادند، روز سه شنبه نیز یکی دیگر از صندوق های رأی گیری در بوستون ایالت ماساچوست به آتش کشیده شد.

از سوی دیگر مردم آمریکا در حال کندن برچسب ها و تابلو های انتخاباتی از مقابل منازلشان هستند تا احتمال مورد حمله قرار دریافت در آشوب های انتخاباتی کاهش یابد.

عده ای دیگر نیز در حال گریختن به نواحی روستایی و خارج از شهر یا ایجاد سنگر های دست ساز هستند.

خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه گزارش داد، به دنبال نگرانی ها از احتمال وقوع اعتراضات و خشونت های عمومی بعد از انتخابات آمریکا، بسیاری از صاحبان فروشگاه ها و ادارات در آمریکا در حال مستحکم تر کردن حفاظ های ساختمان های تجاری و اداری هستند تا با این روش بتوانند از خسارات احتمالی جلوگیری نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5516

به "احتمال تقلب در انتخابات آمریکا، کاخ سفید و پلیس آمریکا برای وقوع آشوب احتمالی پس از انتخابات آماده می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تقلب در انتخابات آمریکا، کاخ سفید و پلیس آمریکا برای وقوع آشوب احتمالی پس از انتخابات آماده می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید